Fésűk

Hely: Budapest, északi összekötő.
Gép: canon 450D, 75-300 kit obi.
Hogyan: Korlátra támasztott gép, a híd másik oldalán lévő korlátok résein át a Dunán evező kajakosok láthatóak.
Miért: A kép elkészülte után a Fésűk címmel gyors barátságot kötöttünk.

Fésűk: A természet és az ember kapolcsolata? Van különbség a kettő között? Szerintem természet az ember és az ember a természet. Ahogy a kajakosok "fésülik" a képességeiket a kajakozás által, épp úgy "fésülik" Dunát az evezésük által. Ahogy a természet "fésüli" a -végtelen-lehetőségét a folyamatos fejlődés és hanyatlás által épp úgy "fésülik" a híd korlátai a látványt.

Jó meglátás, izgalmas képi világ, de megint azt látom, hogy sötétbe vitted ezt az egészet. Most már egyértelműnek tűnik, hogy rá vagy állva erre a tónusrendre. Az alja annyira becsukódik, hogy nem tudok mit kezdeni ezzel a fajta iszapos világgal. Távol tartasz a képektől, nem akarom nézegetni, miközben amit ábrázolsz, az izgalmas. A kompozíció, ezek a függőleges vonalak, a két evezős, minden teljesen rendben lenne, ha nem lenne ennyire elidegenítve tőlem ez az egész. Három csillag megvan ettől függetlenül, mert a tónust enélkül is tudod javítani. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Több oka is van, főleg a hely hiány miatt lettek törölve. De közrejátszott még a raw formátum "láthatatlansága" is alap képnézegetőben ahol több száz képes mappák között nem bogarásztam 1-2 jobbnak tűnő kép után-lightroommal-, hanem mentek a levesbe. Meg olyat is hallottam, hogy "az első tekercs filmet nincs is értelme befűzni" kb. +1 a nyers képek minőségével sem voltam teljesen elégedett (szemcsés, sötét, stb) -úgy voltam vele, hogy újra fotózom, ha nagyon hiányozna a helyszínek elégkönnyen megközelíthetőek és elég gyakran megjelennek a futók/kajakosok. Kivétel a madaras kép ott elég ritka a vonat/madarak együttállása menet közben, de azt is meglehet közelíteni gyalogosan, bár a madarakkal nem lenne egyszerű.-

Adatmentő programmal valószínűleg órák-napok árán még elő lehetne bányászni, de az kérdőjeles.

Mindenesetre egy "best of" mappa -akár online is- praktikus lett volna, de jobban lekötötte a figyelmem a következő és a következő kép.

Velejáró hibáim, megtanulva.

Miért nincsenek meg a nyers képek?

Köszönöm szépen az elemzéseket és az építő kritikákat. Viszonylag kevés idő elteltével én is elég sötétnek találom a képeket és túltoltnak a tónusokat, sötétnek a részleteket.

(Ezeknél a képeknél -is- nagyon alap szinten ismerkedtem a fényképezőgéppel, lightroommal. Láttam is a leírt dolgokat, próbálgattam is ellenük tenni, de vagy nem tetszett annyira a végeredmény akkori szemmel, vagy az összképet éreztem megbontottnak, ha jól emlékszem. Meg persze a sötét tónusrendre voltam ráállva vizuálisan is.

Sajnos a nyers képek már nincsenek meg, újra elővenni. De mindenképpen felidézem a leírtakat, az elkövetkező szerkesztések alkalmával.)

Zsolt, köszönöm az információt.

A rövidtávú memóriám a szerverbajhoz hasonlatos. -Nem emlékszem mit töltöttem fel.-
De töltök majd, újra valamit.

Olivér, írtam mailt neked, amit feltöltöttél képet tegnap, az szerverbaj miatt elveszett, szóval kérlek töltsd fel újra. Köszi.

Tetszenek a megfigyelések Zoltán.

Csinálok egy szerkesztést az instrukciók alapján.

Rács ritmusa: 2 sor rács fut egymás mellett, külön-külön szabályos ritmussal, a képen összemosódik a két sor innen a szabálytalan ritmus.

Rács dőlése: középen -elméletileg- stimmel, de mivel kb a híd közepén jártam, amikor feltűntek a kajakosok -majdnem- a híd lábánál (500m-re kb attól a ponttól ahol jártam), így sréhen lehetett befogni a rácsokat/kajakosokat ezért a szélső rácsok dőlése. :)

Érdekes kép ez Olivér, mert -- a címeddel élve -- összefésülöd a természetet a környezettel. Ezek a fekete sávok egyértelműen mesterséges, azaz környezeti elemek, bár az hogy korlát nem nyilvánvaló főleg hogy nem egy ismétlődő ritmusa van. Igazából nem is kell, hogy azzá váljon. Ez szerintem egy jó meglátás.

Picit a jobb felső sarok feketesége, a part nagy fekete foltja az ami számomra felbillenti a képet. Én azt onnan levágnám, hogy a nagy vastag rács adja a jobb szélét, és a képarány tartása miatt a tetejéből is mehet kicsi. Egész kicsit amúgy dőlni látszol a sávokkal, ami azért zavaró, mert a képszélekhez közel feltűnő.

Köszönöm az üdvözlést.
Szervusz.
:)

Ennél, a negyediknél figyeltem meg, hogy új ember érkezett közénk, üdv a Téren, Olivér!

Új hozzászólás