Borka Borka

Borka
Borka

Gondolom, itt nem képsorozatról van szó, hanem István azt szeretné, ha elmondanánk neki, hogy melyik képkivágás miért jó, vagy miért kevésbé szerencsés, melyikkel mit lehetne kezdeni. Hasonlót tudok mondani, mint amit már egyszer egy árnyékképnél mondtam, hogy figyelni kell arra, hogy mi hol vág, milyen vágások jönnek létre. Itt van a háttérnél egy fal és egy betonjárda találkozása, ez az első képnél ez erősen kérdéses, hogy biztos-e, hogy optimális helyen készült a kép, ráadásul a betonjárdának is vége szakad. Ki kell választani azt, hogy én most a falnak az árnyékaival akarok dolgozni, vagy pedig a járdáéval, és egy olyan helyet keresni, ami ezt kevésbé szabdalja szét a háttér története. A másik kép szerencsésebb képkivágás abból a szempontból, hogy a tömegelhelyezésben a kutyának a tömegét az árnyéknak a tömege jól visszabillenti, és ezt az egészet, mint egy mérleghintán, egyensúlyozza a ferdesége a horizontnak. Ez így együtt egy jó ritmust hoz létre. Mindaz mellett, ami elmondtam a fölső képnél, az alsó képnél a vágás ezt rendbehozza. Ha ezt a képet akarom értékelni, akkor mindenképpen a második vágási szisztéma mellett tenném le a voksomat. Kettő csillag a másodiknak, azért kettő, mert minden mellett, amit elmondtam, az egy érdekes kérdés, hogy most miért van ilyen kis púposan ábrázolva az ember szereplő. István, miért csináltál így a válladdal? Lehet, hogy azért, mert odaemelted a kamerát, de azért kell figyelni azt, hogy ez hogy jön létre, finomítani kell a formákon. A vágást is jó lenne úgy meghozni, hogy a nyakadnál legyen, és akkor a fejed teljes egészében kerüljön fel a falra. Érdekes ez a szembenálló helyzet, hogy áll velem szemben strévizávi a kutya, esetleg azon is el lehet gondolkodni, hogy a kutyával milyen pózokat lehet létrehozni ahhoz, hogy fajtajellegét jobban mutassa. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

István, értem, ettől még a helyzet nem változik, a néző nem tud arról, hogy te hogy laksz és mi a lehetőség. A néző maximalista. Megértem, akkor kell valami más helyet vagy megoldást keresni, mert az ötlet jó, megérné.

Zsolt, azért olyanok a képeim, mert ilyenek a helyi adottságaim. Ezen a helyen ami a képen van például: a beton csík után el kezd lejteni a beálló és a beton csík a garázs kapu előtt csak 1,5 m. Amikor oda süt a nap, az olyan 14:00-tól van. Na ilyenkor már a nap élesen süt oda, ahol készült a kép. Azokat, amiket írtál nem tudom megcsinálni. Ráadásul a kutyát nem tudom leszögezni egy helyre, ő mindig izeg mozog. Épp örülök annak, hogy legalább így sikerült.

Na pont ezért tettem mindkettőt ide. Nekem az első jobban tetszett, mivel lazább, viszont az alsó technikailag helyesebb, ahogy GG is magyarázta.
Erre akartam, akarok választ kapni. De nagyon úgy érzem, ha precíz képeket szeretnék készíteni, akkor rá kell szorítanom magam azokra a fortélyokra, amit Zsolt szokott mondani.

A forgós videó most alszik, téli álomba merült:)

Helló István! Vajon mi lett a forgós videóból? Megvan a csattanó?
Nálam is az alsó kép a nyerő. Jó az elhelyezés, játékos és ötletes az alakok fordított nézete.
A kutyus nagyon tetszik.

Ha figyelembe bveszzük, hogy még ha a Látszótérre is járunk össze, de alapvető célunk a tanulás, akkor szerintem jó, hogy mindkettő itt van. Ha másért nem, akkor azért, hogy beszélhessünk arról, miért van annyira más hatása a két képnek, melyik mit mond, miért erősebb egyik, vagy a másik.
Van ugye egy álló és egy fekvő formátumú verzió.
A fekvő formátumú egy jóval tömörebb, feszesebb kompozíció. A képet a lehetőségek határáig kitölti a két alak, amelyek egyforma méretben és tónusban jelennek meg. Megjelenik ezen kívül néhány jól meghatározott irány, egy függőleges és egy kissé ferde, leginkább a kutya árnyékában megjelenő vonal, ami szerintem szépen egységbe fogja a kompozíciót. Semmi se zavarja, hogy a valós kutya és az árnyék-gazda "üzenetére" koncentráljon a néző.
Ehhez képest az álló formátum sokkal lazább struktúra. a modellek fölött jelentős üres hely marad, míg a jobb alsó sarokban bejön némi fűvel ellátott sár, aminek a szerepe kétséges. A két alak mérete itt jelentősen eltér, az árnyék-gazdából jóval többet kapunk. A másik képen meglevő vonalak helyett itt más irányok jelennek meg. A függőleges marad, de ezt három helyen is áthúzza egy kissé ferde, a vizszinteshez közeli vonal. A garázsajtó paneljei, annak alja és a beton széle-hézaga is.
Remek példa arra, hogy egy szűkebb, szorosabb vágás mennivel erősebb, tisztább hatást tud kelteni.
Szerintem.

Csak én nem értem miért kell (mind)két kép? Nekem elég lenne az első.

Új hozzászólás