A kommentároknál sok mindent elmondtunk már, igyekszem összefoglalni. A csendélet a leckeleírásnál és az estiklopédiában is elég jól meghatározott dolog, egy viszonyrendszer, formailag és tartalmilag is. Valami viszonyul valamihez. Lehet kevés tárggyal is csendéletet csinálni, ha a tárgyak a környezethez adnak valami arányrendszert. Most kábeleket látunk egy nagyjából homogén háttér előtt, és arról kéne meggyőznie Istvánnak a kép által, hogy ezek a kábelek szépek, esztétikusak, vonzóak, érzelmesek, hogy valami módon a néző is azonosulhasson azzal az élménnyel, ami Istvánnak megvan a kábelekkel. Valószínű, hogy a csomagoló drót, a bekötési felirat ezt nehezíti, a formák összevisszasága pedig esztétikailag problémás. Azért javasoltam Istvánnak, hogy az első 3 leckével foglalkozzunk, mert jó lenne, ha abban az irányban mozdulna el, hogy ezt az esztétikai, formai szigort elsajátíthassa. Nem mondok mást, mint saját világából példát: az autó ha gondos tervezés gyümölcse, akkor logikusan van összerakva és akár még az utas számára nem látható dolgok is rendben, tehát esztétikai formában jelennek meg. A kábel így csak kábel, amit kivettem a fiókból, de a néző nem kap semmiféle többletet, sem az által hogy ezekből a formákból valamit a néző számára meglepőt vagy újszerűt állítsunk össze, sem abban, hogy közelebb jusson érzelmileg a kábelhez. Nem a tárgyiasság a megoldás, hiszen tárgyiasan akárki láthat ilyet a barkácsboltban, itt a lényeg az lenne, hogy a tárgyak elhelyezésével, megvilágításával és kompozíciójával új dolog jöjjön létre. (hegyi)
Amúgy tökre érdekes, hogy nem tudtok elvonatkoztatni a kábel mivoltából. Másként képzelni oda. Ezt is csak én tudom, mert kicsit flúgos vagyok ilyen téren. Nekem például nagyon tetszenek azok a képek, amikor szét szedek egy műszerfalat az autóban és ott marad a sok sok kábel. Én szeretem a kábeleket bár milyen is legyen:)
Na és ha nem tudnánk, hogy ez kábel és ismeretlen lenne? És az elrendezése sem jó?
Majd ha ügyesebb leszek akkor remélem át tudom adni az érzést, talán.
És itt is írom, hogy bocsánat a kifakadásom miatt.
István, nem a mi dolgunk másképp képzelni oda, hanem a tiéd másképp mutatni. A néző nem fog képzelegni, ha te nem segítesz ebben neki.