Én most azt próbálom mondani, a Nóra van ott a képen, és néz felénk, és köztünk van a fény és van egy furcsa fal, talán pohár vagy üvegtárgya, ami a kettőnk közötti utat eltorzítja, és elrejti. Ez vonatkozik arra is, aki meg akarja érteni a történeteket, de mivel úgy látom, ez a felület nagyon szépen tükröztetve-torzítva mutatja a mögötte lévő látványt, én úgy érzem, hogy az a személy a tükröződések mögött jelen lehet ugyanúgy küzd, és próbálja összerakni a mozaikokat a térbeli tájékozódást és az utat a két pont között. Azaz az emlékezés cím nagyon fontos ebben a képben, az emlékezés hozza létre azt az utat, amiben a mi befogadásunk és a hátramaradott személy befogadása is mindkettő arra a megteendő útra koncentrál, ami kettőnk között van, nevezhetjük ezt itt a gyertyának és a gyertya látványát átalakító felületnek, de nevezhetjük ezt az időnek is. Emlékezés nyilvánvalóan valahol egy kicsit az idő fogalmával is kapcsolatban van arról is szól, és azért is szeretem ezeket a leckéket, amiket errea témára küldtetek, mert a fotót elkezdtétek a fotó valódi értelmében is eszközként használni, hiszen az egyik legkülönlegesebb dolog nem az, hogy mit, milyen vizuális helyzetet fotózunk le, hanem az idő, és hogy a fotó az ő mágiájával azt élteti bennünk, hogy a fotós valódit fotózott le, és jelenidejűt. Hiszen ha egy 50-60-80 éves fotót a kezünkbe veszünk, amin áll egy ember egy ház előtt, és a feleségével néz ránk, és bár a kép nem mozog, de sárgás a széle és egyre jobban nézzük, meg akarjuk érteni azt az embert, és a párját, akkor azt vesszük észre, hogy ott vagyunk, az előtt a ház előtt, azzal az emberrel… pedig ez nem igaz… ez csak egy kép… három disznó. (szőke)
értékelés:
Új hozzászólás