Kedves Gime, egyrészt nagyon örülök, hogy több képet kapunk egy modellről, másrészt, azt gondolom, hogy egyben érdemes kezelni az elemzést, mert egy folyamatról beszélünk, és abban szeretnék neked segíteni, hogy hogyan lehet esetleg ebből még tovább lépni. Tehát ezek az elemzések, amiket most a képek alatt elhelyezünk, egységükben értelmezendők, tessék az egészet egyben figyelni. Ennél a képnél, ami nagyon szép, az a fényviszony, amit Gime megfigyelt és létrehozott, legfőképp a modell arcán. Ezek nagyon fontos megfigyelések, hogy derítéssel miket lehet létrehozni. Ez egy nagyon nagy erénye ennek a képnek, nagyon jó ez a kalap, nagyon szép ritmusa van, nagyon szépen keretezi az arcot. Ami a világításnál egy másik megfigyelendő dolog, hogy nem csak világítanunk kell, hanem néha takarnunk is, néhol túl sok a fény. Ez inkább külső helyzetekben igaz, akkor, amikor nem mi állítjuk be a fényt, hanem a külső fényviszonyok elég sok mindent meghatároznak. Ilyenkor, ha ezt a helyzetet nézem, van egy fa, egy bokor, azoknak izgalmas árnyékai lehetnek, és azzal egy takarást már létre is tudunk hozni. Most a modellnek az arcán nagyon szép a fényérték. Ha ezt vesszük, ehhez képest viszonylag jó a háttér fényviszonya, jól kiemeli a modell formáját, talán az ég van túlvilágítva, ott nagyon sok fényt kaptunk. Ha esetleg ezt a modellt valami olyan helyzetbe hozzuk, ahol a háttér takarja ezt a kiüresedett eget, akkor előnyösebb helyzetet mutatna. A modell bal karja, ami nekünk jobbra van, már egy picit sok fényt kapott, itt már egy tónusértéknyit visszább kellene venni ebből a fényből, de még legalább a struktúra jól megfigyelhető, az inak, az izmok, a formák olyan tónusban vannak, amik ezeket a formákat jól megmutatják. Ha egy sötétebb bőrű modellel dolgoznánk, akkor ez nem lenne probléma, de itt egy világos bőrű, szőke hölggyel dolgozunk. Erre figyelni kell. Ráadásul a ruha, amit ráadtunk, egy sötétebb tónusú ruha, így nagyon nagy a kontraszt a ruha és a kar között. A problémám, ami igazán orvosolandó lenne, az a modellnek a jobb keze, mert ez olyan szinten túl van világítva a vállnál, az ujjaknál, hogy ott kiégnek ezek a formák, és elviszi a tekintetet a modellről, az arcról, arról az érzelmi hozzáállásról, amit ő mutat. Ide mindenképpen egy árnyékolást kellett volna létrehozni. Az egy másik kérdés, hogy mennyire tartjuk természetesnek ezt a kéztartást. Nyilván, a test előtt kulcsolt kéz nem mindig pozitív üzenet, van egy elutasítás benne, a test mellett lógó kezek sem nagyon jó irányok, de ez a tartás most kicsit idétlennek tűnik nekem, az 1976-os Ez a divat címoldalán esetleg ilyesmiket láttunk, akkor volt divat ez a fajta mesterkélt póz, a mostani szokás ennél már másabb. Ha például egy táska lenne nála, akkor azt tarthatná a kezében, tehát bármilyen eszközt adunk a kezébe a modellnek, az lefoglalja őt, és máris szituációba helyeztük a kezét. Ez igaz a könyökökre is, mind a két könyöke hegyes formában végződik, ezt meg kell figyelni, hogy mennyire esztétikusak. Nagyon szép forma egyébként, egy aktnál ez gyönyörű dolog lenne, de most, a ruha előtt ez nagyon kemény, kopog. (hegyi)
Új hozzászólás