Londoni hangulat
Két éve készítettem ezt a képet, és mikor most újranéztem az angol táboros fotóimat, újra "belé szerelmesedtem".

Ha a hozzáfűzést is elolvasom, akkor nyilván egy utazás, utazáshoz kapcsolódó állapotot szeretne közvetíteni a kép, különösképpen a mondat utolsó szavai – újra belészerelmesedtem - és Viktóriának azt szeretném mondani, hogy az előző alkotások kapcsán az a bizonytalan sejtésünk van, hogy ez egy nagyon fontos állapot, a szerelem. Többször beszélgettünk erről akár lent a pihenőprogramokon emberekkel, ahol nem átallottam azt mondani, hogy a szerelem, a szerelem létállapota bármennyire is fontos, tulajdonképpen gyökereiben a birtoklási vágy. És ez nem csak egy másik emberi személyre tud vonatkozni, hanem szinte mindenre. Tárgyakra, élőlényekre és akár épületekre is. Nem az elsődlegesen a kérdésem, hogy Viktória szerelme nem erős az ilyen és ehhez hasonló csodálatos időtlenséget sugárzó régi épületekhez. Én magam is nagyon, nagyon kedvelem ezeket a formákat, mert valósan tapinthatóan hordozzák a történelmet. Azonban az oldal és az oldalon megjelenő képzőművészeti munka, az azon keresztüli közvetítés fotóval, filmmel, grafikával éppen azért fontos, mert ha a kép egészében, teljes vizualitásában nem tudja hordozni az alkotó által generált érzelmeket, akkor ez a dekódolás nem is fog működni a néző számára. Ha nem magyarázom el az ABC-t a szövegemhez, bármennyire is üzenetet szeretnék küldeni, nem fogják tudni elolvasni. Ez alatt azt értem, hogy ez a szerelem az épülethez nincs megfogalmazva fotográfiai szempontból. Ezen a képen egy albumképet látunk, ahol tulajdonképpen akár kérdéseket is rakhatnék fel. Hogy a toronyépület miért van elvágva, a talapzati rész miért nem látszik, az épületkomplexum baloldala miért ott és miért úgy vágódik el? De ehelyett, igazából csak azt szeretném mondani, hogy semmi másra nincs szükség, mint arra az érzelmi többletre és sűrűségre, amely szerintem nagyon fontos, hogy én Viktória szeretem ezt a világot, szerelmesen szeretem a köveket, és hogy ez megjelenjék az alkotásomban. Hogy erre mi a megoldás? Hogy az ember alakja, hogy a kövek közelsége, hogy egy kompozíciós pozícióválasztás a megoldás? Ezt azért nem tudom megmondani, mert pontosan az alkotó az, aki dönt a nyelvezethez. Tehát ő, az ő szabadsága létrehozni, hogy ezt még mélyebbről fotózom, vagy közel kúszok a falakhoz, hogy a perspektivikus ábrázolásban a kövek felületei egészen sokkolóan erősek legyenek, még a távolban egyre kisebb formaként látszódik a torony. Ezt nem tudom megmondani, de az biztos, hogy jelen pillanatban ez a szerelem nem érződik a képben. A lecke tehát pontosan a Viktória érdekében visszakerül a feladóhoz, és nagyon várjuk, hogy dolgozz még ezzel a házi feladattal, éppen azért, mert az eddigi munkáidban is voltak fontos, mély üzenetek. (szőke)

Hozzászólások

Szia Viki!

Ezt a képet választottam illusztrációnak a február 20.-ai adásomhoz. Sajna, elrontottam nem hagytam helyet az adásban a képnek, hogy beszélhessek róla, de akkor ide leírom miért választottam.

Az adásban egyrészt Viktória királynőről lesz szó, szóval a név adott. Ehhez kerestem valami nagyon angolt. Tudtam, hogy te voltál Londonban és úgy látom ennél nem sokkal lehetne jobbat találni. Történelmi és építészeti szempontból is tetszik :)
A fekete-fehérsége pedig nekem rátesz még egy lapáttal, olyasmi mintha egy dokumentum-fotó lenne. A brit hagyomány-tisztelet az épületek megőrzésében is látszik. Szeretnék majd én is elmenni Londonba. Sőt Skóciába is, lehetőleg az angol, skót és mindenféle kastélyokat megnézni. Nem tudom, milyen lehet ott lenni, de a képen is átérződik a vár avagy kastély hangulata. Érzi az ember a történelem illatát.

Köszi

Köszönöm a hozzászólásokat! Megpróbálom majd javítani a képet az észrevételeitek alapján.
Viki

Nehéz egy ilyen nézőpontból úgy megválasztani a kép alját, hogy semmit se vágjon rossz helyen az ember. Hacsak nem megy le egészen talajszintig. Akkor meg igazán turistafotó lesz belőle. A szűkítés ötlete tetszik.
Ilyen helyre visz magával az ember egy-két madarat a jobb felső sarokba.

sztem csak egy kicsit kontrasztosabban kellene megoldani. tetszik.

sajnos mi csak a képet látjuk, az elkészítés körülményeit csak te élted meg.
nekem a képen az alja hiányzik legfőképpen, de ugyanúgy zavaróak -ahogy a Gábor írja- a ki és belógó képelemek

Balról jobbra oké, alul felül nagyon esetleges a kép vége. Alul az ablakívek elkezdődnek, de megszakadnak, a hátsó bástya épp csak bedugja a fejét, fent meg mintha épp elkezdődne valami érdekes azzal a toronnyal, amikor egyszercsak vége a képnek. Vagy többet kellett volna bevenned, vagy szűkebbre vágni és kiemelni valamit. Ez így túristafotónak megfelel. Szerintem.

Új hozzászólás