Az állami támogatást felittuk, a 3. reklámfilm helyett most a filmet vetítjük. Köszönet és hála Pankának, Molnár Norbertnek és a Pap Árpád & co.w stúdiónak munkájukért. Filmrészletek: Borsay Márti-Beteljesülés Zenék: Leningrad Cowboys and Red Army Choir, Napra, Macskajaj filmzene. A lemaradt feliratozás: Vologya, Vologya! Nézd ez a lány! Asszony. Asszony?! 42! Add a kucsmát! Add az órát! Adj vodkát! Vologya diktálok piszmogjad! Ez utca... Nem, Iván nem!

Ez a kisfilm egy, a tavasz leckére beküldött film, a címe a miniatüra, ami nem tudom, hogy mire utal ez, talán valami szójáték, de én nem tudtam rájönni, hogy mi ez. Nagyon nagy vállalkozásba fogott Dénes, ez tulajdonképpen egy kisjátékfilm, és nem is egy egyszerű történet, egy team jelenik meg, hiszen az estiskolából mások, családtagok is részt vettek a film elkészítésében, azaz ez egy ízig-vérig kisjátékfilm. Nagyon sok irányból próbál a film meríteni, pl. egészen komoly, nagy, hosszú némajáték, elsősorban arcmimikával eljátszva uralják a film első harmadát, ez egy nagyon nehéz feladat ennyi időn keresztül az arccal, a tekintettel fenntartani a néző érdeklődését, de erre is vállalkozik ez a film. Majd a szereplő számára olyan szövegeket írnak, amelyek orosz nyelven értelmezhetőek. Mivel a leiratból következtethetünk, hogy talán egy másik estiskolás filmre utalhat, a zene miatt is, az oroszos hangulat, úgyhogy ehhez próbáljuk kapcsolni. Ugyanakkor a film középső része, ahol vezényszavakat hallunk, és talán egy hétvégi telken járhatunk, a különböző tárgyi anyagok, amelyek óhatatlanul is látszanak a képen nekem egy picit szervezetlennek, vagy inkább ad-hoc jellegűnek tűnnek, mondjuk ahhoz a dramaturgiához képest, hogy az orosz nyelvű szöveg teljesen egy klasszikus játékfilmes módot próbál követni, létrehozni. Lehet, furcsa lesz, amit mondok, de a 70-80-as évek amatőrfilmezésére volt ez részben jellemző, hogy a körülöttünk lévő tárgyakból amiket be tudtunk szerezni, próbáltunk egészen realisztikus képi világot létrehozni, és volt amikor egy picit a szürreálisba vagy inkább a káoszba mozgó abszurd helyzetek jöttek létre, attól függően, hogy egy kis jelenethez éppen hol tudtunk éppen egy egységes belső teret, pl. egy mozit, ami éjjel használható volt és volt egy egységes belső tere, hangulata. Tehát itt, ebben a középső részben azt érzem, hogy miközben próbálunk követni egy fikciót, az a fikció valamilyen múltidézésbe is, a szövegei, a mozdulatai, a gesztusai, a vodkaivás miatt is kapcsolódik, közben pedig erőteljesen érezni a privát mai környezetet is. Ebben érzek valami pontatlanságot, mivel úgy sejtem, hogy a filmnek erős üzenetrendszere van, ami teljes egészében a főszereplőn nyugszik, az ő színészi tudásának kellene elvinni az egyéb eseményeket. Ezt én úgy érzem, hogy nem 100 %-osan működik minden szituációban.    Hegyi: Szerintem az egyik fontos meglátás az, hogy nagyon jól előkészített egy munka, mert ez nagyon fontos egy filmben, hogy meglegyen minden, ott legyenek a kellékek, ki legyen találva a helyszín, a szereplők mozgása, szövegi helyzete, aztán ebből lehet improvizálni, meg nem minden történik úgy ahogyan kitaláltuk, de legalább felkészültségben eljut odáig a dolog, hogy nem kell azért megalkudni, hogy elfelejtettem a nemtudommicsodát, és ezt fontosnak tartom. A Dénes korábbi filmjeihez próbálnék visszanyúlni, amiben mintha egy monolitot néznék, a témától függetlenül volt egy nagyon erős közlési vágy, a saját filozófiai, olykor pszichés világából, és mindehhez képest ebben a filmben a játékfilm felé elmozdulás abban is tetten érhető, hogy kevésbé ragaszkodik az alkotó, hogy az üzenetet másfél percben próbálja áttolni, átpréselni, hanem hagy mozgásteret a befogadónak, szusszanásnyi időket, hogy tudjunk azonosulni ezzel a munkával, sőt, és ez nem szégyen, hogy szórakozhassunk, örülhessünk ennek a munkának.    Szőke: Én három disznót adnék, mert noha látszik, hogy sok munka volt a filmmel, és ez látszik is, sőt még valamiféle forgatókönyv-kezdemény vagy snittlista is volt, azért a filmre is érvényesek azok a szabályok, hogy egészében kell mérni, és egy kicsit a közepe tája, de méginkább a befejezése, amit én nem érzek elég súlypontosnak azzal, hogy a főszereplő elindul ott a lejtős részen, talán vízpart? És aztán egyszerűen ott elesik, ugye van a kerettel is egy játék, de igazából nincs egy olyan lezáró súlypont, olyan erőteljes dramaturgiai pont mint az elején, ahol szinte sokkolóan látjuk ezt a némajátékot a szereplővel, azaz nekem nincs lezárva a film. Mert a vége főcím az ezt a vicces helyzetet nem zárja le.    Hegyi: Nekem ott egy kicsit érthetetlen, hogy már a vége főcímmel lezárja, aztán visszahoz valamit, és hogy ott mi van. (szőke-hegyi) értékelés:

