Rákosrendező este

Most haragszom, két dolog miatt. Az egyik, hogy itt most ez a tónusrend kifejezetten ellene dolgozik annak, hogy értelmezhető legyen a kép poénja és szociója is. A másik, hogy érthetetlen, miért vágtál lenn és fenn a képből. Olivér, tartsd a 3:2-es arányt, vagy a 4:3-ast, vagy az 1:1-est. Ne variálj, amíg nem érzed teljesen a kompozíciót és a tömegelhelyezést. A kép jó lenne, sőt, de így nem működik. (hegyi)
értékelés:

Mezitlábas

Formailag és tartalmilag nem tudok ebbe a képbe belekötni, úgy is mondhatnám, hogy ez így van kész, ahogy van. Amivel vitám van, az az utómunka, nekem az, ha ennyire becsukódnak a tónusok és redukálódik a dolog, akkor az egyfajta drámát hoz, ami persze jó, érvényes, csak ahhoz a tartalomnak is igazodnia kell, és ha dráma, akkor az ha nem jelenik meg másban a képen, csak tónusban, valami hiányérzetet ad. Ennyi talán, de mondom, a kép maga jó. (hegyi)
értékelés:

Bemozdulás

Ez egy jó tanulmány, és fontos is, akkor, ha folytatod és fejleszted. Meg kell figyelni, hogy milyen mozgások milyen rajzolatokat adnak ki, hogy mekkora az elég, mi a sok, időben, elmozdulásban, hogy az egyes tárgyak milyen fény lenyomatot adnak. És persze, ezek együtt kell kiadjanak egy folthatásaiban is működő kompozíciót. És az is fontos, mennyire felismerhető egy szitu vagy helyszín. Na, szóval nem egyszerű, viszont hosszan lehet ezzel kísérletezni, és ha van kitartás és türelem, akkor erre felhúzható egy szép projekt. Most amit látok, az összhatással van gond abban, hogy a kép egyharmada üres, a jobb oldal felől a balra kéne a kamerát mozgatni, és úgy csinálni ezt, hogy jobbra ne legyen ekkora holt tér. (hegyi)
értékelés:

Vágós

Hát, ha vágós, kezdjük az égnél, abból nulla kell, zutty. Máris jobban él a gesztus. Persze ez a sötét és kopogós laborálás ez nem olyan nagyon jó, erről le kéne jönni, szereted, tudom, de nem, mert szétkalapálod vele az egészet. Ez amúgy lehetne egy etűd része, Flinke és Henrike új otthona, vagy a favágó és a madár, nem tudom, de egy képben nem elég ez, hogy elmondja a sztorit. (hegyi)

Műszeres

Ez zavaros, nincs meg, a portréhoz koncentráltság kell a részedről, az alany részéről meg az, hogy partner legyen, ez melós. Elkapott kép, az úgy kevéssé szokott sikerülni, vagyis ahhoz, hogy így is menjen a dolog, kellenek azok az évek, ami alatt a rutin megvan, hogy mikor exponálok és mikor nem. (hegyi)

Pálya

Telefonos

Ez részben túl kevés, hogy szocio legyen, de túl sok, hogy formai játék. Pedig a háló adná magát. Ilyenkor dönteni kell, hogy mi a fontos, és mivel a szocióhoz nincs elég infó a képen, akkor marad a formajáték. (hegyi)

Tükröződések

Ez sem szoció, sem utcafotó, megint az van, hogy ezekhez a kategóriákhoz beazonosíthatóbb környezet kell, ott nem maradhat titokban, hogy hogy a fenébe is van ez a moonwalkoló gyalogossal. Viszont maga a kép szuper, tetszik, emiatt megvan most a 3 csillag, és mielőtt az előzővel összevetve felmerülne, ott miért nem itt miért igen, az az egyediség és univerzalitás megfogalmazása miatt van, ami amott átcsúszik a lírázásba, ami lehet jó, de inkább akkor, ha egy etűd része, önálló képként az nem működik, míg ez meg igen. (hegyi)
értékelés:

