Hegyi Zsolt-2011-10-09 13:33

Azt hiszem, ha az elmúlt időszak portréképeit nézem Giménél, akkor összefoglalásként azt tudom mondani, hogy itt az instruálásnál vannak még továbblépési területek. Gondolom, elhangzanak instrukciók, hogy mit csináljon a modell, de hát kijön belőlem az őrült, és ez egy Danone reklám lehet, hogy a bifiduszeszesisszel harcol a hölgy, és még most megállt az exponálás miatt, de nagyon kell neki sietnie, mert baj lesz. Gime, ha tudsz értelmes magyarázatot adni arra, hogy miért fogja a hölgy a hasát, miért van ez az aratóterpesz, miért világítottad meg a lábaközét, mit akartál ezzel közölni, akkor oké, csak jelen pillanatban, amit látunk, az egy nagyon furcsa helyzet, miközben a jelmez is fura. Még a ruha hagyján, de a cipő olyan, mintha anyának elvettem volna a cipőjét, és felpróbálnám, én, a kislány, hogy milyen lenne, ha én felnőtt nő lennék. A környezetet sem nagyon értem, ez valamilyen külvárosi, újgazdag helyzet lehet, abban, mint egy házibulin, rajta kaptam volna a háziasszonyt. Gime, én most erre a három képre nem tudok adni csillagot, mert ezeket nem látom indokoltnak. Itt elvitt téged a világítással való játék, na de akkor minek van modell a képen? Vele nem foglalkoztál eleget. Az a szenzáció, amit létrehoztál magadnak a világítással, az úgy tűnik, hogy olyan hangsúlyt kapott, ami agyonnyomja a modellt. Nem érzem azt, hogy itt lett volna kapcsolat a fotós és a modell között, hogy lett volna valamilyen inspirációd, hogy mire alkalmas Niki, és mivel lehet vele dolgozni. Másik, ami nagy kérdés számomra az, hogy most mi a cél ezekkel a képekkel, azon kívül, hogy gyakorolsz? Ezek divatfotók akarnak lenni, portrék akarnak lenni? Mi az irány? Ezt sem érzem eldöntöttnek. Ahhoz túlságosan civilek a képek, hogy jó divatfotók legyenek, viszont ahhoz nagyon mesterkéltek és beállítottak, hogy portréként értelmezhetőek legyenek. Zavarban vagyok, Gime, mert ha konkrét akarok lenni, akkor az utóbbi idők portréképei olyanok, hogy kapott Gime valami technikai kütyüt, és azzal szórakozik, valamilyen indokként, hogy legyen valaki a képen, felkér embereket. Ez csapdahelyzet, mert így azt hiteted el magaddal és a modellel is, hogy róluk van szó, hogy velük dolgozol, miközben ők csak eszközök számodra, és az a fontos, hogy kiélvezhesd azt, hogy van három lámpád. Ezért mondtam neked azt, hogy az első három lecke, állj be te ebbe a pózba, csináld meg magaddal ezeket a képeke, és akkor azt mondom, hogy van értelme, ráadásul szembesülsz azzal, hogy mit várj el a modelltől. Remélem, hogy minél hamarabb túljutsz ezen a perióduson, hogy a technika uraljon téged, és ne te a technikát. (hegyi)

Hozzászólások

valamiért a fényhatások miatt nekem rendetlenség érzésem van a képet nézve. mintha este lenne, aztán mintha mégsem...szóval mint amikor délután 2kor égetem a villanyt a szobában. a kiscsaj lába pedig ormótlan. óva intek minden nőt az ilyen vastag cipőktől, mert a 35-ös lábból is képes 45-öst csinálni. itt pedig aránytalan, hogy a vékony modell ilyen nagy lábon él:) és biztos buta vagyok, de hogy jön össze a betonplacc, a kert és az estélyi ruha? kellene értenem valami szimbolikát? de komolyan kérdem, mert lehet hogy nem tudok valamit! és a fény miért pont sunciból jön? fogja a hasát és onnan jön a fény, van egy olyan méhemnek gyümölcse érzésem, ami egy ilyen fiatal lánykánál olyan fura. meg valahogy az estélyi ruha sem megy a lányhoz, szintén fiatalkának tűnik. talán ha meg lenne csinálva a haja, meg kis smink, akkor passzolna! bocs, ha túl sokat fikáztam, de nem fika a célom, hanem hogy tanuljak:))

Persze, én nem mondtam, hogy baj, és ZöPö, nincs statisztikám.

Egy grafikus-fotós barátom szerint, nem az a baj, ha valakinek rossz véleménye van a munkájáról, hanem az, ha nincs véleménye. Ez szerintem is igaz.

Ja, Gime, ha kevesebb cselt és bohóckodást csinálnál, akkor sokkal jobb lenne minden.

Igaz, ami igaz, de az is, hogy ZöPö se a pozitív kritikáiról híres, dehát így szeressük :)

Már megbocsáss Gime, de ez a Niki 2,3 (és itt kérnék előre is bocsánatot a modelltől, ő nem tehet róla) szóval ezek képek annyira retenetesen rosszak, hogy az valami hihetetlen.
Vegyük ezt a képet. Azt kell mondjam, hogy egy érdekes hátteret találtál, kicsit szürreális szinekben a kerítés túloldalán a vadon, innensőn a korunkban oly jellemző lahatatlan, életre alkalmatlan gyep-tuja összeállítású kert. Talán én nem toltam volna el ennyire az arányt a kert javára, de eddig ez rendben volna. Az előtérben viszont egy minősíthetelen szétégetett betonplaccon áll a világítós altestű csodalány, akinek a kisugárzása nem csak a betonra vet fényfoltot, de onnan visszaverődve még a fa ágaira is szürreális fényt vetít. Áll pedig ő meglehetős természetellenes tartásban, talán harántterpesznek hívják, egyik kezével az alient próbálja a hasában tartani, másik kezén csonkká összenőtt ujjait mereven tartja. Kissé fáradtan néz a kamerába - nyilván nem könnyű így állnia - de az arca nem igazán jól kivehető, mert a kép roncsolt, vagy csak pixeles, mittudom én. Mindenesetre, a képen olyan hatást kelt, mintha a ruha is, a cipő is egy számmal nagy lenne rá, kislány ő a nagy fotós instrukciói közt elveszett egyéniséggel.

Új hozzászólás