Hozzászólások

Dini, de azért van a szájikád, hogy leírd vele kérdéseidet.

Off: jelen pillanatban nem vagyok a topon, családi operáció, szóval mondjuk úgy, hogy alig alig alig, de igyekszem. András se nagyon van a topon, de remélem hétvégére összeszedjük magunkt.

on: szóval Dini plíz segíts hogy segíthessünk. És ha hazaérek ma emberi időben a dokizásból, akkor igyekszem az én elmondásom meglátni.

Dénes! Természetesen egy disznót sem fogadnék el.

nnnna sorrrrry...hagyjuk, nem vitatkozni akartam arra se időm se energiám, látom én a reakciókból hogy kevesek nyelvét beszélem mostanság és azt is törve...éppen ezért írtam le mit akartam a filmmel hogy hátha kapok ez alapján valami támpontot a megvalósítás hogyanjáról ahogy a táborban is mondott András dolgokat hogy ha ezt akarom így inkább meghogy ő mit látna a végén szívesebben stb....ha meg más értékelt filmekhez viszonyítva keresem ezt egyre jobban zavar hogy vannak olyanok amit "késznek, jónak és pontosnak" értékeltek az értelmezésen túl és én meg azokkal vagyok bajban és ülök előttük hogy ez most hol kezdődik végződik és hol kéne a mit is átélnem

Azé ugrik hogy meglegyen a keveredés a mesei és a reális közt azé gurul el amiért a filmek végén elmegy az a bizonyos hajó és azé hal-nem hal meg hogy megkérdezd meg kell a halnia és hogy biztos megkérdezd visszajön ( wrekfunkció mint írtam harmadlagos)

Dénes, én elolvastam újra az elemzést, megnéztem újra a filmet. Te leírod, mi akart lenni. Én meg azt mondom, hogy igen, lehet, hogy ez akart lenni, de a közepe ettől még zavaros marad, és az odáig érthető, hogy egy fickó ül a gép előtt, aki beleszeret a lányba, és viszi a képét, és az is világos, hogy ezért valamiféle kunsztokba kezd, de innentől nem áll össze, mi miért történik, és az is oké, hogy átugrik az erdőből a térre, csak hogy miért és hogy miért ugrik vissza és ha visszaugrik, miért gurul a lejtőn és ha gurul, miért hal meg és ha meghalt, miért támad fel, ez filmből nem derül ki. A leiratból igen. A modern elektronikus miniatűr - hol is van ez? A film elején van egy számítógép, de abból kikopírozódik a kép valóságos formába és akkor hol van ez a nem kímélés?

