Low key fény

Ez a kép egy kísérletnek indult. Szerettem volna egy nagyon sötét tónusú (low key) csendéletet készíteni. A teljesen világos szobában készítettem egy minél sötétebb sarkat és aegy fénycsík beengedésével addig játszottam, amíg el nem értem, hogy a pohár nagyon szép körvonalát körbe nem rajzolja. Canon, sigma 85mm, természetes fény.

A kompozíciód finom, határozott, jól van összerakva, nem tudok hibát találni azon kívül, hogy fentről nekem van mit vágni. A színei is jók, a probléma nem ez. Az van, hogy a low key mint fogalom, azért elég tág értelmezésre ad lehetőséget, bár inkább úgy mondom, hogy nem kifejezetten a csendéletek sajátja, viszont ami most lett, ott elveszik a térélmény. Annyira leredukáltad, elvitted sötétbe, hogy a ribizliszemek, a tárgyak nem tudnak érvényesülni. Csináltam egy verziót, de persze a helyzet az, hogy utólag én már csak az irányt tudom megmutatni, érvényesen a sötétből visszahozni nem lehet a raw file nélkül, mégis felteszem, hogy érthető legyen, mi az a minimum, aminek látszódnia kéne. Ettől még én adok 3 csillagot azzal, hogy ha van kedved, rakd össze ezt újra, nem árt az, ha a saját képed hónapokkal később ismétled, újragondolod, és keresd meg azt, hogy meglegyen az a tónus, amit szeretnél, de maradjon meg a térélmény is, és a formák dimenziói is. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Köszönöm szépen, elő fogom keresni a raw file-t és megnézem újra a dolgot. Jelentkezem vele, hogy mire jutottam.

Nagyon szépen köszönöm a hozzászólásokat, többször átolvasta mindet. Ha jól látom a színnel van a legnagyobb gond, ezen megpróbálok változtatni, ezzel kísérletezni még.
Elemlámpát még nem próbáltam, a mindenféle lámpával való kísérletezésem egyelőre nem áll túl jól. Studió lámpával próbálkoztam természetes hatású fényt elérni, mert én jobban szeretem a lágy fényeket. Ezen a konkrét képen a természetes fényt akartam kipróbálni low key stílushoz, itt ez volt a célom. Nem vagyok túl kreatív az egyéb lámpák ügyében, de szeretnék benne fejlődni, úgyhogy majd elkezdem a velük való kísérletezést.

Nagyon tetszik a ribizliszárak és a pohárívek játékos egybecsengése! Egyrészt a bal felső ribizli szár, aminek az íve olyan, mint a pohár jobb oldalának íve, másrészt ha hosszabb lenne, az akár a bal oldal íve is lehetne... Tök jó! A bal alsó ribizlifürt meg mintha a pohár alsó borostyán színű ívének tükörképe lenne. Szuper! Sok lehetőség van még ebben, tényleg nagyon jó terepet találtál a low-key kísérleted során!

Mivel világítási kísérletben vagy, ha nem baj, elmondom, még mit látok. Az egyik, hogy a feketék szerintem nem teljesen feketék (kifejezetten a háttéren érződik ez - de pici utómunkával helyretehető. Low-keynél szerintem a meglévő mély fekete kifejezetten fontos!) Másik apróság hogy a pohár talpa részt, és tőle jobbra részt kicsit megoldatlannak érzem. A talp és a szár találkozása talán picit bonyolult forma, bonyolult fénytörések vannak ott a többihez képest. Valamint azt is látom, hogy a szemből jövő fény a pohár testén enyhe opálosodást okoz, és azon sejtelmes, kirakatszerű tükröződések alakulnak ki. Halványan mintha egy emberalakot is látnék.

Szumma, nem tudom mi volt a konkrét szándék, mennyi és milyen minőségében jön át a tervből: csak a technikai low-key volt a cél, vagy más is? Nem tudom, próbáltál e más fényforrásokat is, pl elemlámpát, tükröket, stb? Viszont azok az ívek nekem nagyon szimpatikus találmányok itt, és nagyon sokat ígérnek!

Kimostad, vagy kimosódtak a színek valahogy ebből a képből. Kicsit távol kerülünk az ábrázolt finomságok gusztusosságától. Olyan mintha egy albumot fotóztál volna le. Olyan tárgyilagos. A kísérlet szerintem jó és a fány tényleg szépen rajzolja a kontúrt. A kísérlet ebből a szempontból sikeres, de még remélem nem ért véget!

Új hozzászólás