ha jól hámozom ki, akkor nincs most más, mint a mobilod a fotózásra?
Azt kell, hogy mondjam, hogy ez egy izgalmas találat Nyözö részéről, és tulajdonképpen jó a gondolatisága is. Azt nem tudom megmondani, hogy ha a figura egy lépéssel még elmozdulna jobbra, talán kevésbé lenne lukas a kép közepe. Azért erre is kellene figyelni, ha megoldható. De a tér konstrukciója, és ennek az egésznek a megfogalmazása nekem működik. Ez az egy lépés még hiányzik a figurával. Megint fény és árnyék leckét kapunk, hát, igen, minden fény és árnyék, mert képzeld el, hogy ha nem lenne fény, akkor nem tudnád megcsinálni a képet. Most már azt mondom neked Zoli, hogy hagyjuk ezt a fény és árnyék leckét, jó? Ezt most becsuktam, erre nem kérek több képet egy darabig. Próbáljunk ebből elmozdulni, mert ez bujkálás. A fény és árnyékra tökös képek kellenek, nem bármi, amit nem tudok vagy nem merek máshogy és máshová megfogalmazni. Ez megkapja a 3 csillagot, mert a kép jó. De kérem, hogy mélyedj el a többi lecke filozófiájában is. (hegyi)
értékelés:
Köszönöm az elemzést! Igen minden fény és árnyék, de én ezt általában akor érzem idevalónak, ha van benne teljes tónusterjedelem, nagy a kontraszt, etc. L. pl. az utas képet se ide tettem, szóval azért nem teljesen koncepciótlanul dobálgatom.
Valóban előnyösebb lett volna még belljebb állnom a képen, de lévén ez önfotó nem tudtam egész pontosan visszaellenőrizni a képet készítéskor. Jó 10m távolságot kellett befutnom a max. 10mp-es időzítővel, és közben még ugye a telefont is el kellett helyeznem úgy hogy a környezetet a szándékaimnak megfelelően vágja ki. Nagy ráhagyást a minőségromlás miatt se lehet csinálni. Sajnos azóta se volt olyan ezen a helyen, hogy a lépcsőházban ne legyen fény, a fal túlsó oldalán a folyosón meg igen -- így a korrekció lehetősége kérdéses.
Nem mellékesen a múlt hét végén 8 év után elhalálozott a DSLR vázam, javítattni már nem biztos hogy megéri... Béke a pixeleire.
Mm most már tudom mi hiányzott, "...ha a figura egy lépéssel még elmozdulna jobbra, talán kevésbé lenne lukas a kép közepe..."
Egyébként nekem is tetszik, látszik, hogy volt vele meló és átgondolt is.
Kérdés Gábor, hogy ez biztosan baj-e? Mert van azért ebben az egészben szándékom szerint egy üresség, magányosság, sötétség, hiány, szorongás érzet...
Engem a világosság, az üvegtégla formagazdagsága amúgy mindig visszaránt innen, és ettől picit nyugtalan lesz, ami szvsz nem ellene dolgozik a képnek, hanem segíti. Aztán lehet nincs igazam, ezért vagyok kíváncsi a véleménmyetekre. Köszönet, hogy felhívtad erre a figyelmemet!
Nekem inkább az itt a gondom, hogy van ott egy pont kb a jobb alsó harmadoló. ahova az összes vonal visz, ami a fókuszpontja ennek a képnek és akkor mikor odaértem, akkor ott jól nincs semmi. De egyáltalán.
István köszi az észrevételt! Igen sajnos itt a talaj is lejt a lépcsőház felé (az üvegtéglák alatt látni), meg az optika se épp torzításmentes és valóban még ki kellett volna korrigálni ezeket a lötyögéseket.
A Látszótér Alapítványt
banki átutalással
MagNet Bank
16200120-18524112
vagy PayPalon keresztül
Most éppen így van, pontosítsuk úgy hogy digitális eszközből csak az van, a 10D is döglődős. Szegény Pentax MZ50-et leporoltam a hétvégén, de még kellene bele elem meg nega. Ha már így alakult lehet jót tesz az analóggal együttjáró "lassítás" az embernek...