Reggeli után

Reggeli után

Én nem ismerem Ballát személyesen, így Zsoltra hárult a feladat, hogy képben közölje, hogyan is kellene látnom Ballát. Legalábbis ezen a képen. Tegyük hozzá, mindannyian ismerjük legalább pár képét Ballának, ebből fakadóan valószínűleg vannak háttér érzéseink vele kapcsolatban. A képen, ha érzelmeket keresünk, azt látjuk, hogy pont felméri ki és mit művel pont... Kérdés, az objektív, vagy Balla játéka az, hogy a távolabb eső szem elszántan figyel, a közelebb eső meg a szemöldök és a homlok mimikájával figyelmeztet, hogy tudja, hogy ármánykodik a Zsolt. Vagyis érzelmi szempontból nagyon találó képnek tartom (az alanyra és az agresszorra nézve egyaránt:-) ). Ezért két virágocska a hamvaslelkű virágszálunknak. Technikai szempontból már több bajom van a képpel, humoros mód, az, hogy kicsi a mélységélesség, de ez az érzelmi szálhoz kötődik, egyszerűen Ballát kemény karakternek írom le a kép alapján, és a képei alapján, de a kicsi mélységélesség ezt optikailag meghazudtolja. Az az érzésem ha balról vágunk, keményedik az optikai hatás. Tehát a verdikt két virágocska. (Szabó Endre)
értékelés:

Hozzászólások

Na értem. Elnézést, nem néztem végig a kommenteket, hogy Ferinek ígértem ezt az elemzést, kap helyette másikat, bocsi, öregszem.

???
Ezen már nincs mit magyarázni.

Endre, nagyon érdekes, amit írsz. Ugyanis - igaz, hogy többé kevésbé mindannyiónknak - nem egyforma Demeter két szeme. Az egyik valóban fürkészőbb, a másik mosolygós, nem jó szó rá, de más, mintha az egyik szeme beléd látna, a másik meg megbocsátóbb lenne. Szoktam is figyelni, hogy melyikkel néz épp, hogy kiderítsem, mire gondol. Úgyhogy nagyon köszönöm ezt a megfigyelést, mert ezek szerint nem vagyok bolond. Ami a mélységet illeti élességben, azzal azt mondom, hogy meztelen a király részben, hiszen valóban vonzó technikai dolog, ráadásul kölcsönüveggel volt ebben némi tesztelése is a cuccnak, de azért szeretem, mert utálom a nagyon éles digit képeket, a hibátlanságot, a körbekarcolt kontúrt, nekem az élet nem ilyen, nekem kell a mélység érzete, kell a bizonytalanság is, ami ebből jön. Tehát lehet, hogy 1.4 helyett 1.8 jobb lett volna, de sokkal feljebb nem mennék. Ráadásul Demeter ahogy halad a korban, változik is, abban is, hogy a kemény kritikus megértőbb lesz, hogy el lehet hajolni előle, és ezen belül mosolyog, nem tudom, hogy érthető-e... Ami megint lehet, hogy igaz, hogy lehetett volna vágni oldalról, az ablakkeret indokolná is, valamiért mégse vágtam. Hogy miért? Nem tudom, nem akartam feszességet. Lehet hogy rosszul gondoltam, elfogadom. Köszi az értékelést!

Vancsó nagyon is szép/jó képeket készít.

Ha ráér az a seggberúgás a következő taliig ... :D:D:D

Kéne egy seggberúgás nekem, hogy Balla bácsi honlapja kész legyen, és érik, nagyon... szülinapjára mindenképpen kész kell lennie. Már "csak" a képekkel kell molyolni, aztán jöhet a web.

dettóó... (na nem akartam beleszólni a diskurzusba, csak csatlakoztam ;)

Zsolt, addig jó míg nem vagy kész.. de azért pár emlékmorzsát szívesen látna mindenki, szeritnem! Ide kapcsolódva, nem kötözködésből, pusztán érdeklődés szintjén megkérdezném hogy Balla bácsi (talán írhatom így..) hivatalos oldalán nem találni egy tematizált vagy egyéb modon tálalt kategória elv alapján összerendezett virtuális albumot? Vagy én voltam béna és nem találom.. Csak mert réges rég volt még amikor én néztem vagy találtam valamit, ami meg neten van kevés és szórt anyag..

[Zárójelbe írom még egy régebbi hozzászólásom kapcsán hogy persze hogy éles, csak jeleztem hogy kicsit odébb látom ezt így mint ahol én szereteném.. de ez nem fontos, inkább a fények és a hangulat!]

helok!

Csak irigy vagy. Ezt a kérdést régebben én is feltettem ugyanis, és rá kellett jönnöm, hogy bakker, simán irigy vagyok. :)

(Éllel kérdezem, nem várok választ) Ugyan ki az a Vancsó?:D:D:D
Jó, lehet, hogy csak irigy vagyok.:-))))

Bocs. Azt kifelejtettem a mondatból, azoknak föltétlen, akik a fotózást választják szakmának, vagy éppen hobbinak. :D

Gárdi, Vancsó, Hajdu, Déri, a neveket lehet sorolni, nem csak a nagy öregekét, de azért az illik tudni az nekem erős - lehet tudni inkább. Lehet. Illeni? Majd kiforogja, kinek mi a kötelező darab.

