Azt rögtön elárulom, hogy ez a kép általam került besorolásra a 13-as leckébe. Ugyanis az Épített környezet arról is szól, hogy ebben az épített környezetben emberek élnek. És ezek az emberi viszonylatok is ábrázolhatóak, mint amit itt most a képen látunk. Valószínű, hogy az úriember mobiltelefonál, és erősen gesztikulál, ugye ilyet látunk az utcán meg autóban is - mmikor ezek a kicsi mobiltelefonok elkezdtek elterjedni, akkor eléggé szokatlan látvány volt ez, hogy emberek magukban beszélnek, ma már ezt megszoktuk, és nem hívunk hozzájuk mentőt, de a szürrealitása a helyzetnek még mindig megvan. Az egy nagyon jó meglátás András részéről, hogy egy olyan párbeszédi helyzetet hoz létre a nézőpont kiválasztásával, azzal a nézőponttal, amit ő elfoglal, mint fotográfus, amiben a plakátarc és a bácsi, aki gesztikulál, egy történetbe kerül. Ezek mondhatóan apró gegek, és még azt is lehet mondani, hogy jó, de hát a város, nem ilyen, és nem ettől fontos, mert szép épületek vannak, de én azt mondom, hogy az épített környezethez azért tartoznak hozzá erősen ezek a kis gegek, mert az élhető környezetből nem vonható ki a szemlélő, és az azt funkcionálisan használó személy. Arányításban is fontos. Nem is tudok ehhez túlságosan sokat hozzátenni, mert ez a kép teljesen kész van, és rendben van szerintem. Annak is örülök, hogy legalábbis e kép alapján kimondható talán, hogy András kezdi a fotosop módosítások tetszetős, ám viszonylag rövid életű köreit levetkőzni magáról, és kezdi ezeket elhagyni. Én ennek kifejezetten örülök, köszönöm ezt a munkát. (hegyi)
értékelés:
Ákos, akkor látom nem érted a technikát: van olyan az oldalon néhány éve, hogy "belépés". Azt kell használni, oda nem kell napot írni, és akkor nincs nyűg a hozzászólással.
Amit írsz, értem, csak nem értek egyet. Ha így lenne, ahogy írod, akkor azt kéne mondjam, hogy a fotó = kamu. A fotó Ákos sosem a valóságról szól, tévedésben van, aki azt hiszi, hogy a fotó = valóság. Hiszen már a 2D is kamu. Az objektív sem objektív, hiszen torzít, és az expozíciós idő is hamis dolog, mert ahogy írod is, az ember ilyen kiragadottan nem érzékel, ahogy a fotóban, vagyis nem így raktároz, hanem folyamatban. Ezért is szoktam mondani, hogy a filmnek több esélye van a realizmusra, mint a fotónak.
A gegnek is van szerepe, és a kompozíciónak is, és azt tegyük hozzá, hogy ez nem egy tized másodperc, hiszen a fotósnak elő kell vegye a gépet, be kell állítsa, exponálnia kell, szóval azért amit írsz, az messze nem az, hogy a valóságban ez nem történt meg, csak a képen, mert a gép tud rövidet exponálni. az egy más kérdés, hogy mennyire időtálló a mozdulat. Ismered azt a Churchill képet, a szivar nélkül? Az is a pillanat, de a gesztus ereje miatt a kép örökkévaló lett.
...
Ákos,
"kissé" fura nekem az, amit írtál...
Azt még érteném, hogy pl. neked nem tetszik, de hogy kamu... Mintha azt mondanád, hogy Bresson és a többiek képei (is) mind csak kamu és értéktelen... Habár távol álljon tőlem, hogy hozzájuk hasonlítsam magam, hiszen hol vagyok még attól, csak ez jutott eszembe...
Úgy tűnik ebből most nekem, hogy nagyon nem érted, nem érzed ezt a műfajt... Vagy az is lehet, hogy én értem nagyon félre azt, amit mondasz...
Árpi,
örülök, köszönöm! :)