Erdély

Kedves Eszter, örülök annak, hogy újból jelentkezel képpel, és nagyon szép az a világ, amit itt mutatsz. Picit nekem sok a HDR ezen a képen, és talán forgattam volna valamennyit rajta, hogy ennyire ne legyen az az érzete az embernek, hogy a horizont ferde, miközben valószínű, hogy kevésbé ferde, mint amennyire most mutatja magát. De maga a helyszín gyönyörű, kétségtelen, lehet barangolni a tekintettel ezen a képen. Kevésbé húznám ezt ennyire be tónusban, hogy minden ki legyen egyenlítve, ennél lehet egy kicsit kócosabb az egész, mert ez a hitelességen gyengít. A valóságot illusztrációvá teszi. Én most erre emiatt adok kettő csillagot. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Nagyon szép a táj, amit látok, és pluszban nagyon hangulatossá, vadregényessé teszi a tájat a kép dinamikája. A felhők és a fák csoportjai a képen formai párhuzamot alkotnak, azt hiszem ez indokolhatja amúgy a felhők súlyozott képi hatását. Egyik észrevételem ezzel kapcsolatos. Talán egy kicsit sok jobbra fent a nagyobb szürke pamacs. Másik apróság, hogy a felhők jobbra kissé "lefutnak". Ez lehet a nagylátószögű optika miatt, vagy lehet hogy eleve picit ferde a fotó. Ezt a kis korrekciót célszerű talán megoldani (kis forgatás, ha szükséges, perspektíva korrekció).

Általában írom: éppen a napokban boncolgattuk a pedellussal, hogy mikor érdemes foglalkozni az optikák torzító hatásaival egy képen. A tájképeknél szerintem figyelni kell rá - ha nem is lehet, vagy nem is érdemes teljesen - de a torzító hatásukat célszerű szerintem kiegyensúlyozni, vagy már a kompozícióba befoglalni eleve. Persze lehet erre is ellenpélda, de ez most a klasszikus megközelítés, ahogy a fotó is az, egy klasszikus landscape.

Van még egy kicsi technikai dolog, ami nem a fotóról szól. A kép felső részén, jobbra balra és középen van három pici szürke pötty. Ez általában azt jelzi, hogy valami kis porszem van az érzékelőn. Ezt csak ilyen beállításokban és környezetben lehet látni amúgy: azaz kis rekesznél, viszonylag homogén felületen. Ha ez így van, minden fotón ott lesz ez (ilyen beállítások mellett válik láthatóvá). Bár utólag törölhető ez is a képről, de jobb, ha nem poros az érzékelő - precíziós műfajoknál ez számít is. Sok fényképezőben van erre rázkódó, vagy ultrahangos beépített öntisztító funkció. Érdemes megnézni a gép menüjét, hátha van benne (bár az is igaz, hogy nem mindig tud segíteni ez, de javaslom, ez legyen az első lépés). Ha nagyon elszaporodik a por, akkor zavaró képi hatást eredményezhet már nem csak a precíziós műfajoknál. Az érzékelő tisztítása más módon is lehetséges, de az géptől és technológiától függ. A Nikon például ingyen elvégzi a saját gépein a márkaszervizében (úgy emlékszem), de vannak rá otthoni megoldások is - amit csak a dologban járatos műszakiaknak ajánlott gyakorolni, hiszen a gép "szemfenékéről" van szó.

Orientál tartózkodás című Törökösenemhez, melynek szerda este nyolcas premierjére ezennel ünnepélyesen meginvitállak a chatre, ezt a fotódat választottam ajánlóképnek, köszönettel.

Új hozzászólás