Naplementén innen és túl

Egy piszkos autóablak és a naplemente találkozása...

Ez a kép nekem valamiért irodalmi utalásokat hoz a fejembe. Eszembe juthat róla akár a Kisherceg, vagy sok minden más is. Nem egy rossz megoldás, nekem tetszik az, hogy ez a roncsolás létrejön a piszkos autóablak által, amit Nóra leír nekünk. Ez valami olyan archetípusa nekem az utazásnak és a várakozásnak, ami nagyon is erős érzelmi impulzusokat tud bennem verni. Annyit tennék hozzá, hogy Nórának is azt mondom, hogy egy picit a Fény és árnyék leckével lehet, hogy érdemesebb hosszabb időt eltöltenie, azért, hogy magához közelebb engedje ezt a leckét. Nagyon sok asszociációt fog elindítani az, hogy ezen elgondolkodunk. Valamiért nekem ez az Utazás és hazatérés leckébe való. Legfőképp ez nekem egy várakozás a megérkezés előtt. Ha filmes utalást szeretnék tenni, akkor olyan, mint a Sugarlandi hajtóvadászat, vagy az a film, ahol a kis autót üldözi a kamion, szóval olyan, mintha egy western főhős még az utolsó csata előtt végiggondolja az életét, és erőt gyűjt ahhoz, hogy megmérettesse magát. Furcsa, hogy miért ez jön, lehet, hogy pontosan a vonalak, a nap, a horizont által. Amiért kettő csillag, az, hogy valamilyen módon, ha már egy autóról van szó, mivel semmi más nem utal rá, csak a koszos ablak, és a leirat, ezt képileg sem ártott volna valahogy megmutatni. Akár azzal, hogy az ablaktörlőből adok egy kicsit, akár a műszerfal aljából, de valamit érdemes lett volna ezzel kezdeni. Köszönöm, várom a folytatást. Hagyjuk ezt a 41-es leckébe, de nekem az asszociációm más irányba mutatnak. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Forrongás, robbanás és csata című Törökösenemhez ezt a fotódat választottam ajánlóképnek, köszönettel.

Szia Nóra! Múzeumok éjszakája 2. című műsoromhoz ezt a képedet választottam illusztrációnak. Köszi szépen.

Hát az ablak már a negyedik sík. :-)

Na igen, csak a három síkot megfejteni nem egyszerű így, vagyis nincs kapaszkodó, ezért gondolhatja azt is a néző, hogy simán roncsolva van csak.

Nekem is sokféle asszociációt ébresztett a kép, de mivel egyik sem volt elég erős - domináns, így került a fény-árnyék leckébe. Amivel még akarok foglalkozni természetesen. :-)

Ami az autót illeti, én nem láttam jónak belefoglalni - az eredeti képről vágva lett az oldalablak ferde oszlopa, ami belelógott. Szerintem ezen a képen így is van három képsík, bőven elég az.

A koszos ablak engem kifejezetten zavar. Elveszi a hangsúlyt a lényegről (árnyék és fény). Próbáltad már tiszta állapotban?

Tegnap is kimentem oda, egy kép lett jobb, de az megint teljesen másról szól. Ezt máshonnan nem lehetett. Szerintem.

Kicsit kéne pontosítani rajta. Középnek nem pont középen van, ahhoz viszont túl középen, hogy kompozíciós szempontból máshol lenne. A horizont balra szőrös/árbócos, jobbra sima. De ez nem párosul kompozíciós megfontolásokkal. Kis helyezkedéssel, nézőpontváltással ebből több is kijöhetett volna.
Szerintem.

Új hozzászólás