A hosszúkás, szinte templomüveg-ablak szerkezetű kompozícióban egy nyári emlékképet látunk, egy örömteli pillanat jelenik meg a homok és a test kapcsolatában, a gyermeki öröm a szülő alkotásán keresztül, ami mindannyiunk emlékeiben ott van, a homokfürdő sem véletlen, ami már felnőtt emberek agyából kipattant és nekik, a felnőtteknek hozzáférhető, hiszen látjuk itt, hogy a mi emlékeinkben is a bulgáriai nyaralás (még ha ez nem is ott van), az öröm, a homok, a nyaralás nagyon jól érződik a képen. Csodálatos bizalom és kitárulkozás van a modell és az alkotó között, ez nyilván a szülői attitűdből is jön. A szituáció rögzítése zseniális, töltéssel rendelkezik. De ha ez mind kimondódik az alkotó számára, mert mindig kell egy kicsit skizoid módon távolságtartónak is lennie, hogy a kép éles legyen, hogy a vaku megfelelő időpontban villanjon, és ne csak az átélésből építkezzen, ha nem tud alkotás közben technikai ember, egy külső dramaturg is legyen, akkor a kép, az események elsodorja. Nagy gond, ha a modellünket, sőt az eseményeket, mint az oldalfényben gyönyörűen rajzolódó árnyékokat pl a jobb láb árnyéka, vagy akár a karok, a jobb kar, a bal kar árnyékai csonkolva vannak. Nagyon fontosnak tartom, hogy ilyenformán a alkotói szempontból a modell és az ő jelenségei képzőművészetileg nincsenek megtisztelve, és túl szűkre vágott nagyon is csonkolt a kép. Ennek lehet szakmai oka, pl. valaki nyaral a kisgyerekkel, aki belátszana a képbe, vagy olyan privát tárgy, ami nem lehet itt, de igazából az alkotás szempontjából nem nagyon lehet elfogadni érvnek, mert itt az uralkodik a kompozíciós rendben, amit látunk. Tehát nem lehet ezt megtenni, pusztán egy zavaró elem miatt, ami a mostani képhatáron belül volt. Tehát kérem Dénes, és ezt fontosnak tartom, hogy ismételj, vagy a Balatonon, vagy az Omszki tónál, vagy a kertben vagy ha a kép újrakomponálható, vágható, mert jelenleg túlságosan is csonkolt a kép. Az irány az nagyon jó, de ismétlést kérek. (szőke)
Dénes, nekem ez a magyarázat eléggé érthetetlen, de ez feltehetően az én hibám. Nekem az előtérben a levágott lábrész konkrétan nagyon hiányzik, és ahogy írod is, ki akarnám egészíteni a 'testsémát', na de ez nem az én dolgom, nekem elvileg az arcra, az örömre kéne koncentrálnom, de hogyan, ha előre odateszed ezt a csonka lábat? Szűk az egész kép, ez a fő érzet nekem, túl szűk, feszítően, bezáróan, kegyetlenül szűk, és ha megfeszülök, se látom be, hogy ez miért jó.
Azt kell mondjam, hogy a kéz-láb csonkolás sokkal figyelmfelkeltőbb ezen a képen, mint az arckifejezés. A legvilágosabb tónus a csonkolt láb. Annak a tengelyében rögtön ott a csonkolt kéz és tizedik megnézésre is először ezen pingpongozik a szemem oda vissza és csak ezután jut el az arcig. Bevallom, nem tudom követni, hogy mit is akartál ezzel a képpel, én csak azt tudom elmondani, rám hogy hat.
Ha ezt akartad, jó, ha nem, akkor (nálam) nem működik a kép.