Macsk
Macsk
Macsk
Macsk

4 képből álló képsort látunk, és érdekes, hogy azóta került feladásra a riport lecke, és a riport leckére azóta érkeztek is már megoldások, amiket majd fogunk is akkor elemezni, de érdemes a lecke beküldőknek elgondolkodni azon, hogy a riportnál nagyon fontos a történet időbeli megjelenítése, és ez ennél a képsornál nagyon erőteljesen látszik. A képsor eredetileg a házi kedvenc kategóriára lett beküldve, de itt most ezt áttesszük a riport kategóriába, mert ez a képsor nem a házikedvencről szól, hanem súlypontosan Diane Arbus képei kapcsán őrületes kritika, őrületes szocio, szarkasztikus, a valóságban gyökerező szürrealizmus fogalmazódik meg benne. Hát ez egyáltalán nem a macskáról szól, hanem a macska minősíti, a macska értékeli egy egészen furcsa kapcsolatot. Ez a riport kategóriájában nagyon pontosan fedi azt, amiről már beszéltünk, hogy mit értünk riport alatt, ugyanakkor egy olyan többletet is ad, hogy az állat-ember kapcsolata elmesélődik, ami miatt riportként nagyon erős a képsor. Itt a macska egy eszköz egy személy életének, attitűdjeinek, jellemének, vagy érzelmi állapotának a bemutatásához. Akár szólhat ez a magányról, akár szólhat ez az időskorról, a szeretetről, a ragaszkodásról, a mankókról, amit az emberek használnak az életükben hogy stabilizálják magukat. Itt látszik, hogy egy már-már fojtogató szeretet jelenik meg, a képsor által, és ez a szeretetéhségről is szól, akkor, amikor ez a főszereplő hölgy ezzel a kis állattal játszik, vagy vele játszva, őt helyzetbe hozva a kapcsolatukat megmutatja. Mind a négy képre szükség van, és a képsor jó ritmusban van elosztva, az első kép egy felvezetése ennek a helyzetnek, a szereplők, az idős hölgy és a macska bemutatása, a második képnél hangsúlyosan, közeliben szerepel a kis állaton kívül a hölgy nyaklánca, keze, tehát itt is a kapcsolat megmarad, nem gyengül, aztán a harmadik képnél akár egy beállítottnak is mondható helyzet van, hogy a hölgy nagyon akarja számunkra megmutatni, hogy ő mennyire ragaszkodik ehhez a kis állathoz, szegény kalimpál itt a lábával, és csak tűri ezt a fojtogató szeretetet, és ez a beállítottság, ahogy a kamera jelenlétére reagál a hölgy nagyon fontos, és a negyedik kép már egy, a nyugalmat sokkal jobban sugárzó helyzet, ott már nem bemutatás történik, hanem a két szereplő közötti valódi kapcsolatot látjuk. Tehát nagyon jó a képsorozat történetisége, és akarva-akaratlanul egy élethelyzetet mutat be az alkotó, ahol az általános felé is el tud mozdulni, azaz nem csak ennek az idős hölgynek a helyzetét, hanem általában idős hölgyek helyzetét, szeretethiányos helyzeteket is be tudja mutatni. Ez három disznós képsor és nagyon köszönjük. (szőke-hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

hat en eszre sem vettem a macskat.... :) megfogott ez a haj!!! Trapeznadragot a holgynek es egy mikrofont a kezebe es katt!!!! Megerne meg ez par kattintast. Na de ebbol a sorozatbol nekem is az also a kedvencem.

Gábor, a második képen is a néninél van a macska. A piros lánc és a fekete blúz miatt.
Nekem a harmadik és negyedik kép eleget árul el a sorozatból.
Ha az első és harmadik képet nézem a kép címe nekem "Szeretetbe fojtlak" lenne :-)

Nézem én, nézem, de az első akkor is egy mozdulat közben befagyasztott, szétesett kép. Tekintet erre, testtartás arra, kezek amarra. Amit a kép mutatna, az csak látszat, a mozgás közben előállt véletlen.
Ehhez képest a harmadik egy egyéges, összefogott állapot. Az van, nem csak látszik.
Szerintem.

hát, az első és a harmadik nagyon másról szól ám, tessék megnézni jobban.

Egyetértek, az első a harmadik gyengébb kivitelű párja, a második meg kakukktojás, nem is a néninél van a macska.
Annyit hozzátennék, hogy a harmadikat pár centivel balra mozdulva kellett volna lőni, hogy az ereszcsatorna takarásba kerüljön és ne vonja el a figyelmet. Vagy mélységélességgel elválasztani az előtértől. Amúgy azon a képen nagyon jó az arc, a gesztus, a háttér, minden.

Én eldobnám a két fölső képet, mert nekem a két alsó kép tökéletesen kifejezi a néni magányát, és a macska szeretetét, mint az egyetlen hozzátartozó lényét.

Új hozzászólás