Párás hajnal

Azért szeretem ezt a képet, mert az a fajta drámai hangvétel, az a fajta furcsa meditatív melankólia, ami a Feriben és az alkotásaiban megvan, – már amikor nem maszkol és elkezd viccelődni – érzékelhető, az itt egy olyan lépcsőt jelent ennél a képnél, ahol az általa már megszokott, és bocsánatot kérek, ha egy furcsa kifejezést használok, rutinból is használt, nagyon jól ismert eszközvilágot más módon, de megborítja. Hogy érthető legyen, amit itt szeretnék makogni, az az, hogy az eddig A-B verzióban felső felületek világos, váltakozó világos és sötét felületek a horizont felső határában és alatta aránylag a szürkékből és feketékből ritmizáló nyugodtabb alsó térverziót megváltoztatja, és avval, hogy a párát és ködöt fényképezi, és a világosabb szürkéket az alsó régiókba helyezi – egy teljesen másfajta drámaiságot kezd el. Egy egészen shakespeare-i Lear király vagy macbethi, színpadi, színházszerű, de másfajta drámaiságot kezd el használni, és ennek egy nagyon egyszerű titka van – a világosakat meghagyja ezekkel a szép, lazúros, festői pamacsfoltokkal az alsó részen, és föntre elhelyezi a sötéteket. Ettől folyamatosan őrjöng a kép, és helyet akar benne cserélni a két arányrendszer. Ez hozza létre elsősorban, ezek a konkrét képi szimbolikák nélkül a drámát, és ebbe nem véletlenül asszociál az ember a japán akvarellekre és a japán szemléletre, ugye csak egy pici, finom, hajszálecsetvonással, egy-egy kis levélkével, vonással, egy egész nádcsomóval vagy bokorral jelzi azt, hogy ez nem egy absztrakt, hanem egy valós természeti helyzetnek a fúziója. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

A róla szólás és a benne levés az nem ugyanaz.

minden kép önkifejezés, de nem biztos, hogy minden képben benne kell lennie az alkotónak, hogy róla kell szólnia. és ez egy nagyon jó kép!

Köszönöm.
Valójában, egy tó vize párolog egy nyár eleji hajnalon. Elöl már éri a napfény, de a háttér még árnyékban van, ugyanis az egy hegyoldal, amerről fel kel a nap.

Füst az objektív előtt? Nem tudom, még ha nem is az, nekem arra hajaz. A köd fényképezve egységesebb szokott lenni, a füst ilyen gomolygósforma.

csodaszép.nagyontetszik.
de tényleg, milyen szűrő?
olyan, mintha kézzel nagyítottad volna és ráhúztál volna egy harisnyát a lencsére.
mindenképp megnézném papíron.

Kedves Feri!
Tetszik a kép, nemigen tudok mit hozzátenni, vagy elvenni belőle. Nem tudom van-e rajta PS és ha igen mennyi, nem is nagyon érdekel, mert a kép hihető, valós érzetet kelt.
Ugyanakkor nagyon érdekelne, hogy ebben a képben hol az önkifejezés. És ezt most ne genyózásnak tekintsd, halálosan komolyan gondolom. És különösképp ne tekintsd kritikának, hiszen szerintem az, hogy nem látom benne az önkifejezését, nem hiba, vagy legalábbis nem az alkotó hibája.
Igen, azt kérem, hogy magyarázd el, mint egy óvodásnak.

Új hozzászólás