A kéz

Én nem tudom, hogy hol járt Nóra, de amit itt talált, ez valami eszméletlen őrület. A boltívek között megbújó ornamentika, az erre nagyon is hasonlító szín a kézfejen, hogy az ember nem tudja, hogy ez most egy pantomimes helyzet, vagy valaki a szoborral játszott, és festette össze a kezét, és ez a valaki, mint egy henna-festő, létrehozta ezt az ornamentikát, szóval nagyon izgalmas. Az benne a jó, hogy nem áll meg ennél a szintnél ez a megfigyelés, hanem építészetileg is jó az a keresés, amit Nóra itt mutat, és ráadásul az egész odakoncentrál erre a kézre, onnan robbannak az ívek, oda fókuszál képszerkesztésben a majdnem aranymetszésben elhelyezett pont, erre felesel az ajtó. Ráadásul tessék megnézni az ajtót azzal a berakással, hogy mennyire nem illik ehhez a térhez, hasonlítsuk össze az ajtót, és az ajtó fölött lévő mintázatot, két külön világot látunk. Várom azt, hogy mikor fog ez a valaki az oszlop mögül kibukkanni, és belevicsorogni a fejembe, nagyon tetszik. Hogy absztrakt-e? Bizonyos tekintetben igen, mert elvont formákkal hoz párhuzamba organikus testi formákat, és az absztrakció emiatt működik, de azért ennél erősebben az absztrakt felé venném az irányt ebben a leckében. Ez nagyon a határon billeg, most átbillent a határon, főképp a szín-párhuzamok miatt. Köszönöm. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Há igen, absztraktnak talán nem annyira absztrakt mint elsőre gondoltam. Amúgy Székesfehérváron van, a Bory várban, amit Bory Jenő építész-szobrász épített magának, és a saját szobraival van tele. Ez is az övé, a Káin című, ezért véres a keze.

Lehet, hogy rosszul értelmeztem... majd kiderül. Nekem absztrakt annyiban, hogy az egész képnek végülis nem sok köze van sem az építészeti formákhoz, sem a szoborhoz - hanem együtt, a megszakadó-törő elemek egy fura hangulatot adnak ki (ami akár horrornak is hívható).

uhhh, nekem is tetszik, de mitől absztrakt? inkább csöppet horrorisztikus.

Nekem ez nem absztrakt, de nagyon tetszik!

Új hozzászólás