Porté -J-

Porté -J-

"Bindzsi" nélkül.

Olvasva a kommenteket látom, másnál is elvitte a fókuszt a világítás. Arról van szó, hogy a figyelmet többféle módon tudjuk vezetni a képen. Élességgel - ami éles, arra figyelünk, azt keressük először. Formákkal, azaz kompozícióval - centrális, aranymetszéses elrendezés, ezeken a pontokon lévő képelemek kívánatosabbak a szemnek. Végül fényekkel - mindig az az első, amire a tekintetünket vetjük, ami a legvilágosabb részlet. Jelen esetben a kompozíció inkább nevezhető dekomponáltnak, az arc és a szemek jobb föntre kerültek, kifelé tekintenek a képből, a mélységélesség legalább 5.6-os blende lehet, tehát a fő motívum végig éles. Nem marad más, mint a fények, és ha megfigyeljük, érthető, miért a melleken időzik a szem, miért oda tér vissza, hiszen néhány fényértékkel világosabb, mint a test egyéb részei, az arc legalább 3 fényértékkel sötétebb. Persze, érthető ez, hiszen az autó ablakán a kinti fény így esik, de a kérdés az, hogy vajon a szerző is ezt szerette volna közölni, a melleket ilyen erősen kiemelni? Kipróbáltam, és azt kell mondjam, hogy az élfények mindenféleképp adnak hangsúlyt a testre is, de ha maszkolással ott picit visszafogunk, az arcnál kicsit kiemelünk, akkor helyrebillen az egyensúly. Ez a fénytani kérdés. Ami a képet illeti, hát... hogy is mondjam, közösségi oldalakon látni hasonlatos képeket, ahol mindenféle élethelyzet megörökítődik, utazás, buli, haverok, de nem azzal a koncentráltsággal, ahogy egy portrét elkészítünk, hanem inkább esetlegesen, ahogy adott szituáció engedi, ahogy a pillanatot elkapjuk. Ezek lehetnek az ismerősi körben sikeresek, mert jellemeznek és illusztrálnak történeteket, de a kívülálló mivel nincs érzelmi kötése, ezért nem tud mit kezdeni vele, mert a személyiségről nem elég fókuszáltan mesél. Jelen képen így, ahogy látjuk, a történet nem biztos, hogy apa és lánya kapcsolatáról mesél. Én ezt mindenképp ismételném. (hegyi)

Hozzászólások

A kocsi áll, gondolom a háttérböl is látszik. Az arc nincs direkt fényben, a képbe belenyúlni nem akartam, talán így belsöségesebb. (egyébként a lányaim egyike...) -kösz-

..

Nem akartam bele szólni, de mégis van kedvem.. :)
Elsőre nem láttam át (biztos a kép alsó harmada zavart meg..), aztán most már jobban érzem a képet, miután olvastam is István megnevezésében a közvetlenséget, át fordult a dolog, egy sokkal átélhetőbb irányba..
Nem látszik de remélem a hátsó ülésen utaznak (mért is feltételezném kedves Lászlóról hogy rosszat akarna és figyelmetlenül, bájos midfárerét dokumentálja le vezetés közben út/forgalom figyelése helyett..) :) Vissza térve a hátsó ülés, egy más világ, utazol elrévedsz nem vagy közvetlenül a vezető, vezér figyelmében, ez olyan intimebb megközelítés, ahogy a lány tekintete se a kamerát nézni ha nem a fotóst, kedves a jelenet ezzel a monalizás félmosollyal!
A biztonsági öv fontos, a lökhárító, a légzsák is kell mert a testi épség az első és a biztonság!
üdv
d

A szemére koncentrálni még női szemmel is majdhogynem lehetetlen :)

A szemére koncentráljatok, ne a biztonsági övre... ;-)

..

Ó, igen, a dekoltázs nagyon elviszi a szemet... :)

Nagyon könnyen beleélhetem maga ebbe a szituációba. Sokat utazom autóval én is, teljesen ismerős a tér. Az ifjú hölgy nagyon kedves. Nem tudom mennyire szándékolt - gyanítom nem szándékolt, mert azt sejtem rokonodról van szó - de jelen megvilágíásban a dekoltázs több fényt kap mint az arc.
A tekintet kicsit elnéz. Azt sejtem, hogy nem szem előtt fotóztál, hanem kihajtott hátlappal, így bár a szemedbe néz a modell, a fényképet néző ebből nem kap. Úgy szummáznám, hogy fotó a közvetlenségről...
Üdv. István

Nem is kell ide bindzsi, hiszen nagyon igéző szemekkel szembesül a néző. :) Talán fent kellene pici hely még és a jobb szélen, hogy a szemek joban érvényesüljenek, és az autóablak teteje se vigyen ki a kép szélére. Picit ráderítettem volna még az arcra ellensúlyozandó a kintről beömlő fényt.

Ha áll az autó, azt a biztonsági övet érdemes lenne kikapcsolni. :)

Új hozzászólás