Régebbről

A kép hangulata abszolút megvan. A besorolást nem értem, mitől szoció ez, inkább egy hangulat, egy asszociáció, de a szocióhoz lírai és a sztori sem egyértelmű. Ha nem foglalkozom azzal, hogy a leckebesorolás nem jó, akkor azt mondom, hogy 3 csillag, és örülök, hogy ez lett a Hónap képe, viszont feltételezem a tudatosságot a beküldésnél, így egy csillag a fiókban marad, mert a szocióhoz konkrétság kell. (hegyi)
értékelés:

Miért a hónap képe:

Szalai Olivér Régebbről című képét választom a Hónap képének. Az indokom nem túl "szakmai", ezt nézzétek el nekem. A képet nézve eszembe jut egy ébredés, egy nyári reggel, egy lány. Igen, hát még régebbről. Nagyon kellemes emléket idézett fel bennem a kép. Nagyon tetszik az alak kettős kontúrja. (Oláh Antal)

Cím nélkül

Szeretem, hogy több irányból is értelmezhető, nem szeretném elvinni ezt a folyamatot címmel vagy leírással.

Megint egy szorgalmi... ami a leírást, címet illeti, majd ha falon lesz a kép, ha ott lesz, az lehet egy valid döntés, hogy nem segítesz, de itt a Téren jobb, ha kapunk kapaszkodókat, hogy mit szerettél volna, mit láttál benne, miért így. Én most azt látom, hogy önállóan maga a fickó a kajával nem érdekes, nem jelentős, nem tud megérinteni, nem értem a miértet. Viszont a foltok meg túl erősek és igazából így sem magyarázzák a képet, miért kapta ezt az effektet, miért van ez a réteg, álomszerű is lehetne, de ki álmodik és mit? Nem nagyon tudom értelmezni képileg. Nyilván, ott voltál, neked többet mond, mert tudod mi volt előtte és mi történt utána, hol, kivel. De mi nem. (hegyi)

Csillogás

Elég lelkes lettem amikor megláttam az esemény körvonalazódását. Novemberi csípős hidegben is meglepő volt. A manuális fókusz miatt még nem feltétlenül tudtam túl sok pillanatot a komponálásra szánni, inkább a folyamatos rögzítésre törekedtem. Aztán az eseménysor végén kiderült, hogy az üzletből kapja az instrukciókat a fotóstól/videóstól, aki addig takarásban volt számomra. Viszonylag csalódott lettem a képeket illetően. Viszont ez megtetszett.

Olivér, nem értem, miért a szorgalmiba küldesz. Vannak leckék. Használd őket. A szorgalmi a nagyon nem tudom, mit kezdjek vele képekre való. Szorgalmira nagy elemzés sincs, meg csillag se, mivel a készítője se gondolta annyira komolyan, hogy lecke legyen belőle. Pedig ez jó kép. Te is látod, állhattál volna jobb helyen is, hogy kevesebb legyen a csonkolás és összecsúszó forma, de ettől még egy jó utcafotó. Szóval jó, hogy észreveszel ilyesmit. Folytasd, de tudatosabban, felkészültebben. A hideg több időt ad arra, hogy esti képeket csinálj. (hegyi)

Konyha

Vacsi.

Az ötlet jó. Az is jó, ahogy exponáltad, vannak mozgásfázisok, ez is szuper. Ami kevéssé jó, hogy ekkora előteret hagysz, aminek sok értelme nincs, miközben a fejből vágsz. És a tónusok, még mindig, már megint sötétek. (hegyi)
értékelés:

Futár kulacs

Vicces kép ez, buddhista fiú szétszedte, most meditál, hogy hogyan is kell összerakni. Van hangulata, de még jobb lenne, ha fentebbről lenne fotózva, hogy még leltárszerűbb legyen a végeredmény. (hegyi)
értékelés:

Koraszülött osztály

A téma és a kompozíció is jó, de ami agyoncsapja, az a tónus. Gondolom ez valami mobil filter lehet, insta vagy hipstamatic, mindegy is, de annyira elvesztek a középtónusok és ki van vasalva, hipózva, hogy ettől az egész fura, idegen lesz, ráadásul a tükröződésben látszó arc se él így, pedig fontos lenne. (hegyi)