Köszönöm Zoltán! Ha már összeállt ez a munkatér (nem kis fáradtsággal), ki akartam próbálni papírral is. De úgy van ahogy mondod, fejben már készülnek az üveg-papír kísérletek.
Tamás, ez egy jó játék, jelen pillanatban azt mondom, hogy ebben a formában ez egy témafelvetés, egy gyakorlat. Azt gondolom, hogy számomra megadta a választ a kép, hogy mivel érdemes és izgalmas foglalkozni, de nem biztos, hogy egyetértünk. Számomra ebben az izgalmas az, ami az üveg és papír konstrukciójában a tükröződéssel létrejön. Ott vannak olyan sztorik, olyan mesék, amik nagyon izgalmasak - fantasztikus, ahogy a pohár érintőjén végig megy a tükröződés -, ezek egészen extrémek. Ha megfigyeljük a kisebbik poharat, legalábbis formában olyan, mintha egy emberalak lenne az árnyékban (lehet, hogy maga a fotós az). Nyugodtan lehet ebből vágni, mert hogy a háttér és az előtér nem olyan fontos; a felső régióból biztos hogy vágnék legalább 2 ujjnyit. Az, hogy hogyan kanyarodik ki a papír az engem nem nagyon érdekel, de ez egy jó gondolat. Amin el kell gondolkodni, hogy hogyan lehet rajta javítani, az a koszossága. Ez a papír olyan koszos szürke. Volt egyszer valami kép, alatta egy komment, már nem emlékszem melyik képnél. Talán mintha pont te lettél volna, aki ezt a koszos szürkét felhoztad és aztán kérdezték, hogy mitől koszos egy szürke. Megpróbálok erre válaszolni. Van a szürke terjedelme mondjuk 0-255-ig (digitális technika) és ha azt mondom, hogy úgy mondjuk a középső tartomány (100-150 közötti rész) az úgymond koszos, tehát a középszürkék hozzák a koszos érzetet. Az ennél feljebb lévő tónusok, tehát a világosabbak is már tudnak érdekes és izgalmas rajzokat kiadni magukból és a mély tónusok is szintén izgalmasak. Tehát akkor, amikor egy szürkeárnyalatos képpel dolgozunk, akkor érdemes a tónusrenden annyit módosítani, hogy adott szituációban ezeket a középtónusokat gyengítjük, az alsó és felső régiót emeljük és akkor talán ez helyrebillen. Nyilvánvaló, hogy ez kép mondanivalótól függ, amit most mondtam, mert igenis vannak olyan képek, ahol igenis a középtónus a legtöbbet tudja mesélni. (hegyi)
értékelés:
Köszönöm Zoltán! Ha már összeállt ez a munkatér (nem kis fáradtsággal), ki akartam próbálni papírral is. De úgy van ahogy mondod, fejben már készülnek az üveg-papír kísérletek.
Nekem tetszik ez a kép, érdekes hatása van. Valószínűleg az anyagok miatt, hogy más a fényvisszaverésük és a képzet is, ami társul hozzájuk, itt meg szokatlanul egymásbabújnak. A háttér ívei kicsit rímelnek a papír ferdeségeivel, de a fantáziám abba az irányba lökné a dolgot, hogy egy pohár és egy papír és megvilágítás, tükröződő háttér nélkül. Akkor a formák nekem önmagukban erősebbek lennének.
A Látszótér Alapítványt
banki átutalással
MagNet Bank
16200120-18524112
vagy PayPalon keresztül
Zsolt: igen ez egy ötlet felvetése, amit majd más fényviszonyok között kell folytatni. Itt nem lehetett kiexponálni a papírlapot, mert a háttér nagyon fényes.