Küzdelem
Küzdelem
Küzdelem

Eleve egy bonyolult triptichont látunk, és egy bonyolult megoldást látunk, egy síkra redukált teret, egy Országh Lilire emlékeztető nyomatnak tűnnek ezek a faháncsszerű felületek, amelyben van egy képkivágás, és ezen keresztül látunk bele egy másik térbe, ahol emberi testrészeket, fedetlen emberi testrészeket láttat ez a triptichon. Ráadásul ezek a testrészek nagyon határozott gesztusokat tesznek, mutatnak, tehát ez tulajdonképpen egy képvers is, ahol egyrészt egy fedetlen férfitestet látunk, a triptichon első részében; majd egy nagyon erős gesztust mintegy börtönre utalóan, és a harmadik részben egy talán háttal álló embert látunk, fejjel lefelé, és ebből nagyon furcsa jelentést kap a két kéz. De megkockáztatom, hogy bár az estiskolában házi feladatként az akt kategóriával még nem foglalkoztunk, mégis ez egy olyan fontos munka, ami ide beérkezett, ami az emberi test és a környező tárgyak, felületek, tónusok és egy drámai szexualitás, hiszen a képkivágások nagyon esendővé teszik a testrészek kiemelését, és ezáltal egy nagyon őszinte és nagyon drámai üzenetet látunk egy belső történetről. Ebben ott van valahol a bezártság, és ott van egy hangos kiáltás is, és mivel ezek a lenyomatszerű felületek láthatóak, a természetre is történik utalás ezekkel a faháncsszerű felületekkel, de ez is halottan. És ami nagyon életszerű, az a test, a testszőrzet, a küzdelem, a meztelenség, a szabadulásvágy, a fedetlen részek, gesztusok, van benne egy furcsa temetéssel, újjászületéssel kapcsolatos, talán még áldáskéréssel is kapcsolatos történet is, én ezt egy nagyon fontos munkának tartom az estiskolán. Meg kell jegyeznem a Sanyinak, hogy nem tudom, tudja-e azt, hogy ezzel egy olyan szintre rakja fel saját magának a lécet, hogy ezeket később nehéz lesz majd megugrani. Ez egy abszolút háromdisznós kép. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Halandzsa 2 című műsoromhoz ennek a sorozatodnak a második képét választottam illusztrációnak.

Ezt nem sikerült átvennem a történetből, köszönöm a magyarázatot.

Csaba: azért fordítottam meg, mert ha elindulsz egy uton, és az nem megy, és visszafordulsz talán ugyanoda jutsz...csak egy út van te magad...átvitt értelemben...üdv

Sziasztok, köszönöm a hozzászólásokat!

Nehéz a válszt bárkinek is megfejteni, de nektek sikerült...közös érdem...Nóra: a kulcs még nekem sincs a kezemben,ezt akartam kifejezni, azzal hogy Anita:nem jelenik meg az arc.
Igazán meg sem tudom magyarázni, de az alapvető probléma az egyéni szabadság, a szellem szabad szárnyalása, a tudat tökéletes megismerése....út az egyéni megvilágosodás felé...
üdv:sanya

Megszólal bennem a szadista: az utolsót miért nem a fal eredeti állásában fényképezted?
Kicsit komolyabban: Én is érzem azt a pluszt, amiről Nóra beszél, de valami hiányzik, ami tapasztalatlan szememet vezeti.

Most itt az anyaggal küzdessz,vagy ki akarsz törni a magad,vagy mások által épített bezárt világból?Vagy világodból?az anyaggal folytatott küzdelmet értem.Ha viszont a második,akkor miért nincs rajt az arcod?Mimikával ezt még lehetne erősíteni.

A három képet nézegetve egészen furcsa, vad asszociációim támadtak arra nézvést, hogy mi is lehet az a vágy, amit ki akarsz fejezni. A szabadulás mondjuk alap, de ez azért bőven több annál. A bűvész doboza is felötlött, amiben darabokra fűrészelik az alanyt, majd összerakják, meg sci-fik, horrorfilmek bőven, szóval szerintem nagyon erős képek, nagyon gondolatébresztőek, ijesztőek is, de igazából a kulcsuk nekem még nincs meg.

Új hozzászólás