Életem a motorozás

Életem a motorozás

Végh Tamás - Stuntrider
2012.07.14 - Székesfehérvár

Attila, most akkor elkezdhetem, hogy jó ez a kép, jók a mozdulások, jól kíséred a modellt blablabla, de nem teszem, mert ezt tudod, tisztában vagy vele, viszont amit nem értek, hogy egy rosszul vágott képet miért közölsz? Komoly a kérdés, mert az itt súlyos hiba, hogy lemaradt a motor kereke, sőt, az is hiba, hogy ha meg is lenne, akkor is igen kevés lenne a levegő a dologban, ráadásul betetted középre az egészet, ettől a mozgást megállítottad, és olyan lesz a hatása, mintha a régi videómagnón kimerevítenél egy kockát és az ide-oda remegne a képernyőn. Szóval elismerés, hogy tudsz mozgó tárgyat lekövetni, de ez nem elég ahhoz, hogy fotó legyen belőle. (hegyi)

Hozzászólások

Általános az, hogy amíg nincs komment és elemzés, addig a beadott képet cseréljük, ha a beküldő észrevette, hogy van jobb is, ha már van komment akkor egyedi döntés, hogy mi legyen, a kommentek függvényében, ha nem zavaró, akkor a javítottal cserélünk, ha már van elemzés, akkor pedig újra be kell küldeni a javítást, hiszen a javítás fontos tapasztalás is, tehát úgymond egyik célunk is, hogy legyenek javítások.

Ilyenkor mi a szokasos megoldas? A sikeresebb kepre cserelitek a beadott kepet, vagy tovabbi atalakitasok utan ujra be kell adni?

Na, a bal oldalból vágnék, mert ha nincs túl nagy kifutása előrefelé, az fokozza a feszültséget, azaz dinamikában növel rajta. Nekem ez így meg van véve, ha picit vágsz belőle elöl, és érzésem szerint megmarad a portré jellege - ugyanis attól is lehet portrénak tekinteni, hogy az arc felismerhető, gesztusokat is tartalmaz.

:)))
Mert ezt a képet ma csináltam, Photoshop-pal egészítettem ki az eredeti képet, mert az teljes képkocka volt :)

Attila, drága tezsvérem a zúrba, sírva könyörgöm, miért nem ezt a képet küldted be, miért vágtál bele, mondd meg nekem? :) :)

Kedves Szilárd, egy technikai jellegű kérés:
- ne verjük szét a sablont 700-nál nagyobb képekkel, kommenthez illusztrációnak elég a 600 széles kép
- elsődlegesen saját képekkel dolgozzunk, ne máséval, nem lenne jó bonyodalom a szerzővel.

A többire: "nyilvan egy jol elkeszitett kep". Nem az, ez egy tucatkép, nem különösebben érdekes, volna mit elemezni róla, ugrik a motor, semmi több.

Mindegy, hogy sport a téma, vagy a sportoló, a hagyományos megoldás szerint a mozgás iránya elé több helyet hagyunk, mint mögé, de ez a szabály simán felrúgható, ha a téma indokolja. Arról, hogy mit szerettél volna lefényképezni, én nem tudok beszélni csak te, én csak a végeredményt látom, és esetleg némely esetben tehetek következtetéseket, hogy mi lehetett a szándék, de ez olyan vékony jég, amire a fotós simán mondhatja - akár úgy van, akár nem - hogy dehogy, nem is azt akartam, hanem mást. Ezért lehetőleg nem jósolok kávézaccból visszafelé. :) Végh Tamást pedig nem ismerem, ha nem haragszol, nem elemezném a képét, csak ha beiratkozik és beküldi.

Attila képét elemeztem, írtam hozzá, ha van kérdés, mondd, melyik részéhez, ha tudok, válaszolok.

Szilárd, szerintem nem lehet a képet képet összehasonlítani, mert egészen másról szólnak.

Hat ez erdekes, Attila neked melyik valtozat tetszik legjobban?
Eddig a motoros alakja volt a kozpontban, most valahogy a "figyelme", valahogy a vonal ami a tekintetet osszekoti az uttal, illetve a multat a jovovel.

A foto.hu a svenkelesre ezt hozza peldanak:

Namost ez nyilvan egy jol elkeszitett kep, gondolom kulonosebb kivetnivalo nincs ellene.
A mi kepunkon valami mas tortenik.
A foto.hu kepe egyszeruen egy szemlelteto abra.
Attila kepe meg annal potencialisan sokkal tobb.

Sandor verzioja szerintem szinten nagyon jo, de ha ennyivel lejjebb van az also vagas akkor folulre sokkal tobb levego kene szerintem.
Az, hogy a motoros feje kb kozepvonalban van, az ahogy mondtam nekem tetszik, az en olvasatomban az lenne a lenyeg, hogy nincs mozgas, ha balrol vagunk, akkor lesz belole egy jo illusztracio arrol, hogy micsoda mozgas van itt kerem, ami megint egy masik kep, a mozgas kerul a kozpontba a versenyzo helyett.

