meditáció

meditáció

nap vége, munka után, forróvíz, nyugalom, gondolatok... valami ilyesmi. Hosszú ideje nem volt alkalmam kádban fürdeni, persze jó a tusolás is, de kádban eldőlve, megvárni amíg a víz már nem fodrozódik csak minden szívveréskor...

Azt nem nagyon értem, hogy mi történik itt a kép alsó részénél középen. Ott a képhatárnál, mintha felgyűrődött volna a papír vagy valami hasonló érzetem van, az ott számomra egy kicsit nehezen megfejthető. Viszont maga a kép abszolút érthető és úgymond nyugalmas kompozíció. Van ebben egy kicsit a meditáción túlmutató helyzet is, hiszen ez egy belső üzenet. Van egy valóságunk, van egy létezésünk, van egy térben elfoglalt helyünk, egy énképünk, és ebben a mezőben mozogva időpillanatok ragadnak meg az ember emlékezetében és ezek rögzítődnek. Ennél a képnél is azt gondolom, hogy a meditatív helyzeten kívül az, ami az erőssége az üzenetnek, hogy nem nagyon akar túlbeszélni vagy túlgondolni valamit, hanem keresetlenül és egyszerűen fogalmaz. Jók a ritmusok és jók a tónusok is. Nagyon jó hangulatú belső világot hozott létre János. Arra bátorítanám, ha már nekifogott az első leckének újból, akkor talán érdemes lenne egy kicsit nagyobb tempóra kapcsolva ezen az ajtón áthaladva továbbmenni, és érdemes lenne az első három leckét újból feldolgozni. Ez mindenféleképpen jó megoldás és három csillag. (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

Köszönöm Zsolt az értékelést és Szilárd a hsz-t!
Szilárd: a Majomkirály története nekem nem rémlik, de simán eltudom képzelni a szituációt, akár a kádban is, ahogy jól leírtad.

Zsolt: az alsó pici sötét sáv vízfodor lehet, nem vágom ezeket miért nem veszem észre mikor utómunkázom.. Kicsit féltem, hogy nem jön le az élmény, és a lefolyót túl élesnek és figyelem elvonónak érzitek, érzed, de szerintem (és a valóságban is) pont attól lesz a kép egy tényleg meditációs kép, ott ragad a szem és pihi meló után.

Szóval köszönöm :)

Egész eddig soha nem vettem észre, hogy a fürdőkád tulfolyója mennyire hasonlít egy húsdaráló végére.
A két láb olyan mint egy-egy hegyvonulat. Emlékszik valaki a Majomkirály történetére? Még az elején Bodhidharma azt feladatot adja ki neki, hogy ugorjon ki a tenyeréből. A Majomkirály ugrik is, és úgy gondolja elég lesz elugrani addig az 5 magas hegy tövéig, és mikor landol veszi  észre, hogy azok Bodhidharma ujjai, és nem sikerült a feladatot teljesítenie.
Na itt is van valami hasonló érzésem, mindjárt becsónakázok egy dzsunkán a két láb között és elvitorlázok a lenyugvó tulfolyó felé.
Mintha az Idokína című filmben állt volna valahogy így a hegyek meg a tenger.

A túlfolyó amolyan meditációs pont, azért ott a fókusz és van középen, egyébként teljes ejtőzés, nem akartam kimászni, ezért is meditáció. Propeller nincs :)

Nekem tetszik, bár az önportrésága kérdéses nekem is, mert olyan sok más asszociációt indít. Ezzel a túlfolyóperemen lévő vízszinttel még feszültsége is van számomra, a felső rész nagysága meg a kimászás kérdésével feszeget, amíg a víz a lábak között vezet lefelé. Jó, tényleg tetszik, várom, hogy beinduljon valami propeller a túlfolyón keresztül kinyúlva... :)

Azt nem tudom, hogy önportré-e, de a fotó tetszik! A kis csempeképről nem esett le, hogy mit látok, kell hozzá a periféria is :) Aztán mégis csak önportré, de olyan, ami nem hogy "csak" bemutat, hanem a szemeddel láttat. Amolyan Avatar-effekt. :)))

Új hozzászólás