A tavasz színei: rózsaszín
Ebben egyetértünk, nem másodlagos az esztétika szerepe. Inkább költői kérdés, elgondolkozás, ami talán tanulságos másnak is, mert kétlem, hogy egyedül küzdök ezzel a problémakörrel: van abszolút értékben vett, mérhető esztétika? Mert kövezzetek meg, de nekem ebben is van esztétikai érték, különben nem is akartam volna képet készíteni róla.
Simán lehet, hogy nekem van úm. rossz esztétikai érzékem. Meddig lehet esztétikáról tényszerűen beszélni, és honnantól kezdődik a vélemény tere?
nem kell ezt elmisztifikálni, tudom, hogy profán, de ez kilóra (is) megy. van egy főszereplőd, a képen ő egy tized se, ellenfényben, szürkébe fordulva. Ez ennyi, kilóra nincs meg a dolog, a néződ nem tud így azon az úton végigmenni, amin te szeretnéd. A szirmon való fény áttűnés sokféleképpen megoldható úgy, hogy ne kelljen lemondani arról, hogy a háttér ne vigye el a figyelmet, például tükörrel is akár, de az a legegyszerűbbnek tűnő megoldás, ha a képnél felteszed magadnak a kérdést, hogy képes-e annak is mondani valamit, aki nem természetbolond, hogy neki ez így átad-e valamit. azt hiszem, ott van az attitűdbeli eltérés, hogy mit helyezünk előre. a természetbúvárnak a nünükeség a fontos, ritka a növény, hát megörökítem, hogy mit találtam a kertben mondjuk. Fotós szempontból a nünükeség másodlagos, első az, hogy van egy forma, azt hogy tudom bemutatni, hogy legyen plaszticitása, hogy ő legyen a főszereplő, mi kell ehhez - és ha ez megvan, csak akkor kezd a képbe jönni, hogy mellesleg ez egy nünüke.
Itt a főszereplő virág alig világosabb, mint a mellékszereplők, a szirmok világosabbak mind, mint a közepe, ettől szomorú, bebukott az egész, nincs dinamikája, miközben a háttér erős, határozott és kontrasztos. Lekapcsoltad a rivaldát.