erdőHegyi Zsolt-2013.06.27. 21:30Hegyi Zsolt-2013.06.27. 21:30

erdő
erdő
erdő

Viki, bajban vagyok, mert nem értem ezt a három képet. Nem azért nem értem, mert nem látom, hogy mi van rajta, hanem azért nem értem, mert nem tudom, hogy miért őt választottad ki. Nem értem, nem érzem a választás miértjét. Elég kusza ez az egész, kuszaságában, mint kompozíció billegnek a dolgok, szanaszét szóródik a figyelem, és hiába változtatod a mélységélességet, ettől még ez nem válik történetté. Akkor állna meg a lábán, ha mesélne valamit. Önmagában az, hogy megváltoztatjuk a mélységélességet, az nekem kevés. Hasonló képeket lehet látni fényképezőgép teszteknél, hogy kiválasztanak valami tetszőleges tárgyat, és akkor ott bemutatják azt, hogy milyen a képzaj, meg milyen a feloldóképessége az objektívnek, meg hogyan lehet a mélységélességet mozdítani, ott ennek van helye, ott az ember ennél többet nem vár. Egy képi munkánál viszont igen. Lehet az egy tendencia, vagy cél, hogy a rendezetlenségből a rend felé haladjunk, de akkor olyan tárgyakat kell kiválasztani, amik az elmosásnál rendet mutatnak. Ahogy megyünk a kép eleje felé, ahogy haladunk a mélységélességgel, az első képnél ezek a kilógó ágdarabok eléggé zavarosak, meg a belógó jobb felső saroknál lévő faág is, valami nagy flekk az elején utunkat állja, mondhatnánk, hogy ez a rendezetlenség. Igen ám, de ahogy megyünk előrefelé, nem nagyon történik változás. Tehát mind a három nézőpont, amit kiválasztottál önmagában is rendezetlen maradt. Nem nagyon látom, hogy mire is ment itt ki a fuvar. Kérlek, hogy segíts, hogy értelmezhessük, és ne annyi maradjon, hogy én ezt most leelemeztem, és nincs rá válasz, mert várom a gondolataidat! (hegyi)

Hozzászólások

Túl sok útelágazás című Törökösenemhez ennek a sorozatodnak az első képét választottam, köszönettel.

Nagyon érdekes ez a közelítés, magunkbafordulás... Mindegyik képen érzem azt a elmúlás szagot ami az erdőben mégsem az a tragédia, hanem valahol a születés és halál állandó körforgása...

Zolinak: igen az életlenebb képeken összemosódnak színek amelyek az élesebbeken önálló foltok, így értelemszerűen a képen látott szín is változik.

Kellett vágnom a képekből, de igyekeztem ugyanolyanra vágni őket, mert amúgy egy helyről fotóztam mindet, csak az élességet állítottam, és ennek megfelelően a korrekciók is ugyanúgy történtek.
Nikon 18-105/F3.5-5.6 AF-S DX ED VR objektívet használtam, ha jól emlékszem.
Köszönöm érdeklődésedet :)

Erős ez a zöld, tolja az élő erdő fílinget, miközben kidőlt fát mutatsz.

Nekem ezek a szűkre vett részletek kicsit kevesek, nem jutnak főszerephez önmagukban, leginkább az első képen hatnak, ahol még a törzsből is van éles rész. Gondolkodtam, hogy hogyan juthatok el odáig, ami a szándékod lehetett és arra jutottam, hogy a szokványos erdő/fa látvány figyelmesebb és egyre emberközelibb szemlélése felé terelhet ez a közeledő élesség...

De ez gondolat volt, vizuálisan a képek ötletet adtak, de nem ütöttek át egyből - ha egyáltalán indult ilyen szándék.

A korrekciókat a három képen teljesen egyformán csináltad, vagy volt eltérés? Csak amiatt, mert kíváncsi vagyok, hogy az élesség így meg tudja-e változtatni a színeket. A másik kíváncsiskodásom meg az obira vonatkozik, elárulod a paramétereit? :)

Kösz előre is.

Új hozzászólás