Gesztenyék alatt

Gesztenyék alatt

Dobos Sándor vadászterületén jártam, de Őt sajnos nem találtam meg.

A beállítás szép, jó helyről, egy izgalmas képet kapunk. Attól válik izgalmassá, hogy nagyon jól bánsz a perspektívával, nagyon szép az a ritmus, amit kapunk ezekkel az üvegfelületekkel. Ez önmagában is jó lenne, és kifejezetten örülök annak, hogy belehelyezted ezt a kerékpárost, hogy megvártad, amíg valaki arra jár. Ez oldja föl ezt az egészet. Maga a gesztenyefa levelei nem lennének még elég, ha nem lenne ez a kerékpáros, akkor azt mondanám, hogy ez még csak egy színpad, és várjuk a főszereplőt - de ő megérkezett, belekerekezett a képbe. Ez abszolút rendben van. A tónusokkal nem biztos, hogy teljesen ki vagyok békülve, olyan szürkés az egész, lehet, hogy egy kicsit keményebbre vettem volna, és picit kontrasztosabbra laborálom, és akkor határozottabb az élmény is. De az ötlet abszolút tetszik, sőt a hatos leckére ez egy jó megoldás. Megvan a három csillag, és a leckemegoldás is, de Zoli, légy szíves nem leállni a hatos leckével! (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

Köszönet az elemzésért Zsolt! Tekertem ám én a kontrasztot fel is le is, stb, kb. értem is mire gondolsz. Ha keményebbre vettem, akkor erősen bebuktak a letakart kirakatokban tükröződő dolgok, amiket úgy éreztem kár lenne kivenni a képből...
Sajnos szürke döglött idő volt, így csak szórt fényekkel kellett dolgozni (ami néha inkább előny).

Igen direkt vártam a kerékpárosra (a második után várható volt, hogy lesznek még), hiszen a környezet fogalom nekem a lecke értelmében emberhez kötött, az embernek van környezete, amivel körülveszi magát. De nem akarom túlmagyarázni. :)

Az alsó rész valóban tükröz, hiszen egy fekete anyaggal lefóliázott kirakatsor lenne.
Vajon mennyiben lenne más a kép, ha ott egy zsibongó kirakatot látnánk, nem a tükröződő lakótelepi tömbház alját? Valóban megtetszett ahogy a kissé randa betonépület szomszédságát élettel tölti meg a gesztenyefa sor, így igen, jól sejted: egy lakótelepi környezetben van az egész.

A tükrözött részben látható egyébként a nagyszerű Cipőt a cukrászdából c. Dobos Sándor kép helyszíne is.

(Úgy látszik, nem küldtem el a hozzászólásomat, csak beírtam, mégpedig valami olyasmit, hogy...) számomra az tűnik ki, hogy az épület környezetbe illeszkedését próbálod talán kiemelni, hiszen a gesztenyelevelek jótékonyan takarják azt a nagy világos valamit, az alsó rész pedig üveg, ami tükrözi a környezetet. A kerékpározó lány is a környezettudatosságról tesz tanúbizonyságot. És mégis van egy olyan érzésem,hogy megcsal kicsit amit látok a fotón, talán valójában inkább sok ott a beton...

Új hozzászólás