H.Á. portréja

H.Á. portréja

Beleolvastam a kommentekbe, hátha magyarázatát kapom a vágásnak, és itt most nem csak a szemre gondolok. Ugyanis a kép két fő elemmel dolgozik, az egyik a fej, a másik a kéz. Ezeket Tamás azzal is elkülöníti és fokozza a térhatást, hogy a kéz életlenben van tartva. Na jó, ez eddig rendben is van, csak a helyzet az, hogy a távolság a fej és a kéz között kívánná azt, hogy többet kapjunk a fejből, mert akármennyire is jellegzetes a cigarettázás, de azért a fejen van a hangsúly, ezt támasztja alá az élesség megválasztása is. Ezen kívül a tónusrend, ami fontos, és itt azt kell mondjam, hogy ha 1-2 értékkel sötétebb tónus lenne a kéz, akkor lehet, hogy az egész más egyensúlyt kaphatna. Lényeg az, hogy most ebben a formában a fej lenne, ami a tömeget helyrehúzza, és ezért nem indokolt a szembe vágni, azon kívül, hogy valóban fájdalmas érzés a szem vágása (Bunuel és az ő andalúz kutyája). Nem tudom, hogy a képből van-e tágabb verzió is, vagy már az exponálásnál vágott Tamás, ha van bővebb, szívesen látnám azt a verziót is. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Köszönöm az elemzést!
Camilla, László, Ágnes nagyon köszönöm!

EBBEN A KEPBEN PONT AZT SZERETEM,HOGY NEM UGY VAN AHOGY "TANITJAK", ELLENBEN MÜKÖDIK AHOGY NEM TaNITJAK...

Dávid, István, köszönöm a hozzászólást!
Valóban azt tanítják, hogy szembe nem szabad vágni, de az én koromban az ember már sok mindent elfelejt.

Kedves Tamás!
Egy kedves, de már sokat tapasztalt embert látok mosolyogni a képről. Arcán a fókusz, visszahúzódó, konfliktuskerülő alkat talán - így érzem. Keze homályosan az előtérben - amely nagyon sokat elárul, többet mint a kissé sejtelmes mosoly. Egyrészt, hogy ül a modell. Cigizik. Ebből a párbeszédet, a gondolatiságot érzem ki. A keze finom, nem tűnik munkáskéznek, inkább műszerész. Homályossága puhítja is, talán finom műszerekkel dolgozik. A modell szeme és a keze között ugrál a tekintetem. A tisztaság, az őszinteség, a magabiztosság, az egyszerűség megnyugtat, az ide-oda járó tekintetem és a vágás felzaklat kicsit.
Üdv. István

Kedves Tamás!
Látva hogy ez számodra fontos kép, így legnagyobb tisztelettel és finom puha köntösbe öltöztetve írom meg hogy kár a szembe vágásért...
Minden egyéb tekintetben rendben van, viszont én úgy 'tanultam' nekem úgy mondták nálam hozzá értőbbek hogy semmilyen körülmények között se illik belevágni a szembe. (Én is próbáltam, igaz az még csak portré se volt, egy plakát tanulymán..) Aztán pár év távlatából badarságnak tűnik már.
Biztos a fotó alanyának a személye kedves ezért szerintem sokkal "bátrabb", "merészebb" lenne az arcot félig mutatni csak! Fél arc, fél cigi, 'fél kéz', fél ember, fél élet (tehát életem másik fele) stb...
Arc mimika - kéz viszonyra nem térek ki mármint hogy mit jelképez.. de ezektől függetlenül szerintem jó.
minden jót!
d

Köszönöm mindenkinek! Számomra ez egy fontos kép.

Miért ő nem Cseh Tamás? :)) A viccet félretéve tényleg egyértelmű az asszociáció. Tetszik ez a merészen dekomponált, mégis egyensúlyban levő kép... Talán az előretartás miatt aránytalanra nőtt kézen gondolkoztam el, de az arc nyitott tekintete, mosolya mindent visz. :)

Elsőre nekem is Cseh Tamás jutott eszembe. Nem szokványos vágás, az biztos, de nyilvánvaló, hogy minden tudatos.

olyan csehtamásos - nagyon jó, szeretem ezt a fajta merész vágást.

..

Új hozzászólás