Rühellem az önportrékat, hisz nem magamat akarom megörökíteni fotósként, hanem a világ dolgait. De mivel ez a három a beugró hát megpróbálom kihozni belőlem a legjobbat, gondoltam egy kedvenc tengerimalac segít majd és némi többletet biztosít ha a kamera ezen oldalán kell álljak. (amit rühellek, mondtam már? )
Sokan kezdjük ezzel a "nem magamat akarom megörökíteni" kiindulási ponttal.
Attól függ persze, hogy mit szeretnél megmutatni a világból? Ha azt amit Te látsz a világból, akkor nem árthat megismerni önmagadat se. Ha a magad egyéniségét, látásmódját is bele akarod majd vinni a képeidbe, akkor jópár ilyen képre mindenképp szükséged lehet.
Bizonyára elhangzik majd itt is, de az első három arra is ad módot, hogy megismerhesd azt az élethelyzetet amit a kamera túlfelén álló modell érez/él meg, ismerd fel önmagadon mi lehet előnyös, mi nem az, stb. Ez segít később a kamera fotós felöli oldalán is abban, hogy mit hogyan csinálj, hogyan instruálj, hogy az menjen át amit szeretnél. Ezen pl. megfigyelheted mi kellene ahoz, hogy egy model távolságtartást, zavarbanlevést stb. mutasson egy képen. :)
Malacka, és a fejed is eléggé sötétben maradt, oda kellene esetleg még pici derítés, fény, mert ez a világos ajtó erősen elterel a jelen formájában...
Pedig fontos az első három lecke. Itt szerintem nem sikerült jól a háttérválasztás, meg az árnyék is csúnya a falon, de a beállítás jó lett, és egészen érdekes ez a dacos gesztus. Olyannyira, hogy a kép alá nem is kellett volna írni semmit, mert ott van minden az összefont kézben, felemelt állban, és az ijedt tekintetedben. Jó kép lett, de szerintem érdemes megismételni. Azért is, mert amíg nem állsz egy fotón magadhoz közel, addig egy fotóalanyhoz is nehezebb viszonyulni, instruálni, pofátlanul őszinte pillanatot létrehozni, elkapni. Előre!