na ez leiskolázóan kisiskolás volt:) imádom, hogy pont olyan spontán a hangod mint ha egy barátokközt színész lennél. a sminked pedig öt mosolyos :) :) :) :) :) ha meg disznólkodni kell, én arra is megadom az ötöt. (jól jártok velem mert elég aktív vagyok ahoz, hogy kommenteljek, és elég engedékeny, hogy csak úgy szórjam a disznyókat)
Eddig a Zsolt filmjeinél azt mondtuk, hogy majd közösen elemezgetjük azokat és valamilyen átlagot fogunk vonni, és most a második leckéjét készítette el, a portrét. Ez több snittből áll, részemről csak mint tagként nagyon érdekesek ezek a kiemelések. Nagyon határozottan használ egy szövegidézetet, mondjuk az jó lett volna, ha ezt az idézetet megtanulja, és az eddigi hozzászólásokból is úgy tűnik, hogy egyfolytában látjuk a tévéhíradó régi verzióiból megszokott súgógép használatát, a szem ide-oda villog. Ezt általában a televíziózásban úgy küszöbölik ki, hogy egy félalakost használnak az időjárásjelentőnél, vagy showműsorokban, vagy akár egészalakost használnak, így nem látszik annyira a szemmozgás. Az alkotó ugyanakkor tudatosan használja ezt az egészen közeli portrét, tehát ezzel nagyon határozottan a közelünkbe akar kerülni, viszont a különböző, szövegre utaló etűdök nagyon sokszor használnak sokkoló beállításokat, azt hiszem a borotvahabbal, vagy valamilyen fehér anyaggal átkent fej is egy ilyen. Azért emelem ki ezt a képet, mert tulajdonképpen ott, a szövegben és mindenen túl egy maszkra asszociálhatunk, és ezt érzem az egyik legfontosabb irányának a filmnek, hogy miközben közeliket használ, miközben jelen van folyamatosan, az arcával dolgozik az alkotó, valójában mégsem enged minket közel a saját történeteihez, mert akár az idézetek, akár az arcán látható távolságtartás, és a szomorú vagy rideg arcmimikák, ugye nem nagyon látunk mosolyt ebben a filmben, és az egésznek a szerkesztettsége szerintem a maszkra utal. Tehát ez a film, teljesen mindegy, hogy milyen szöveget használ fel vagy dolgoz fel, a maszkról szól, és miközben látjuk valamennyire a tárgyi környezetet, látjuk az alkotó arcát, a maszk jelenlétéről látunk egy üzenetet. Tehát a második lecke, portré kategóriában a Hegyi Zsolt filmjét én ismétlésre visszaadnám, azért, mert ha azt feltételezzük, hogy a Hegyi Zsolt nevű tanuló küld be munkákat, akkor kell, hogy önmagával szemben a saját munkáival szemben is, is és velünk szemben is őszintén, hiszen már jó régóta működik ez az oldal, és legyen már szíves ezt a maszkot levenni, és az igazi Hegyi Zsoltot lássuk, hiszen az eszközök arra utalnak, hogy ez a Hegyi Zsolt átver bennünket. Ismétlésre visszautalnám ezt a leckét.