KOLLEKTÍV EMLÉKEZET

KOLLEKTÍV EMLÉKEZET

Budapest, 2012.02.01.

Azt hiszem, legalábbis az általam látott képeid közül ez az első, ahol a technika és a kompozíció ellene dolgozik a tartalomnak. Korrekt az épületábrázolás, szépek a vonalak, bár engem az a létra izgat ott a háttérben, humorosnak is mondhatnám, szóval korrekt minden, de azt gondolom, hogy ennek a képnek nem kéne korrektnek lennie. Ha valahol, hát itt ahhoz, hogy a falragaszok és a szobor kapcsolatba kerülhessen, bizony a Sándor-féle szubjektív térhasználat lenne üdvözítő. Ugyanis adott helyszínből ha minden korrektül megvan, akkor elviszi a hangsúlyt a háttér, a konténer és minden egyéb, miközben lássuk be, mindez csak körítés, a lényeg a kétféle emberábrázolás dinamikájában van. Nem tudom, lehetek-e annyira szigorú, hogy visszaadjam ismétlésre ezt, de mégis megteszem, mert engem az érdekelne, ami Sándort érdekelte ebben a képben és most ezt, tehát az érzelmet felülírja a technikai korrektség. Sándor, ne legyél jólfésült, neked aztán főleg nincs erre szükséged, tudjuk, hogy tudsz függőlegeseket is, meg vízszinteseket is, oké, most akkor lássuk a medvét! (hegyi)

Hozzászólások

Sándor, persze hogy elfogadom, hiszen olyan világot teremtesz vele, ami egyedi és jellegzetesen a tiéd, ráadásul ha nem is adja könnyen magát a nézőnek, de nem bevehetetlen. És igen, épp azért mondom, hogy ismételni kellene, mert a két fontos irány, a szobor és a festmény között nincs most konkrét formai kapcsolódás, mert közbeszól az épület és minden más. Azt nem mondom, hogy könnyű lesz, de megéri.

Köszönöm a bírálatot, újragondolásra ösztönöz. A szándékolt üzenete a képnek valóban nem olyan "jólfésült", mint a megvalósítása, hiszen a tarkóra tett kézzel fallnakállított emberek képe az én korosztályomban bizony még akkor is rossz emlékeket ébreszt, ha nem kerül olyan nyilvánvaló viszonylatba a 30-as 40-es évek ideológiáihoz köthető szoborcsoporttal, mint itt. Meglep - és jólesik - hogy ennél a témánál az általam kedvelt szubjektív térhasználatra bíztatsz: ezek szerint elfogadod tőlem ezt az ábrázolásmódot.

Nekem tetszik! jó ötlet ezzel erős feszes, feszült kompozióval! :)

Zoltán, a téma valóban megérdemelne egy kis ráerősítést. Kézenfekvően, én a világításban reménykedtem, de akármelyik napszakban megyek ide vissza, ez a rész be van dögölve, nem sikerül kiugratni a háttérből. Köszönöm a figyelmed.

Kedves Anita, most, hogy mondod, én is megnéztem a honlapomat. Tényleg: az egyik szekcióban 6, egy másikban 11 újbudai kép van. Viszont ez csak a véletlen műve. Mindenfelé kószálok a városban a fényképezés ürügyén, napi rendszerességgel, de körülbelül olyan koncepciózusan, mint a hangya, aki addig csámborog, míg minden négyzetmillimétert bejár. Az viszont tény, hogy a Móricz Zsigmond körtér egyik kedvencem.

Nagyon tetszik ez az erős, de elég szabad asszociációs téma: a mai stílusban és korban is fiatalok és a klasszikus szoboralakok egymás mellett léte. Benne van a világhoz való viszony egy-egy jellegzetessége is, ez nagyon találó.

A vágásokat nem tudom hogy lehetett volna megoldani, mert más nincs a képen szerintem ami ezt erőssé tenné, lehet valami durvább utómunkával le lehetne csupaszítani e két elemre a képet...?

Új hozzászólás