Részlet

Részlet

Csak kísérleteztem.

Lépésről lépésre lenne jó haladni abban, hogy mit kezdjünk a testtel. Nem kell egyből mindennek sikerülnie. Kisebb falatokban a dolog felépül és eléred azt a tapasztalati szintet, ahonnan már az önkifejezésben használni fogod tudni a test formáit. Kezdjük azzal, hogy aktnál fontos a hőmérséklet. Hidegben libabőr van, és ha nem azt akarod kifejezni, hogy valami mennyire hideg, rideg, embertelen, akkor kerülendő, mert a néződ kezd el fázni. A másik kérdés a világításé. A surlófény kiemeli a bőr struktúráját, ami jó lehet, de a bőrhibákat is, ezt retussal utómunkában kell akkor majd javítani, tehát mérlegelendő, mennyire viszed el a fényt érintőbe. De a legfontosabb, hogy egyelőre nem csinálnék színes aktot, mert az a lépés szerintem akkor lehet fontos, ha a FF már megvan. Ugyanis nehezebb a színesnél elérni, hogy ne legyen primer a közlés. Szeretném, ha folytatnád. Ja és a libabőrhöz még egy általános tanács, hogy aktfotó előtt a modellnek 20 perccel kb már le kell vetkőznie és olyan köpenyt venni, ami nem hagy nyomot a bőrön, a bugyi, a gatya gumija, a melltartó pántja, szóval ezek a nyomok nem jók, ha megmaradnak. (hegyi)

Hozzászólások

Visszatérve, igazából nem voltam libabőrös, nekem ott mindig olyan. Igazából csak egy próbálkozás volt, valahogy érdekesnek találtam ezt a részletet, de persze, erre még gyúrni kell :)

Nekem pont az tetszik, amit István kifogásol. Annyira valós, és igazi ezzel a fénnyel, színnel...
Persze értem, hogy van az akttal szemben néha ilyen elvárás, hogy legyen titokzatos, sejtelemes, én is ezt vallom, ebben a képben mégís így érzem az erőt.

Szerintem a megvilágítás (és a szín?) konkretizálja a helyzetet, át kellene fordítanod egy olyan világba, mint amely az önarcképeiden is elemelte a valóságtól a képi világot.

Új hozzászólás