és: a végén ugye elfekszik a szereplő, rákerül a keret, kiterítve. Ha ott vége, és jön a végefőcím, oké, de ő még a vége előtt felül, aztán vissza, aztán főcím és utána jönnek a forgatási jelenetek, de azok sem egyértelműen werk utalások, nincs elválasztva, mivel a történet nincs lezárva, ott nyitva van hagyva, és ezen a nyitott ajtón át keveredik össze és zavar meg a vége utáni meghajlási rész, mert több az üzenete, mint egy sima werk vagy meghajlás. Hát, nem tudom, hogy így érted-e, miért nem 5 disznyó, és hogy a néző keze - én vagy más - hol van elengedve.

asztem magyarul beszélek ha oroszul is:) ...de akkor elmesélem mivel az elemzést enyhén felületesnek tartom.
A film nem vélhetőleg hanem konkrétan Márti egy korábbi filmjére válasz mely film konkrétan meg is jelenik a némajátékban lehetséges uatlási alapnak azoknak akik látták illetve történeti kiindulópontnak azoknak akik nem látták.
A történet.... a főhős ül a számítógép előtt és márti filmjét egy táncoló-sikló nőt néz majd "leemeli" az üzenetet a gépről, amit a kezében tart az egy miniatűr - a miniatűr apró festmény melyet gyakran festettek párkeresési célból majd "felrakták" a lovas "netre" . A filmmel itt szándkomban ált párhuzamot vonni a múlt és a jelen miniatűrjei közt mintegy Márti filmjét és általában minden netes onmeggyilvánulást miniatűrképként értelmezve.
Ahogy Márti képe miniatűrként konkretizálódik a főszereplő kezében egy téri-idői utazás indul több szempontból egyrészt összeér a jelen és a múlt másrészt a miniatűrben megjelenő orosz táncosnő imágó világába és egy szerelmi történetebe kerül a főszereplő amolyan szláv kisnemessé vállva és annak rendje és módja szerint válaszol a szerelmi üzenetre. Díszbe öltözteti magát, bátorító italt iszik majd képre diktálja az üzenetét ami annak rendje módja szerint egy válasz tánc. Az újabb keret jelzi hogy egy miniatűra készül. A mult jelen találkozása a modern elektronikus miniatűr azonban nem kíméli a főszereplőt visszaragadja saját környezetébe idejébe de a tánc már megállíthatatlan és a főszereplőnk kibukfencezik a világából vissza a mesébe lebucskázva a dombon míg hű szolgája iygekszik követni és keretben képben életben tartani. A végén bár elkészül a miniatűra de a mesében felmerülhet hogy Iván nevű főszereplőnk belehalt szerelembe, hiszen kétséges és ismeretlen hogy a nő akit szeret hol is létezik.... vagy mégsem hal meg?, ami a vége felirat után van három cált szolgálna : egyrészt itt a végzetes bukfenc a mi világunkban fejeződik be a főhős mintegy feltámad , visszatér a játék után oda ahonnan az időutazást kezdte, másrészt igyekeztem tartani Márti eredeti filmjének szerkezetét....a némajáték analóg a függöny viszonylag hosszú játékával aztán a tánc és végül a produkció utánni "meghajlás"...a harmadik hogy legyen egy képsor ami benged a forgatási helyzetbe és annak légkörébe
A címről: van egy kis csavar benne....két szó összevonása a miniatűr-festett kis portré és a miniatúra könyveket kódexet díszítő kis kép mely elnevezés származhat a miniátor-illuminator kifejezésekből: utal: a szöveg tartalmának képi megvilágítása magyarázása
ja 3 disznós bevételt:) nehéz lesz elosztani a négytagú stáb között még akkor is ha csak Árpi estiskolás és csak neki fizetőeszköz tehát Árpinak a korábbi disznóim közül szíveskedjetek átutalni négyet ( csak azé nem öt mert annyit nem fogadna el) mivel igen áldozatos és komoly munkát végzett abszulút profi operatőri szerepben tényleg igyekezet a dolgokat úgy fényképezni ahogy kértem

fasza, de asszem maradok a papkompániánál, de komolyan elgondolkodtam ezen is. bár... még semmi sem biztos. igazából még most is gondolkodom, csak elég fafejű vagyok : )

szerintem állatok azok kísérleteztek és a spájzban is vótunk:)
tényleg Árpi hogy tetszik az új cégneved amit rádaggattam a Pap Árpád & co.w

Hehe, bevetted! A lövöldözés, meg az állatkísérlet csak vicc volt : )

Hát ez tök jó bár a végére kicsit kifogyott a muníció. Meg a príma átkötések ellenére némiképp szétesik a film. És nagyon számítottam a lövöldözésre, meg az állatkísérletekre. Az majd gondolom a bakik és kivágott jelenetek című extra DVD-n lesz. De ami bekerült, az erős anyag. Főleg a legeleje, az nagyon korrekt.

Kollega eta harasó ,minyimum csitíri malaci.

Új hozzászólás