Őszi csendélet 2.

Ennél a képnél erősebben jelen vannak azok a helyzetek, amikkel jól lehet illusztrálni a csendélet alkotás folyamatát, mint tanulmány ezért köszönöm ezt, egy malac ezért lesz meg, függetlenül attól, hogy a kép maga ismétlésre szorul. Elfogadom, hogy Anita jobbra hord, oda komponál, induljunk ki ebből. A tárgyak. Alma: olyan kell ami nem hibás, ami színében is aktivizál vagy épp ellenkezőleg, nyugtat, de ez most egy picit túl zöld, nagyon savanyú a szám, szinte citromba haraptam. A szőlőről az előző képnél már beszéltem, egészséges szemek, élő, friss, dúsabb fürtök kellenek. A fekete háttérnél a bor és a pohár bebukik, ezt világítással lehet trükközni, hogy csillanjon, tere legyen és kiemeld a feketéből. Miért van az üveg bedugva? El akarod vinni még valahová, ha kész a csendélet? Nem innál belőle, nem inni hívsz egy pohár bort? A pohár is ezt mutatja, hogy ott van, de nincs szerepe, forma, de nincs tartalom, kellene bele bor, és nem ártana, ha nem lenne ujjlenyomat a palackon és a poháron. A háncs jó ötlet lehet, de akkor ki kell találni, hogy mi legyen vele, és a kompozíciót segítse, és végül lejjebb kellett volna menni a kamerával, hogy ne ilyen leltár érzés legyen, hanem formák és terek játéka. Nagyjából ez, amit el tudok mondani, szóval ismétlés! (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Ha jól értem ki itt az elmondottakból a pedellusunk arról beszél amit legszemléletesebben a kubista csendéleteknél láthattunk, hogy a klasszikusan festett csendélet átalakult a formák alapformáira. ha fotózva akarok csendéletet készíteni akkor próbáljam meg a foltokat, a súlypontokat figyelni, beállítani a kívánt hatás érdekében és utána exponálni. az már más kérdés, hogy a fotó nem szeret hazudni és ezért miután ezeket beállítottam jó ha megnézem még a kattintás előtt, hogy mi milyen minőségben van jelen, mert utána max a laborban van lehetőség javításra, de az már sosem olyan mintha azt tudom mondani, hogy katt. jól értem?

Szerintem ugyanarról beszélünk, csak nincs igazad.
Már miért ne lenne alkalmas egy laza fürtű szőlő csendéletnek?
Számos példa van rá festőktől is. Klasszikusok, németalföldiek, expresszionisták, amit akarsz.
Szerintem fotózásra is pont annyira alkalmas.

Kicsit olyan, amit mondasz, mintha azt mondanád, hogy fotózásra csak a rubensi gömbölyded nők alkalmasak. Vagy csak a fekete hajúak.

Az a helyzet, hogy nem egy dologról vitatkozunk. Az, hogy milyen szőlő mire való, mennyire ehető, vagy bor, vagy mi, a fénykép szempontjából teljesen mindegy. Épp ez volt az egyik fő csapásvonal a táborban, hogy tessék elvonatkoztatni a tartalomtól első körben és figyelni a formát. Nem szőlő, hanem egy göbcsös dús forma, nem pohár, hanem henger, nem alma, hanem gömb. Ez az alap. Ebben van eleve egy olyan helyzet, hogy ez a szőlő nem adja ki azt a háromszög formát, amit egy fürttől elvárunk. Lapos. Fáradt. Látszik, hogy nem friss, nem erős. Struktúrájában nem alkalmas arra, hogy ennek a csendéletnek része legyen - lehet olyan csendéletet csinálni, ahol az elmúlás, a pusztulás a téma, ott elférhet, bár nem tudom máshogy mondani, a szőlő nem szépen pusztul, tehát a szőlő vagy életteli és erős, vagy nem alkalmas fotózásra csendéletnél.

Nem reklámfotó.
Amúgy a két fürt meg az üveg kiad egy frankó arányos háromszöget.

