A kép felirata és a kép, amin nem nagyon találunk fix pontot a bemozgások miatt, nagyon azonos irányban összefüggőnek tűnik, nézzük csak, hogy kétszer is ismételve van a kép címe. És a mi megszokott mozgás konzervativizmusunkból rögtön következtethetnénk arra, hogy amikor ez a szó elhangzik, hogy nem-nem, jobbra balra rángatódzik a fej és benne van egy erős elutasító gesztus. Ez egy gesztuskép. Ezt az elutasítást erősíti a munka, ugyanis attól, hogy exponálás közben a figura elmozgatását használja fel arra, hogy nem azonosítjuk az emberi arcot, maszkot, ez létrehoz egy falat, amivel az is kimondatódik, hogy nem látod meg az arcom, nem tudsz belenézni a szemembe, nem tudsz megszerezni, bár sejted, hogy veled szembenálló ember, veled szembenálló személy, veled szembenálló nő vagyok, veled szembenálló Bara vagyok, még akkor is ha esetleg nem ő látható a képen. A lecke szempontjából adekvát az eszközhasználat és jó érzés, hogy a festőiség irányába mozdul el az alkotó. (szőke)
értékelés:
De . de. de.
Te is tudod.
(Olyan, mintha egy várban lennél apród, és mondaná a várúr, hogy de. Te meg, hogy nem. Utálod a trágyát kivinni, mert az akasztottak ruhái a várárokba vannak dobva, és bűzlik az egész. Azt hitted, ha apród leszel, tiszta lesz végre a kezed egész nap, még ha dolgozni is kell. De nem. És már indulsz is, mert tudod, hogy de.)
mozgás is meg "nem" is de néha szokott itt lenni egy olyan hogy " a modellnek szerethetőnek kell lenni", hát első pillantásra jól elbántál vele:) nekem valamiért szegény sztrogoff mihályka jutott eszembe róla:)