Csak Te és a víz

Csak Te és a víz

Itt is van egy kékes valami, megérteni nem tudom, de elfogadni kénytelen vagyok, hogy Attilánál ezek szerint egy ilyen kötelező stíluselem akar lenni, hogy minden valamilyen színben játszik - majd kíváncsi leszek, hogy ha falra kerülnek a képek, mert előbb-utóbb falra fognak, akkor hogyan fogod kiállításba rendezni, a hol kék, hol lila, hol zöld, hol sárga színeket, hogy abból milyen csiricsáré helyzet fog kijönni a falon. Erre tessék odafigyelni, hogy ez kiad egy alkotói irányt is, és lehet, hogy egyesével mindegyiket meg tudod indokolni, hogy miért nem fekete-fehér a fekete-fehér. Ott érdemes lesz újra elgondolkodni azon, hogy muszáj-e ezeket a színezéseket meghagyni. Ennek ellenére a kép három csillag, sőt, a leckemegoldás is megvan, ez tényleg egy olyan kép, aminek megvan a lírája, az üzenete, a ritmusa, ez így van rendben, ahogy van. Jó pillanat, és attól finom, hogy nem akar tárgyszerű lenni, mersz vele érzelmeket kavarni a nézőben, emlékeket, és miközben biztos megvan a saját sztorid hozzá, de a néző szabadon tud az általad finoman felállított keretek között saját mesét is elindítani. A színeken kívül én mindennel egyetértek, köszönöm. (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

Jó, arra értettem, hogy ez nem kifejezetten zámbó-specifikus háklim. :)

Maradéktalanul világos vagy ;)
Értem ezeket a dolgokat, figyelni fogok erre.

Csak hogy maradéktalanul világos legyek: a színezés nagyon kényes dolog. Olykor lehet mondjuk sorozatban gondolkodva színezni, kékíteni, akár barnítani is, de ez elenyésző. Vannak archaikus technikák, amik ezeket eleve hordozzák, ott ez evidens, de én azt mondom, hogy a tartalom hozza a formát és nem fordítva, vagyis hogy milyen eszköz érvényes, az adott ötlet meghatározza, és ezért én azt mondom, hogy gyakorlatilag minden színtónus játék olyan terep, ami szűkíti a mozgástered. A szépia ezek közül a legtöbbet használt, és javarészt akkor használják, amikor az érzelmi hatást akarják ezzel erősíteni. Namost én meg azt vallom, hogy az érzelmekre a kép formai és tartalmi módon hat, és ha ez nem sikerül, akkor lehet maszatolni, de javarészt ahogy ezeket bekapcsoljuk, azt érjük el, hogy primer, egy rétegűvé válik a hatás. Egyszerűbben: portrénál például a gesztusok, a fények, az arc adja el a képet, és ezeknek kell működjenek, ha szépiázunk, akkor az érzelmes helyett érzelgős lesz. Mint az operett.

Köszönöm Zsolt! Amióta mondogatod ezeket a színes dolgokat azóta már én is figyelek erre, épp ma nézegettem az ide feltöltött képeimet egymásutánjában és valóban nem jó egymás után végignézni, csak egyesével. Igazából ezek a képek ugye kicsivel korábban lettek feltöltve, ezért is ilyenek. A későbbi képeimnél már nem fogsz ilyennel, vagy szepiával találkozni találkozni (na jó egy-kettővel lehet :))

De látom már javítottad is ;) köszi!

Lehet, hogy elrontottam valamit, a képet a mozgás leckébe szántam...

Új hozzászólás