Zsolt, amit irsz azt ugy ertem, hogy ha a sport a tema akkor balra kene jobban lennie a motornak, es a Sandor verzioja lenne a helyes vagas alul. Mi lenne a helyes megoldas, ha nem sport, hanem sprotolo kategoriaban lenne a kep?

Annak a kritikanak van joga, hogy az adott kep X uzenethez van legkozelebb, es azert nem eri el ezt a celt, mert....
Viszont itt van lehetosegunk arra, hogy leirjuk mit is akarunk a keppel kozolni, legyszives mondj valamit arrol is, hogy amit fenykepezni szerettunk volna, attol szerinted miert is ter el a kep amit beadunk.
Jelen esetben az hasznos eszrevetel, hogy a kep nem fejezi ki a sport dinamikajat mert kozepen van a motoros es a vagas se olyan jo mint lehetne. A kerdes itt az is lenne, hogy ha nem ez a celja a kepnek, hanem az amit Attila leirt, akkor az miert is nem jott ossze szerinted. Egyebkent mas kepeknel erre is ki szoktal terni idonkent, de csak akkor ha nagyon nyilvanvalo bukta van.
Tovabb sarkitva a kerdesemet: Ez a kep itt most "Végh Tamás - Stuntrider" akar lenni. Szerinted miert nem az?

Attilatol meg bocsanatot kernek itt, valoszinuleg kellemetlen, hogy elveboncoljuk a kepet amit keszitettel, hat ez egy ilyen weblap, mindenki tanulni akar.

Nem tudom Zoltan, magyarul nem olvastam.

Sándor verziójából én még vágnék balról picit, de szerintem jót tesz a képnek egy kis szellő. :)

Valóban jobb-e tágabban?

Nem azzal vitatkozom, hogy rossz e a vágás vagy nem.
Az elején elfogadtam, hogy nem jó.
Hagyjuk, nem érdemel több időt a dolog.

Attila, ez a vágás rossz, nem csak azért, mert a kerékbe vágtál, hanem mert a mozgás dinamikájába is. "Egy nagy térrel már csak a mozgás lesz az, ami érdekes a képen" írod, és ezzel én nagyon nem értek egyet. Egy ilyen dinamikus motorsportnál két választás van. Vagy a motorja mellé állítod és szépen belemosolyog a kamerádba, esetleg hóna alatt a sisakkal, vagy elcsípsz egy ilyesmi pillanatot, mint ez itt, úgymond munka közben. De könyörgöm, ha belevágsz a madár szárnyába, az nem fog repülni, ha belevágsz a kerékbe és a mozgás irányába, akkor... érted? Bakker, ha másfél ujjnyival több van a képen, attól még nem fog a fickó feje elveszni a semmiben. Amennyire ez portré, az is az lenne.

Zsolt, én elhiszem, hogy rossz a vágás, ha azt mondod, de leírtam, hogy én miért nem gondoltam rossznak, és hibásnak, és hogy szerintem ebben az esetben miért nem gondolom mégsem egyértelmű hibának. Akár mennyire nem máshoz mérsz, szerintem az kiderülhetett számodra, hogy nem töltök fel olyan képet, ami szerintem egyértelműen rossz. Ezért "akadtam ki" a minek töltöm fel a rossz képet mondatodon...

Semmiféle zoom technikát nem használtam, nem értem miért képzelsz mindenféle boszorkányosságot ilyen gyakran bele a képeimbe. Ha valaki az 1/25 másodperc alatt a svenk mellett még bele is zoom-ol a végére, annak minden elismerésem.

Továbbra is azt mondom, hogy nem a mozgás bemutatása volt a célom, hanem, hogy minél közelebb férkőzhessek a sport élményéhez, minél közelebbről mutassam meg a sportolót, úgy hogy azért látszódjon mi történik. Egy nagy térrel már csak a mozgás lesz az mi érdekes a képen.

Félre nem érts, nem arról akarlak meggyőzni, hogy de márpedig jó ez a kép, hanem elmondom még egyszer, amit gondolok, amiért jobbnak gondoltam mint amilyen.

Kedves Attila, és mindenki!
Kezdjük a "káros" mondatomtól. Többször elmondtam, többször le is írtam, hogy mindenkit saját magához mérünk, senkit se máshoz. Ebből kell kiindulni. Attila, ez a kép ezzel a vágással olyan, mintha lecsúszott volna a paszpartuból. Azon a szinten megítélésem szerint te már túl vagy, hogy ilyen vágási hibát elkövess. Ezért mertem leírni ezt a mondatot. Ez messze nem azt jelenti, hogy itt csak tökéletes képeket lehet közölni, ha a vágás nem lenne ennyire durva, akkor is lenne, maradna még miről beszélgetnünk - de hátrafelé ne haladjunk, mert ez a vágási kérdés itt most evidens úgymond.

