A képek értelmezésénél próbál az ember valamilyen kapcsot, valamilyen fogódzót mint néző, befogadó, találni az alkotás folyamatával, és az alkotói történésekkel. Itt az első ilyen tájékozódási pont, hogy egy nem elsősorban felülnézeti, hanem kicsit oldalról fényképezett, az optikai hatásától torzult grafika rögzítése, lefényképezése látható. Egy valószínűleg nagyobb, összetettebb grafikai forma egy részletét látjuk itt. Arról lehet és lehetne bárhol másutt is képzőművészeti szempontból beszélni, hogy a szürrealizmus, az asszociációs rajz hogyan, milyen módon működik, de úgy gondolom, hogy ennek a képnek az csak egy részmegközelítése, hiszen itt most fotóként érkezett be egy alkotás. Véleményem szerint sejthetően ez a grafikai láncrendszer az eredeti képen, az eredeti rajzfelületen nagyobb, összetettebb formacsoportot jelenthet, és ennek egy részletét látjuk itt. Én pedig úgy gondolom, hogy most fotós szemszögből egy nagy fotó részletkifotózása jelenik itt meg, és valami oknál fogva ez nem tud átfordulni önálló képzőművészeti munkává, hanem ez egy részletmegfigyelés, mint egy ilyen stúdiumfotó jelenik itt meg. Ez pedig szerintem a huszonnégyes lecke csend kategóriáját nem fedi. Én úgy gondolom, hogy ezt a házi feladatot visszaadnám a Mariannak ismétlésre. (szőke)
Új hozzászólás