A cseheknél vannak jobb szürrealisták, például Saudek, bár itt humort nem látok, bár lehetne, mert ha beszakad a tető... Feri, picit többet várunk tőled már, technikában is, mert itt a beavatkozás is elég durván látszik, a digitális zaj, ami a szütymörgés miatt jelentkezik, szóval ha már tető, akkor hol a macska? (szőke)
értékelés:
ha ezt a képet "fény-képként" értelmezzük, akkor nekem sok. Ha önálló "képként", akkor tetszik. Nálam - habár messze nem értek ehhez, meg nagyon nem vagyok művész, de a pillanat elcsenése a lényeg. A pillanat és a valóság "manipulálása" pedig ebbe nem fér bele. Ettől még lehet a fényképezés a művészi kifejezés egyik eszköze és akkor minden belfér. Tehát, ha úgy gondolod, hogy égből potyogó roma gyerekek jobbá teszik az összhatást a cserepekkel, akkor rajta... :)))
Ezt a manipulálásost elmondom. Már valahová írtam, de nem tudom, hova.
Az a helyzet, hogy két fő irány van a fotografálásban. Az egyik a bentről ki, a másik a kintről be - mondom én, így parasztosan. A kintről be, az a pillanat megragadása, amikor valami történik, te azt képezed le, abból gazdálkodsz, , észreveszed, komponálod, kattintod. Ez a riport alapja. Például.
Aztán van az, amit mondjuk Balla is csinál, amikor azt mondja, hogy őneki nincs ideje kivárni azt, amíg az, ami a fejében mint gondolat megszületik, a valóságban is megtörténik, és akkor ő maga hívja életre azt, amit látni akar. Mondhatjuk rendezésnek is, hívják kreatív fotónak is, mindegy mi a neve, ez nekem a bentről ki. Azt nem mondom, hogy egyik jobb, mint a másik, vagy nagyobb létjoga lenne, azt viszont igen, hogy mondjuk egy csendéletnél ritka olyat találni, amihez nem kell beavatkozni, hanem úgy jó és tökéletes, ahogy van és azt fejezi ki, amit az alkotó akar. Míg riportnál elég visszázs dolog lenne mindent előre megtervezni, mert a spontaneitást ölné meg. Vagy szocionál a hitelességet. Tehát mindkét formának van létjogosultsága, kinek mi áll közelebb az alkatához, a fogaskerekeihez, azt csinálja.