Nem egyszerű svenk, mert a zoomot is ráhúztad, amivel épp azért nem értek egyet, mert ezzel a mozgás irányából adódó elmozdulásokba került bele egy idegen elem, ettől lesz az az élmény, mintha a pause-ra állítottad volna a videomagnót.

Ami Szilárd címadási ötletét illeti: ezt a vágást az se menti meg, ha más a cím. Ha nem lenne ennyire erős és határozott a kép mozgási fázisa, akkor talán lehetne szűkre vágva csinálni belőle egy portrét, bár úgy se érzem indokát annak, miért ne lehetne portré úgy, hogy közben azért a motor minden fő alkatrésze a képhatáron belül marad?

Attila, értsd jól: ez a kép kitűnő sportfotó lenne, amit akár a motoros portréjának is vehetünk, ha hagysz teret a mozgásnak, és ezt a zoomos megoldást nem teszed pluszban még rá. Bíznod kell a saját ítéleteidben annyira, hogy nem akarsz egy amúgy jól kitalált és jól megfogott képre még egy pluszt rátenni, mert ott szokott a dolog lebillenni, hogy úgymond túl sok tányérral egyensúlyozol. Egyszerűsíts, jót fog tenni a munkáidnak.

Még annyit azért elmondanék, hogy ez nem egy egyszerű svenk. Nem arról van szó, hogy simán lekövetem a mozgást. Ha így lenne, akkor a motor is éles lenne, nem csak a motoros arca. Ez egy kicsivel bonyolultabb, tessék kipróbálni. Szerintem itt nem a mozgás a lényeg, ezért nem a mozgás leckében vagyunk, hanem a sportban. A főtémát egyértelműen kijelölöm az élességi viszonyokkal, és a főtéma nincs középen. Ahogy a hozzászólásokban is felmerül itt a motor a háttér része. Éles motor esetén egyértelmű lenne a hiba szerintem is. A vágás lehet hogy rossz olyan értelemben ahogy a képkivágás látszik - mert egyébként nincs vágva a kép - én ezt nem éreztem rossznak, sőt úgy gondoltam, hogy ez még rá is erősít arra, hogy nem a motort kell itt nézni, hanem a motorost. Ő tényleg a motorozásra, az ügyességi számokra tette fel az életét. Nekem csak az ember volt fontos ezen a képen. Ezért mertem közölni.

Ez egy nagyon káros mondat egyébként szerintem Zsolt: "viszont amit nem értek, hogy egy rosszul vágott képet miért közölsz?"
Nekem legalábbis baromira elvetted ezzel a kedvem az egésztől...
Komolyan mondom, szerinted itt a látszótéren csak tökéletes képeket közöl mindenki? És most úristen hogy mertem közölni egy rosszul vágott képet? Ha mindenki olyan profi lenne, hogy csak tökéletes képeket közöl, akkor mi értelme van az egésznek?

Nem a Zen és a bicikliápolás művészete az amire gondolsz Szilárd?

Nekem ez a kép inkább portré valakiről aki szeret motorozni, mint filozófiai mélyenszántás. Bizonyára én látok felületesen, ezt ma reggel a metróban az ellenőr néni is megmondta amikor megbüntetett mert az éves bérlet augusztusi szelvényét elfelejtettem áttenni...

Nem lenne elfogadhato igy kozepre helyezve egy masik cimmel? Gondolom ti is emlekeztek Robert M. Pirsig konyvere, "Zen es a motorkerekpar karbantartas" lehetett talan a cime magyarul. Szoval ez a motoros ott nagyon egyedul van nagyon ugy ul magaban mintha o lenne nyugalomban es a vilag mozogna korulotte, a verseny kozepen, teljesen kiuresedett meditativ koncentralasban. Egy ennek megfelelo cimmel aztan talan meg a vagas se lett volna problema, hiszen mondjuk szimplan Zen cimmel a motor mar csak hatter elem, esetleg tobbet is lehetne vagni belole?
Lehetne a ket kerekbol akar taoizmusra is asszocialni: yin es yang megvan a kepen, a motorozas a wu-wei allapotaban az egyesitese a motoros szolid koncentraciojanak es a szemmel kovethetetlen sebesseggel porgo vilagegyetemnek.
Szoval szerintem ez a kep nagyon jo otlet, nagyon gondolatokat indito, a motoros alakja igen jol elkapott. Csak esetleg egy olyan cim kellene ami szerint itt nem csak a te eletedrol van szo, hanem egy azon messze tulmutato mitikus jelensegrol, egy zenoni paradoxonrol, ahogy minden folyik es megis ebben a pillanatban az Egesz all.

Köszönöm az elemzést!
Semmi gond, ezentúl nem közlök rosszul vágott képet :)

Új hozzászólás