Csendélet akttal
Csendélet Adyval
Csendélet könyv + üveg
Csendélet vadászat után
Csendélet terített asztal
Csendélet ollóval
Csendélet akttal
Csendélet Adyval
Csendélet könyv + üveg
Csendélet vadászat után
Csendélet terített asztal
Csendélet ollóval
Bizonyos szempontból jó, hogy ennyi képet tettél egyszerre fel a csendéletre, mert így látni, hogy mi az, ami közös bennük, így talán ki lehet bogozni a dogot. De mindenekelőtt azt mondom, hogy érdemes lenne klasszikus csendéleteket nézni, főképp festményeket, hogyan is épülnek fel, miket tartalmaznak, milyen tárgyakat, milyen fényekkel, és hogy viszonyulnak ezek, milyen elrendezésben. A leckeleiratnál Demeter szóban is elmondja a maga meglátásait, érdemes talán meghallgatnod őt.
Az első képen ami szembeötlő, az a csáléság, az, hogy a képhatár esetlegesen lett kijelölve. A rozsdaszínek alapnak jók lennének, a fiókos szekrény és az asztal oké. Ha erre találsz egy ízléses tálat és abba gyümölcs kerül, el tudom képzelni, hogy kijöhet jó csendélet belőle. De minek a laposüveg, a petruska, a könyv és szemüveg - ezek így most a néző számára nem dekódolható, hogy hogyan kerültek össze, sem formában, sem színben nem adják ki. A második képen Ady nekem modoros ügy, a laposüveg itt sem működik (formája és színe nem illik ebbe a milliőbe), az alma mintha ottfelejtették volna. A harmadik kép fényviszonyai okán értelmezhetetlenné válik, de új szereplő tűnik fel, a kivasalt borosüveg. Aztán jön egy szép bicska és valami elpusztult szélkakas, mintha a bádogembernek lenne feltálalva. Az utolsó előtti kép iránya jó lehetne, ha ez a poénüveg nem lenne ott (borzalmas tárgy), tehát a hagyma, paprika, talán mág a kukorica is akár beleférne. De az a helyzet, hogy minden olyan erősen szét van darabolva a fénnyel, annyira vakít a nap, hogy azt kell mondjam, maga az időpont megválasztása olyan, ami alkalmatlan csendéletfotóra. Nem lehet a fény-árnyék kontraszttal ennyire szétverni a dolgot - és még a képre rá is van élesítve... ez így nem ad sem kohéziót, sem nyugalmat. Összefoglalva, ezek a képek inkább egy kirakodóvásár hangulatát idézik nekem.
Az utolsó képről nem tudok mit mondani, nem tudom értelmezni. (hegyi)
első és második kép visz mindent!
a felülről fotózás a 4. 5. képnél szerintem nem túl szerencsés
kisérletezem a konvencionális csendélettel dosztolva, nehéz út, de talán nem megoldhatatlan... az utolsó kép teljesen más irány, ha az elözöeket egyfajta sorozatnak vesszük, akkor semmiképpen nem passzol. kérem egyedileg figyelembe venni. :-)
Az elsőn az a petrezselyemzöld zseniális ötlet! A jobb szél sötét foltja az ami picit megbontja a képet.
A második az Ady portréval kimondottan érdekes kombináció, de nekem bizonytalanok a képhatárok. Fent nem tudom kell-e még az a sötét rész az üvegen, és lent az alma és a üveg nagyon kiszorul. Ezek a legélénkebb színfoltok a képen, minduntalan odakapom a tekintetemet Adyról... Itt szerintem ezzel még érdemes lenne játszani, zseniális az öreg szekrény hangulata.
A harmadikban az árnyék nekem erős kicsit, de ez lehet a monitorbeállítás miatt is van. A kapos üveg jó kis geg pedig, biztos van még benne tartalék. :)
A vadászat után nagyon ötletes, csak az asztal mögötti területet kellene valahogy rendezni, eltűntetni... A tárgyak és a terítő szerintem nagyon jól harmonizálnak, de az asztal szélét kellene valahogy kihagyni a képből. Valahol ez a bajom a terített asztalban is, pedig igen pikánsra sikerült a terítés, elhelyezés formaválasztás. De az asztal körüli dolgok kirántanak a csendéletből.
Az utolsó teljesen más hangulat, ott picit a elrendezést venném szellősebbre (a paprika olló viszonyban érzem picit zsúfoltnak), és a háttér íves dolgait nem igazán értem, feltételezem az olló művelte ezt. :)
Nekem úgy érződik, hogy sok úton kezdted meg ezt a csendélet kérdést, de még nem indultál el egyik vonalon sem.
A Látszótér Alapítványt
banki átutalással
MagNet Bank
16200120-18524112
vagy PayPalon keresztül
kösz... :-)