Egész(b)en
Én vagyok ez egészen, egészben.

Egy nagyon meghitt, kedves képet látunk. Az első pillanat az, mint amikor belépünk egy lakásba, még azt mondom, hogy talán vendégségbe, de még ez sem biztos, és a házigazdákból sugárzik, hogy örülnek, hogy mi oda megérkeztünk és nagy szeretettel fogadnak. És ez azért fontos számomra, mert hogy itt egy fotográfián keresztül valósul meg és a vendégek mi vagyunk, a nézők. A többi Estiskolás, vagy azok akik idelátogatnak az oldalra, és Eszter a saját világába kalauzol minket ezzel a szíves invitálással. A testtartás és az arc mutatja mindezt, mert előre van téve az egyik láb és a kéz, amivel a kamerát tartja, az pedig olyan, minthogyha egy ilyen hívogató mozdulatot tenne, a fejbiccentés egy kicsit fél oldalra is, nekem azt hozza, hogy nem egy számon kérő helyzet van, hogy na miért jött meg a villanyóra leolvasó, hanem minket várt és minket hív be. Nyilvánvaló, hogy egy tükörben készült fotográfiát látunk, tehát egy tükörben fotózott Eszter, és ez a tükör valószínű, mivel az egész alakját mutatja, egy nagyobb méretű tükör, tehát nem valószínű, hogy könnyen leszerelhető, vagy mobilizálható. Miért merül ez föl bennem? Mert, hogy ez a történet mind nagyon, nagyon jól elindul, csak ott van egy pici problémám, hogy hova hív minket. És ez a fürdőszoba. Tehát maga ahova a kép tart, tulajdonképpen egy előtér, középtér, háttérben gondolkodunk, maga a háttér az pedig egy nyitott ajtón át a fürdőszobába mutat, ami ennek az erejét egy picit elveszi. Még azt is mondhatnánk, hogy egy humorforrás lehetne akkor például, hogyha a fürdőkádban apa fürdene, és azt látnánk, hogy beszappanozott fejjel ül apa. Azért mondom ezt, mert hogy nagyon fontos ez, ezek a viccek és ezek a humor helyzetek, ezek az ironikus dolgok, és ezt el lehetne vinni akár ebbe az irányba is. A másik kérdés az pedig az, hogy a tér, ugye amennyi rendelkezésre áll ahhoz, hogy az egész alakunkat be tudjuk fogni ebbe a képbe, tehát egy nagy látószögű állásba kellett ezt az objektívet beállítani, és ebből adódik az, hogy ezek a függőlegesek ezek ilyen hordóformára torzulva jelennek meg. Ezzel túl sokat kezdeni ilyen méretű kamerákkal nem lehet. Erre hozták létre azokat a lemezes gépeket aminél ezt a perspektíva korrekciót meg lehet ejteni, és ezeket a torzításokat talán ki lehet küszöbölni. De ezt itt nem kérhetjük számon. Azt viszont igen, hogy a képnek az előterében vagy egy szekrény oldala, vagy valamilyen másik ajtó látható, ami nagyon hangsúlyos most, és nagyon keményen, mellbevágóan jelentkezik itt. Hogyha ez a bejárati ajtót próbálja szimbolizálni, akkor érteném, és akkor funkcióba lehetne ezt hozni, de most nem ez történik. Én két disznót tudnék erre adni, és nagyon köszönjük. (szőke-hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Az elemzést (a két citromdisznóval egyetemben) köszönöm és "segítségként": a helyszín az előszobám, a tükör pedig valóban szép nagy és helyhez kötött; a beépített szekrényem földtől-plafonig érő tükre, ezért "invitállak Benneteket" a fürdőszobába, a nappali/szoba helyett. :)

én meg gyűjtöm az ilyen képeket: http://noonecanstopus.blogspot.com/2008/...
és ezt is szeretném belevenni a gyűjteményembe az engedélyeddel.
ja, és: egészség legyen az a fontos
:)

Új hozzászólás