hosszú

hosszú

Dorina, azt kell, hogy mondjam, hogy nagyon erősek a gesztusok, amivel dolgozol, amiket eddig feltöltöttél ide hozzánk képeket, azok mind-mind nagyon határozott véleményről és határozott képi világról tesznek tanúbizonyságot. Ez a kép is ilyen. Talán a mélységélességgel úgy dolgoztam volna, hogy mindenütt egyformán éles legyen, tehát a nyaknál és a hajnál is, mert akkor lenne ez az egész izgalmas, hogy minden együtt lenne éles, hiszen hát maga a képkivágás az, ami miatt itt már nem a valós térbeli ábrázolás válik lényegessé, hanem a formák által létrehozott gesztus. Erős kép, jó irány, jó gesztus. És nagyon örülök neki, hogy ilyenekkel jelentkezel, annak kevésbé, hogy ennyire ritkán. Úgyhogy én kérlek, hogy aktivizáld magad, mert jó lenne, hogy ha tudnánk kommunikálni a munkákról és bele tudnánk fogni egy közös munkába azáltal, hogy küldöd a képeket, kapod a visszajelzéseket és az elemzéseket és azokra azután képekkel reflektálsz, jó? Megvan a 3 csillag, és megvan a leckemegoldás is. Hozzá szeretném tenni, hogy talán annyit érdemes lenne még végiggondolni, hogy biztos, hogy ugyanabban a fényben kell-e lennie a nyaknak, mint ahogy az arc van. Mert ha én most egy kicsit letakarom, amivel elképzelhetővé teszem magam számára azt, hogy milyen lenne az, hogy ha sötétebb lenne, akkor rögtön elkezd nagyon határozottan beszélni hozzám az arc. Attól, hogy most viszont nagyjából ugyanabban a tónusban vagyunk, folyamatosan billen lefelé a fejem, nézek lefelé és keresem, hogy hova folyik a haj és mi lehet ott még lejjebb. A tekinteted az, ami rabul ejtő és ami nagyon fontos, azzal együtt, hogy nagyon tetszik az, hogy nem egy véglegesre csiszolt sminkelést kapunk, hanem valami nagyon határozott skiccet. És ettől nekem az egész természetessé válik és van benne egy ilyen spanyolos hangulat. Úgyhogy izgalmas nagyon. Kérlek ne hanyagolj minket. (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

István, némi zavart hoz az erőtérbe, hogy egy másik fotóról írt elemzésem ide került. Ott jobb lett volna, de ha már itt írtál róla, akkor ide írom, hogy ott az a két csonkolás szétkaszabolja a kép alját.

Erről pedig hamarost érkezik az elemzés, rákapcsolunk!

No, hogy tisztán láss: nekem nagyon tetszik amit csinálsz. Érzem, hogy ebben is több van, mint esetlegesség. Különösen a bejelentkező fotódon volt ez plasztikusan tapintható, ilyen véletlen nincs - sem ábrázolástechnikailag, sem a kifejezési szándékot tekintve. De maradnék ajkaidnál :) - bocsánat, csak ki szeretném fejteni, hogy mire gondoltam eredetileg. Az első fotódon abszolút a szádat fotóztad (vagy vágtad úgy a fotót). Bár roppant rafinált voltál a címadással, de mégis, ha idegenek adnának címet annak a fotónak, szerintem leginkább a száj, az érzékiség, stb, hasonló címeket adnának. Fantasztikus, ahogy kitaláltad az egészet, ahogy a hajaddal zárod, felénk nyitod,ahogy a nyakad kirajzolódik, és fönt - mintegy a csúcson - lényegíted (elnézést, hogy itt írtam, de összességében ide kívánkozik most) A második fotód sötét tónusaiból illetve arcod világos foltjából meleg színével emelkedik ki az ajkad. Olvasom, Zsolt hiányolja is a kezedet például, de azt hiszem, ha megjelenne a képen a kézfejed, főleg ha az arcod közelébe helyezed, az az ajkaid jelentőségét gyengítené talán. Nem biztos, csak ez az érzésem.

És ennél a fotónál is nagyon határozottan jeleníted meg, még ha arcod-nyakad világos, hajad sötét hosszú sávjai vagy a képforma értelmezik is a címet, és szemeiden van a belépő pont, akkor is előbb-utóbb az előre tolt-kínált ajkak bontakoznak ki számomra lényegi elemként (a többit már leírtam, hogy ez mit jelent egy idegen (férfi)szemnek) Persze írod, hogy a ferdeségét szeretnéd leplezni - hát jól leplezed :)

Azt gondolom mindezért, hogy Te tudatos alkotó vagy, tisztában vagy - szerintem nálam sokkal jobban tisztában vagy a képi megjelenítés szabályaival, vagy trükkjeivel - és csak a szerénységed mondatja, hogy szándéktalanul volt ez a célod :) (nem is értem valójában ez mit jelent :))) Úgy érzem, Te ezt az eszközt/lehetőséget tudod magadról, és használod is, és én ennek amúgy nagyon örülök, mert ez azt is jelenti, hogy meg tudod ragadni a dolgok erősebb oldalát, és finom eszközökkel fel tudod még jobban erősíteni azok hatását... Ez pedig komoly dolog. Kíváncsi vagyok, mi sül ki ebből :)

Kedves János
Köszönöm szépen, a szűkségét én is sajnálom, de a gyatra háttérrel nem nagyon tudtam máshogy ügyeskedni, és sajnos a hajam sem olyan dús, mint amennyire a kép sejteti :)

Kedves István!
Nem ez volt a célom velük (legalábbis nem szándékosan :)), bár tény, hogy az arcomon egyedül a számat szeretem, így azt szívesebben emelem ki, az ilyen jellegű tartásával pedig a ferdeségét leplezem :D
Mindenesetre tényleg köszönöm, hogy felhívtad erre a figyelmemet, így visszanézve valóban egyhangúak a képeim (bár még keveset töltöttem fel), igyekszem más jellegű önarcképet készíteni legközelebb! :)

Szia Dorina! Megnéztem beküldött fotóidat, és az tűnt fel nekem, mintha az ajkaidról szeretnél mesélni a képeken leginkább (melyeket mindig egy pici résnyire nyitva hagysz, és így hamar odavonzza a tekintetet. Vagy csak én nézem állandóan? :))
Egyfajta csábításnak, kacérkodásnak tűnik nekem ez a póz is itt most. A korai hetvenes évek modellfotói jutnak eszembe, vagy pl. Brigitte Bardot fotói a vágás különbségével. De az üzenet valahogy ugyanaz, úgy érzem.

Ez nagyon jó ki lett találva, egyedül annyi, hogy nekem oldalt szűk, egyébként tökre jó a hajjal, nyakkal, arccal való játék.

Új hozzászólás