önportré

Egy klasszikus módon beállított félalakos kompozíciót látunk itt és Tünde előző munkáján is a baloldalról érkező fény az, amivel dolgozik. Talán az is lehet, hogy a műtermi helyzet, amiből egy másik változatot láttunk azonos időpontban, azonos szituációban készült és a tónusvilág, a tónusrendszer ezért hasonló. Ugyanakkor a képkivágás és az elrendezés pedig merőben más. A szintén 70-es években készült Antonioni film, amelynek az a címe, hogy Nagyítás, egy különleges és nagyon izgalmas munka, egy nyomozás hangulatvilágát idézi a kép. Maga a támaszték, ami első szemvillanásra talán nem is lenne érzékelhető, az gondolom, hogy a fényképezőgép, kamera teste, optikavédője, amely mint egy ilyen karosszék széle támasztékként szolgál részben, részben pedig tulajdonképpen furcsa, amorf takaróelemként az emberi test fedetlenségét takarja ki, amelyből csak apró, pici kis apokrif részecske villan át. Talán ennyi a hozzáfűznivaló ehhez a képhez, mert minden tekintetben professzionális az egész beállítás. De ha már eszközként használja a fotós a női test szépségét, a női test fényeit, akkor érdemes lett volna még evvel a kamerastatívval és a fényképezőgéppel picit dolgozni, játszani, hogy a gép aljzata és a statív felületek közötti átlátható tér, amelyen keresztül a mell fényei látszanak még evvel egy picit, hogy úgy mondjam szakmai szempontból lehetett volna trükközni és pusztán ezt a kép miatt mondom, hogy egy labda, egy helyzet feldobódik úgy, hogy igazából ez a kép egészének alkotó eleme és ez talán, ha a kép összes többi szegmensét nézzük és látjuk a tudatosságot, akkor feltételezhető lenne. Ettől függetlenül én úgy gondolom, hogy a kép egészében egy háromdisznós kép és csak drukkolni tudok, hogy Tünde a továbbiakban is hasonló mélységű munkákat küldjön és ez egy háromdisznós kép. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Olyan sok lehet, aki szeret portrézni. Ezek közt van olyan is, aki tud.
Szerintem ez egy nagyon jó kép.

Köszönöm Gábor!
Megmondom őszintén, ez a feladat nekem nem volt annyira nehéz.Nagyon szeretek portrékat készíteni, hálás téma. A többi leckével bajban leszek. Nagyon, nagyon, nagy bajban!!!!!

Annyira jók a szemek, annyira festményszerű a homlokra eső fény, hogy képtelenség mást nézni.
Az az árnyék nem baj, nem sötét, részlettelene, jó az ott. Így tetszik, ahogy van, tényleg festői.

nagyon szépen köszönöm szépen nagyon :D

Apránként veszem észre a dolgokat. Igen, ott van egy orrárnyék, viszont ezzel szemben van egy nagyon jó dolog a képen, a haj, a fény a hajon. Az nagyon ott van, nagyon jó, hogy nem olvad össze a fekete háttérrel.
(huh, magam is meglepődöm miket veszem észre... határozottan jót tett a fény-tábor)

Nagyon szépen köszönöm a dícséteket.
Szívesen rendelkezésedre bocsájtom a képet Dániel. Használd egészséggel! :-)
Mariann, az orrárnyékkal kapcsolatban nálad az egy pont. Bevallom töredelmesen, tényleg nem vettem észre. A remény hal meg utoljára. :))) A viccet félre rakva: fogsz látni tőlem színes képeket is Eszter, de azokért nem vállalom a felelősséget!!! (Persze csak hülyéskedek)

Nekem is nagyon tetszik, pláne, hogy ff-kép, azok a gyengéim. Jó a fény, csak egy ici-pici hibát látok, de az is olyan hogy ha nem mondom talán észresem vesszük: orrárnyék, az ott picit zavaró nekem. Régen nem figyeltem ilyenekre, de amióta egyszer felhívták rá a figyelmem szinte mindíg észreveszem. Tehát csak ennyi, de amúgy tök rendben van. Szép, nagyon szép.

Hatásos és szép kép! Csak remélni tudom, hogy látunk még Tőled játékos és színes képeket is. :)

jujdejó!
kórencsáltam én már tőled ilyesmit? http://href.hu/x/7ko0 nagyon megköszönném ám.
:)

Új hozzászólás