az archívumból
Zsolt elnézésedet kérem, nemes egyszerűséggel elfeledkeztem erről.
Köszönöm az elemzést és most azt is tudom, hogy miért nem reagáltam az első olvasás után.
Mert nem teljesen értettem a felvetésedet. Ez a facsonk a Várdombon állt. A legtöbb, amit tehettem, hogy keresek egy elfogadható nézőpontot, mert nem volt tér körülötte. Belátom, hogy hordoz bizonyos drámaiságot, de számomra ez egy talált tárgy, ami lefényképezve kicsit szoborrá válik. A szobrok iránti vonzalmam meg ismert.
Két eset van. Az egyik hogy távolságtartó korrektséggel ábrázolunk - erre érzem ezt a képet kísérletnek - de akkor a környezet is fontos, és lássuk be, így ebben a formában zavaró elemek vannak a képen túlsúlyban, de annyira meg nem sok pl. az a fácskasor, hogy ellenpontja legyen ennek a halott fának. Ennyiben ez így egy tanulmány. De van az a megközelítés, amikor belemegyünk a személyes térbe, és azon belül alakítunk ki viszonyrendszert, ott már a torzó is működhet, és akkor létrejöhet olyan kompozíció akár itt is, ami már ezt az egészet megoldja. És hát igen, lehet egy harmadik út, a rendezésé is, ettől szokás idegenkedni.