ismét

ismét

Nagyon örülök, és nagyon köszönöm Erika azt, hogy komolyan vetted a kérést, és újból foglalkozol ezzel a képpel. Én erre most megadom a 3 csillagot, és ezután most elkezdek beszélni arról, hogy miért is fontos az, amit itt most látunk, mert nagyon finoman, de azért terelgeted a nézőt az értelmezésben úgy, hogy nem rágsz szájba dolgokat, magyarán hagyod azt, hogy a néző botorkáljon ebben a szobában, amit te, mint vezető kinyitottál a számára, és ő maga jusson el a maga végkövetkeztetéséig. Semmi nem véletlen. Nem véletlen a lábujjhegyre állított láb sem, a világítás sem, és az sem, ahogy a két karoddal tulajdonképpen feszíted magad a képen, mert az a két kar tónusban van, azért ezt itt tessék megfigyelni. Tehát, ez nem egy nyugalmas helyzet. Ha ez csak egy balett szituáció lenne, vagy egy táncra való felhívás, vagy magának a tánc örömének az ábrázolása, akkor nem így ábrázolta volna a szerző ezt a két kezet, merthogy megfogom a két lábamat, szépen odateszem a két kezemet, gyönyörű struktúrák jönnének létre. De valamiért ő fontosnak tartotta azt, hogy ez a két kéz a test előtt összekulcsolva szorítsa a két lábat. És ez nem csak a szeméremről szól, mert nyilvánvaló ez is egy fontos kérdés, hogy olyan dolgokat ne ábrázoljunk, amit nem akarunk megmutatni, ugyanakkor az óhatatlanul leolvasandó üzenet itt most, hogy van egy szégyen, vagy fájdalomérzet ebben az egészben. És én ezt fontosnak tartom, mert ha az ember hozzárakja a pipiskedő lábujjhoz, akkor nem akad meg azon a szinten, hogy akkor most ez egy táncos üzenet. És akkor választ kap arra, hogy miért is van lábujjhegyen. Azért, mert minél inkább magzat pózba, minél inkább elbújva akarja magát mutatni. Hogy mindez a földön történik a fal előtt egy lakótelepi lakásban, az szerintem még pluszban hozzáad ehhez az egészhez, mert nem teremt valamilyen elvont helyzetet, vagy valami nagyon furcsa lebegést ennek, nem misztifikálja túl. Még a világítással sem. Viszonylag egyszerű eszközökkel dolgozik, és ezekben az eszközökben keresi azokat a megoldásokat, amik az ő lelkiállapotát a legjobban tükrözik. Ezt fontosnak tartom azért elmondani, hogy ne akarjunk valami olyat erősíteni, ami nem biztos, hogy olyan erővel van jelen, viszont másról meg ne akarjunk nem tudomást venni. Fontosak ezek az üzenetek, a testbeszéd, mint olyan, nagyon fontos jelzéssel bír. Szerintem, az emberábrázolásnál ezek megkerülhetetlen dolgok. Előrébb vannak, mint a forma az, hogy a karunkkal, a lábunkkal, a testünkkel, a vállunkkal miket mutatunk. Köszönöm, 3 csillag, várom a folytatást Erika! (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

Azért Aranyhoz nem mérném magam. :D

Ha Arany János nem lett volna nagy költő, bizony nem elemeznék az iskolában. Akkor aztán hiába is lesne be egy irodalomórára, a nevét se hallaná ott. Jól pofára esne. Semmitmondó képet a kutya sem kritizál, ezért a kritikát meg kell becsülni.

húha!!! kezdem kicsit úgy érezni magam, ahogy Arany János érezné, ha most élne, és beülne egy irodalomórára, ahol elemzik a versét. akkor és ott mire gondolt a költő? :D a nagylábujjam nem megnyugtató? hát ezt se mondták még nekem. :D
rátérve a képre: egyáltalán nem szántam megnyugtatónak. ez egy olyan érzést tükröz, amikor legszívesebben elbújnál saját magadban a világ elől. valóban a lábujjamon támaszkodom. próbáltam olyan kicsire összehúzni magam, amennyire csak tudtam, és ez nem is olyan könnyű, mint először gondoltam. :)köszönöm a dicséretet és a kritikát egyaránt. de felesleges körbeírni, hogy mit is ábrázol a kép. pár egyszerű szóval el tudom mondani: ez vagyok én. :)

Felhívnám a figyelmet a karokra, kézfejekre is.

István, szerintem nem véletlenül asszociálsz táncra. Táncosok kedvenc ülőpóza ez, amit a képen látunk. És itt jut érvényre a nagylábujj szerepe. Ez egy feszült ülési pozíció, a modell lefeszíti a lábfejét, és a nagylábujjal támasztja ki. Ha így fogjuk fel a pozíciót, akkor az ujj helyzete indokolt, funkcionális. Ha viszont az akt nyugalomról akar szólni, akkor a nagylábujj ennek ellene dolgozik.

Bravó Erika, hogy megcsináltad így is! Le a kalappal! :) Látom, hogy lábujj a koncepció része... Most azt értettem meg belőle, hogy ez fontos. És hogy aktban is ez a fontos, így nekem olyan, mintha a táncról üzennél, a parketta is ezt emeli, talán a tükör hiánya miatt bizonytalanodom el a táncos benyomásomban. Érzek egy történetet, de nem merem leírni, mert mindig megkapom a magamét, hogy nem a fotóval foglalkozom :)

Ha Sándor nem hívja föl rá a figyelmet, észre sem vettem volna. Egyébként egyet értek vele, szép, egyszerű, kiérlelt munka. :)

Erika, ez nagyon tetszik nekem. Szép, egyszerű, kiérlelt. Egy disszonáns részletet látok benne: a nagylábujjak valahogy nem megnyugtatóak. Vagy a megvilágítást nagyon másképp kapják, mint a többi lábujj, vagy a nagylábujjal támasztja ki magát a modell, és ezért görcsösek.

Új hozzászólás