Ne legyetek már ennyire merevek!:) Ha az üveg azt sugallná ez egy saját bor, ebből a szőlőből készült még megérteném, de egy mazsolát sem ilyen szőlővel reklámoznak!:) Az egész fotó "lapos" tőle. Az egész téma a jobb sarokban van és egy felhőkarcoló figyeli. A keleti kultúrában jobban értenék ezt a kompozíciót.
Anita, nem bántásból, innál ebből a pohárból?
Nem akarlak megbántani, sokat fejlődtél az utóbbi időben és ezzel a munkáddal sincs semmi bajom, de muszáj hozzászólnom;)

Ez borszőlő, szerintem illik a borhoz, azt nem dús, pattanószemű csemegeszőlőből csinálják. A fotó fény, forma, szín - és mondanivaló.

Nem értünk egyet. De nem baj.
Szerintem tök jók ezek a laza fürtök.

Gábor, én nem azt mondtam, hogy normann génkezelt csodaszarvast kell idetenni, hanem azt, hogy egészséges, telt fürtöket. Miért? Azért, mert ennél a képnél fontos lenne, hogy kedvet adjon csipegetni belőle, inni belőle, élvezni az életet így ősszel. És mert formailag nem mindegy, hogy valami dekadens és punnyad, vagy duzzad az erőtől. Hogy ehhez milyen szőlőt veszel, mindegy - a fotográfiában nem nagyon érvényesül a nemzetgazdasági érdek. Itt formák vannak, színek és fények. Nézd meg, hoyg a bal oldali mennyire éretlennek tűnik, nagy ürességek vannak a szemek között, kényszerből lett leszedve, nem optimális idejében. A másik hagyján, de ott is vannak lukak, amiknél belátsz a zsinórpadlásra. :)

Lehet csoffadttal is dolgozni, de az egészen másról fog beszélni.

Szerintem ez az egészséges szőlő kell, ez nagyon vitatható.
A többi mondás az oké, de szerintem lehet jobb egy ilyen valódi szőlő, mint egy génkezelt normann csodaszőlő. Nem csak enni, de a képen is.

Jóska, a tábor rovatban vannak werkfilmek, valamicske abból talán lejön.

nagyon örülök hogy írtál erről, mert a feltett képekről az embernek nem feltétlenül jönnek le ezek az információk

Nagy vonalakban: tehát csendéletként nem ez a klasszikus csendéletet vettük, ami festészetileg szerintem takarja a témát, mint a két csendéletem is. De ezt úgyis elemzi Zsolt.
Tehát a térbeliséggel kapcsolatosan 3 tárgynál, ami térben 3 különböző helyen van elhelyezva nem mindegy hová állítod az élességet, tehát, ha mind a 3 forma éles, akkor a kép elveszti a térszerűségét. Így a 3 forma közül ki kell hangsúlyozni, hogy melyiket akarom, hogy a középpontba legyen,és valójában arra fókuszálok. Így 1 tárgy lesz valóban éles, a főszereplő, a másik kettő mellékszereplőként működik.
Aztán a fények is nagyon fontosak, ida két fénycsoövet használtunk, ami aztán megadja a tárgyak térbeliségét.
A tábor egyébként szuper volt, kár, hogy csak pénteken tudtam lenni. Itt tényleg tanulhat az ember fia-lánya.
A tábor rovatba Zsolt szorgalmasan tölti fel a képeket, amint mi beküldjük.

mi volt a tematika a csendéletnél? mit tanultál csak nagyvonalakban annak, aki nem volt ott ;)

Köszönöm Gábor az elismerő szavakat, viszont a csendélet témakörben sokat tanultam a hétvégi tábor alatt...

Én nagyon szeretem ezt a képet. Sokkal inkább, mint a másikat, az túlságosan jólfésült.
Ez egy nagyon szépen elrendezett, jól világított, ügyesen megcsinált kép. Talán egy csöppet tényleg túl szoros lett az elrendezés, de oda se neki.

az ősz több attributuma is jelen van a képen.
a pedellus hívta fel korábban az én figyelmemet is a poháron a zavaró csíkokra. mostmár nekem is van szemem ilyet észrevenni a más képén ;)
szép háromszögű elrendezés, bár nekem kicsit zárt

Új hozzászólás