Még szerencse, hogy nem volt ilyen beugró kérdés a regisztrációnál... :)

Viki, szerintem van néhány ember a Magyar fotográfiában, akinek illik tudni a nevét. Pl. Féner, Kornis, Konc, Tóth(füles),Jung, Keleti, és természetesen Demeter is (mindenkit nem sorolok föl), akiknek szerintem illik ismerni a munkáit, és azért az önarcképeiket is. Ugyanúgy mint ahogy ismerjük pl. Picassoét. Ha ebből a szemszögből nézed a képet, akkor már nem is vásárlás ez a Zsolt részéről, sőt, ha ügyeskedne, csinálhatna az "öregről" egy egész albumot.:)

Szerintem csak az a baj, Zsolt, hogy megveszel minket Demeter arcával.

Feri, aktuálisan ezt beemelem majd elemzésnek. köszi. (mellesleg kb 10 mp alatt készült snell portré, mert ha nem így teszek, akkor a modellem mivel rafinált medve, ezért elkezd szerepelni.)

Zsolt, a számomra semmi asszociálhatóra nem utalsz a címmel. Viszont, ha eltekintek a címtől, nekem az jön le, hogy itt van ez a fényképész, nem is akármilyen, nem is akárki, és ha bele néz a szemembe nem marad előtte belőlem semmi titokban, bele lát a lelkembe, szinte fölnyársal a tekintetével. Ha ezen a vonalon indulok el, akkor azt kell mondjam, hogy nagyon jó a nyitott blende, mert jól kihozza azt a rajtam keresztülhatoló tekintetet /kár, hogy nem lehetett tovább nyitni, hogy csak a közelebbi szeme legyen éles/. Talán célszerű lett volna a kamerát egy kicsit lejjebb nézetni, hogy a szem a metszéspontba kerüljön, ezáltal kihangsúlyozva az erős nézést, és kevesebb maradna a homlokból ami az arc kevésbé érdekes része, viszont a szakáll teljes egészében a a képen lehetne. Mondhatnám, olyan "tv bemondósra" komponálva lenne igazán jó. Ami még nem túl szerencsés az a kép bal oldalán a túl világos rész arra rá kéne kicsit exponálni még, mert így elviszi a tekintetet az arcról, és megoszlik a figyelmem.
Mindent összevetve adnék rá két krumplivirágot.:)

Én azt sajnálom, hogy a menetiránynak megfelelően az arc jobb oldala el van maszatolva, jobb lett volna a jobb szemére állítani az élességet. Amúgy Szerintem.

Jó kép, csak azt sajnálom hogy az a vagány fiatalos frizra lemaradt. :)

Érdekes ez a kép, hangulatos portré, de nekem, aki nem ismeri Balla Demetert, nem több ennél. Jó a háttér zöldje, jó az éles tekintet, a vágás, az arányok, de portréként nem olyan, hogy na, ezt a képet elrakom, mert önmagában nagyon tetszik. A címbeli "reggeli után"-nal sem tudok sokat kezdeni, mert készülhetett volna akár ebéd után is, a nyárikertben, árnyékos növények között. Szóval a személyes ismeret itt sokat tesz hozzá, ami a fényképet nekem pl. nem teszi értékesebbé...

1.4 a blende. Úgyhogy van rajta élesség, csak igen kevés helyen.

Szerintem szép tiszta felvétel Demeter bácsiról, manir nélkül, olyan őszinte bizalmi a viszony!
((De sajnos attól tartok Zsolt, remélem nem bántódsz meg, de szerntem itt elvitt téged a tág blende svungja, talán 1.8, 2 lehet vagy még nagyobb.. mindegy amit sajnálok hogy nem tűnik elég élesnek a bal szem, pedig egy jó fotósnak ez a legfőbb eszköze na meg az agya! Szóval mintha elcsúszott volna, persze nem zárom ki hogy (és amúgy is az éremnek nem csak egy oldala van ha nem még éle is az meg érdes..) a tömörítés miatt, vagy én fáradtam be ekkorra, ebben az esetben nem szoltam, elnézést!))
Nem fontos, ezért is van zárójelben, szóval tetszik, és osztom István gondolatait és hasonló jókat kívánok én is!

Mindenek előtt szeretném köszönteni Balla Demetert, jó erőt, és egészséget kívánok neki!

A fotóról:
számomra itt a szemeken van a hangsúly. Alul és felül a fej formájába vág a kép, ez is, és a kicsit előre dőlő pillanat is ezt az érzést kelti bennem, de a kissé felhúzott szemöldök is. Persze azt sem zárom ki, hogy tudat alatt már működik minden bennem, hiszen nagyon jól tudom, hogy Balla Demeter a szemével dolgozik. Nem tudok, és nem is akarok ettől elvonatkoztatni, hiszen ez az egyik legfontosabb.

A tágra nyitott szemek is mindig üzenetet hordoznak. Nyíltság, kiváncsiság, rácsodálkozás számomra a tartama. És van még egy, amit az idősebb bölcsek tudnak magukénak: így nézett nagyapám, amikor valamit másképpen tettem, mint ahogy mutatta...

Zsolt bizonyára sokkal jobban tisztában van a legfontosabb szabályokkal, amiket én csak tanulgatok itt a fotografálásról, ezért gondolom, hogy célja van a jelen ábrázolással is. A fektetett kép horizontot ad, a derűs, majdhogynem tavaszi fény a növényekkel a háttérben pedig nekem a minden évben kikelő új reményről beszélnek. Lehetséges, hogy helyszíni adottság, de most is azt gondolom, hogy nincsenek véletlenek, mégha látszólag vannak is.

A pillanat számomra nagyon meghitt, és nyugodt, nagyon közvetlen, mondhatni családias.

Üdvözlettel: István

Új hozzászólás