Mi a szösz ez?
Boróka gombalelése

Egy meseképet látunk, ahol egy erdei gombát néz a kislány, és én azt mondom, hogy ez egy jól komponálódott úti képek stílusát idéző albumkép, nagyon jó kis enteriőr, egy nagyon jó kis megfigyelés még akkor is, ha ez egy beállított helyzet, nagyon remélem, hogy nem az, hanem egy meghitt, intim belső helyzet, ahol a kisgyermekeket, amikor megfigyeljük rengeteg megejtő és nagyon izgalmas szituációt láthatunk, ahol a gyermekek figyelik a természet különleges játékait, fantasztikus geometriáját. Egy játékos 60-as, 70-es éveket idéző cím van választva a képhez. Nem akar sem többet, sem kevesebbet Csongor, minthogy ezt a dokumentációt elkészítse. Én úgy gondolom, hogy az ősz kategóriájára ez a kép megfelelő, de azt azért szeretném megjegyezni, hogy lehet, hogy mindaz az állapot és közvetítés amit a családon keresztül én láttam igényelné talán a Falusi Csongor valódibb, bátrabb jelenlétét ezekben a történésekben. Ha nem érthető eléggé, akkor azt mondom, hogy igen ezt a képet el tudom fogadni, de eléggé szégyenlős, eléggé zárkózottak ezek az üzenetek Csongor szempontjából. Tehát ő azon kívül, hogy édesapaként, vagy túravezetőként ott van és rácsodálkozik egy helyzetre, nem érzem mindazt a minőséget, ami a 19-es leckének jellemzője, tehát nem az első, nem a második vagy harmadik lecke amiről beszélünk, kell, hogy a fotós mint olyan átivódjon. Mondok erre egy példát: Robert Capa képe A milicista halála, amely egy világhírű kép, és tulajdonképpen semmi mást nem látunk, még azt is mondhatnánk nem egy különleges kép, semmi mást nem látunk, mint hanyatt esik egy spanyol katona. Dokumentumfotó. És még azt is vitatják, hogy vajon eredeti, vagy beállított helyzet, nem tudom, nem lényeges ebben az egészben. Az lényeges, hogy amikor a képet az ember mint néző megtekinti, akkor fölvetődik benne a háború, a háború képlete és mindaz, hogy a dokumentumot készítő újságíró, vagy a dokumentumot készítő fotós, az jelen van ezekben a szituációkban, tehát felelősséget vállal abban a félelmetes szituációban, amiről a kép mesél. Ez azt jelenti tehát, hogy közvetett módon nagyon is rajta van a fotós nyoma, nagyon is érzékelhető a helyzetkiválasztáson keresztül, hogy ő ennek a képnek részese. Itt pedig ha megnézzük, akkor tulajdonképpen nem is biztos, hogy guggoló, hanem lehet, hogy ilyen félig álló pozícióban készül a kép, nyilván innen szép maga ez a beállítás, de mégis azt mondom, hogy valahogy a fotós ebből kiszűrődik ebből a házi feladatból. Tehát azt kérném, hogy legyen ez intenzívebb. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Ez egy nagy őzlábgomba. Kalapja rántva, szára ínséges időkben levesnek finom. A gesztus elég jó, bár nem tudom, pont az ősz kategóriába passzol-e.
Sajnos a kép elég erősen billen balra, nem elsősorban azért, mert a terep is lejt, meg a fákat elnézve a horizont se épp vízszintes, hanem mindezek hatását még tovább erősíti, hogy a kép jobb harmada üres.

Új hozzászólás