Ka

A Ka szóval az egyiptomi mitológiára szeretnék utalni.

A képet nagyon szeretem. Nem a szín miatt, nem azért mert hogy van-e fogalmam valamilyen módon arról, hogy mi a szimbolikája, hanem egyszerűen azért, mert az alkotó nagy szeretettel bújik oda a kis kamerájával a kisgyermekhez. Az ő szintjére ereszkedik a kamerájával és szépen fogalmazza meg a pihenést fényekben, elmosódott formákban. Jó is a kompozíció ritmusa. Azért szeretem ez a képet, mert ebben a képben szeretet van. Az, hogy ehhez maga az egyiptomi kultúra hogyan kapcsolódik, színvilágában esetleg, a kelet világát jelezve ezekkel a sárgákkal, csíkokkal, kicsit mór hangulattal, ezt nem tudom. Ilyen értelemben, ha a cím megfejtését keressük, akkor ugyanúgy akár a merkaba szó is elhangozhatna itt. Nem biztos, hogy a magam részéről közelebb jutnék ahhoz, amit a kép üzen. Mert hogy ez a kép a cím nélkül is önmagában megállja a helyét a kisgyermekkel, a szép fényeivel és a szeretetével, mondom, ahogyan közel tudunk oda bújni és szinte hallhatjuk ennek a kisgyermeknek a szuszogását. Ettől függetlenül a kép utalhat sok minden másra is. Az alkotóban lévő folyamatokra, az alkotóban folyó az álommal, a misztériummal, a misztikummal kapcsolatos küzdelmekre és az alkotóban való nyitottságra, felnőtté válásra is, ahogyan a gyermekkor, a gyermeki létre tekint. Tehát a képet az biztos, hogy nagyon fontosnak tartom és nagyon örülök, hogy a Viktória ezen az úton is elindult ezeken a megfigyeléseken. Ezek erős és nehéz, nőies történetek lesznek majd. Reményeim szerint lesz folytatása és ezeket az utakat ő fogja kialakítani, de nagyon örülö, hogy ezt a képet ő elküldte. Három disznó. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Nos, akkor kiegészítem... ;-)
Az egyiptomi hagyományokban három "szintje" van a lelkeknek.

- KA
(ejtsd: ka, ahol az a egy nyitott a, avagy rövid á)
A fizikaihoz léthez, a testhez legközelebbi lélek. A lélek egyik fele, amely a születéskor a testtel együtt keletkezik, és a halál után visszatérhet, ha megismeri a testet, és az elég ép. Gyakran ábrázolják a személy mögött állva, annál valamivel kisebb, mezítelen alakként, fején a ka hieroglifával (ka-tartásban felemelt kezek) és a személy nevével

- BA
(ejtsd: ba, ahol az a egy nyitott a, avagy rövid á)
A lélek egyik része, amely a testtel egyidejűleg jön létre, de halhatatlan. A testtől kevésbé függ, mint a ka-lélek. Emberfejű, kerekded testű madárként szokták ábrázolni. A lélek energia-természetét képviseli, a halál után a csillagok közé száll, és ott lakik. Egyes korokban törekednek arra, hogy a ba-lélek visszaszálljon a testhez, ezért sokféle módon próbálják megidézni. Egyes sírokon külön ajtót festettek számára.

- AKH
(ejtsd: ah, de hörgős h-val, és az a egy nyitott a, avagy rövid á)
A legfelsőbb szintű lélek, a felsőbb én, felsőbb irányító. A lélek legelvontabb, fénytermészetű része, amely örökkönvaló. A halál után az istenek körében jelenik meg és megszakad kapcsolata a testtel. Gyakran azonosítják az üdvözült halottal is. Ah-há lenni azt is jelenti: megdicsőülni. Érdekesség, hogy néha kísértetnek, a halott szellemének tekintik.

Nyelvészetileg is ismert tény, hogy a kabala szavunk ebből származik, vö.: ka-ba-ah. Mégis a szótárakban tévesen héber eredetűnek írják (héberben: kaballah).

Ezt továbvive, ha vesszük az AH-lelket, mint legfelsőbb irányítót, és tudjuk, hogy az arab névelő az al-, összerakjuk, és megkapjuk: Allah. De ez utóbbit már csak én agyalom, nem tuti, hogy így is van.

Pádi, akkor elmagyarázom. Az ókori egyiptomi vallás szerint két lélek van (én 2vel tudom, Gime). A Ba a testben tartózkodik, de a Ka el-elhagyja a testet. Most már érted?

Nahát! Várom akkor a további két lelket is! ;-) Igazából azt gondolom most, hogy majd úgy együtt, hárman lesz(nek) egy teljes alkotássá...

Új hozzászólás