Fekete-fehér képet látunk, ahol egy közvetlen előtér és egy középtér ritmusával dolgozik az alkotó. Jobbra komponál, miközben balra nyitott a félig guggoló emberi test, a tekintet jobbra fölfelé néz. Ez két dolgot jelez. Hogy valami a képen kívül történik, amit soha nem fogunk ebből a képből megtudni, hogy mi, és most a képkivágás nem is indokolja, hogy mi az, amit a kompozíció vagy az alkotó, tehát a fényképész eltitkol előlünk. Nyilvánvalóan, ha a címet is megpróbáljuk értelmezni, akkor a hiányzó szereplőről, vagy a hiányzó kapcsolódásról gondolkodhatunk képen kívül. Ezt nem láthatjuk, mert ebbe a képbe mi nem tudunk belépni. Nyilvánvalóan a női alak és a tegeződő mód arra utal, hogy valószínűleg egy társ hiánya az, amiről szól ez a kép. Ugyanakkor maga a kompozíció avval, hogy az előtérben tulajdonképpen csak esetlegesen van egy függőleges, majdnem függőleges metszés a baloldalon, és a fekete-fehér formátum olyanná változtatja ezt az üzenetet, mintha egy valamilyen filmbejátszásból egy képkockát látnánk. Önmagában a ritmikai rendszere a képnek a vízszintes fürdőkádszegély, a gázvezetékcső, vagy vízvezetékcső, a baloldali szürkés falforma ezek kicsit esetlegesen hozzák a dekomponált formavilágot. Határmezsgyén mozog a komponált, középen jól instruált szereplő és a dekomponált körülötte lévő környezet, WC csésze abszurditása között. Az én véleményem szerint ez azért van, mert nincs a kép üzenetrendszere 100 százalékosan tisztázva. De nagyon érdekesnek gondolom azt a kísérletezést, a filozófiai kísérletezést, amit az alkotó végez. Tehát én azt javasolnám, hogy a hétfő délutánnal a Camilla foglalkozzon még. Nem ugyanezt a képet kell megismételnie, hanem azt a gondolatiságot, amely a Hiányzol című képnél Camillában itt megfogalmazódik. Tehát várom a hétfő délutánra a folytatást. (szőke)
Szerintem a plüssmacit szorongatni vagy az ágyon feküdni és könnyeket hullatni vagy a megszokott és azonnal egyértelműen értelmezhető magatartás anakronisztikus sugallatú. Amúgy a Gondolatok, az Ábrándok nem csak helyhez kötöttek lehetnek, bár ennek a hangulatnak szüksége van erre a klotyóra. Az asszociáció bátran lehet elvonatkoztatottabb, mint a -sztem szűk fantáziájú- bűzzé meg citromillattá degradált megjegyzések.
A hiányérzet nem minden esetben párosul szomorúsággal, a wc meg a fürdő pedig egy nagyon privát hely... hadd ne kelljen tovább görgetnem... :)
Üdv!
végigolvastam a hozzászólásokat. egyvalami jutott eszembe: gyermekkoromban, ha valami nagy tragédia ért, tutti, hogy a fürdőbe rohantam, és ott bőgtem ki magam. az egy biztos hely volt, nem zavart senki, és hosszan bánkódhattam, amig le nem nyugodtam. néha most is, ha nagyon nem akarom, hogy bárki is rám nézzen, vagy megzavarjon, ott nyugszom le.
ennyit rólam és magáról a helyzetről.
a fotóról inkább nem.
á.