Badacsonyban nyaraltunk, és a feleségem egy kalapot szeretett volna, amíg ő válogatott én hülyéskedtem.
Köszöntünk újra az Estiskolán Feri, nagyon jó portrét küldtél magadról - bár meg kell valljam, hogy ez nekem sokkal inkább a második leckét teljesíti, mint az elsőt, a portré arc nélkül elég egyértelműen arc nélküli helyzetre utal, és a szemüveg nem elég ahhoz, hogy ez teljesüljön. Ezért engedelmeddel átteszem ezt a kettes leckére és várom az első lecke új megoldását.
Mint kettes lecke, az iróniája miatt nagyon szerethető, humoros képet kapunk, nagyon él az a rózsaszín kalap! A szemüveg is jó ötlet, mert így egészen megbolondítod a terét a képnek a visszatükrözéssel - Dani nem csapott még le rá? Két megjegyzésem van. Az egyik, hogy a vignettálás - tudom, hogy szereted használni - olyan effekt, ami bár régies hatást kelt, de nem mindenre megoldás. Mivel automatizmus, hiszen körkörösen kell megjelennie, így ott is sötétít, ahol nem kéne. Igen, ezzel lehet fókuszálni a középpontra, de ha megnézed, olyan, mintha valami erősen fókuszált lámpával lett volna ez bevilágítva, miközben érződik, hogy a kép természetes fénynél készült, ez olyan ellentmondás, ami a nézőt megzavarja. Lehet ez cél is, de itt most ezt nem érzem indokoltnak. A másik ehhez kapcsolódik. A rózsaszín kalapnak most így emiatt a kék ing nem erős ellenpontja. Igenis annak a kéknek élnie kell, hogy a színdinamikában a kalap ne ugorjon ennyire előre, mert így túlságosan leugrik a fejedről. Pont a nekünk jobb válladnál kéne erősebbnek lennie a kéknek, világosabbnak, hogy a kalap karimájának az ellenpontja lehessen. Mindezek ellenére ez egy három malacos kép, amit írtam, legfőképp a jövőre vonatkozó dolog, érdemes kipróbálni, hogy az utómunkánál más irányt engedsz, a vignettálást pedig ott használod, ahol az a kép mondanivalója és kompozíciója miatt fontos lehet. (hegyi)
értékelés:
:D:D:D