Nem tartozik szervesen a képhez, de miért van ennyi kábel?
Nem tartozik szervesen a képhez, de miért van ennyi kábel?
Ez nekem több okból nem áll össze. Egyrészt zavaróan dől, ferde, ki lehetne korrigálni, azt hiszem nem vesztenénk semmit. A másik, hogy a képkivágat nem győz meg, hogy akár oldal irányban, akár fenn és lenn így és pont így van jó helyen, lehet, hogy nem is a képkivágatot, hanem a kamerát mozgattam volna valamerre - mivel nem ismerem a helyszínt, így nem tudom ezt bizton megmondani. (hegyi)
Valahogy a kép készítésekor egyből október 23-a jutott eszembe. Néha vannak ilyen spontán gondolataim:)
Jó kis busongó kép lett ez, ebben az értelemben hozza, amit magunkról gondolunk, és amit magunkról kifelé mutatni is szoktunk, az más kérdés, hogy ez a kép mennyire korszerű és mennyire határol be bennünket, de hát nem születik jobb, ez van. Jó a levegő felette, szeretem, hogy ott van a nagy ég. (hegyi)
Mobilos kép. Emlékszem mikor megláttam a pillanatot, nagyjából tudtam mit akarok látni. Többé-kevésbé sikerült megvalósítanom
Éva, ez szép, majdnem azt mondtam, hogy fájdalmasan szép, de inkább úgy mondom, hogy fájdalmasan szép lehetne, ha lenn vágnál addig, hogy az út a kép aljánál-szélénél fusson ki, minden, ami ez alatt történik, lazít a kompozíciódon. Igazán kevés meló ez, mert a lényeg a képen, a képben van. Annak kifejezetten örülök, hogy merész vagy a tónusokkal és ez itt most nem lett öncélú, értelme és értéke lett. (hegyi)
Megint ugyanazt mondom: francnak kell fentre az a sok ég. Nem kell. Nézd meg, vágd le a tetejéből a fenyőfa fölötti részt, és egyből húzása lesz az egésznek ettől a sáros úttól. Ha ott van ez a fönti rész, akkor ez semmi. Baromi egyszerű ez: a kompozíció az, ami meghatározza a kép erejét, és azt, hogy mi hova tart, mi mivel van összefüggésben, vagy ellenpontban, anélkül ez nem tud működni. Ez a kép attól gyengül ki, hogy hagysz egy ekkora üres eget. Tudod mit? Ha ez a lényeg neked, és el akarsz menni lírába, akkor oké, de akkor ezt a sarat vedd le az aljáról, de akkor három ujjnyit legalább le kell venni, csak az nekem mondjuk unalmas meg közhelyes. Ez izgalmasabb lenne, amit most megláttál, valószínűleg ez érdekelt téged, ami a sárral történik, és ehhez a viszonyrendszerhez képest fontosak a szereplőid, de ebben a viszonyrendszerben nem szerepel az ég. (hegyi)
Nehéz címet adni egy természet fotóról, ami tulajdonképpen csak a nemes egyszerűségében szép.(legalábbis számomra)
Az biztos, hogy föntről kellene vágni, legalább egy ujjnyit, mert engem nem nagyon érdekel ez a tejfölszerű ég, ebből kevesebb is elég lenne jócskán, akár másfél ujjnyival is. Nézd meg, próbáld ki, hogy letakarod, hogy akkor mit kapsz. Akkor helyrebillen az, hogy hova is kell fókuszáljak, mivel is kell foglalkozzak: ezzel a sáros úttal. A leiratban azt írod, hogy neked ez csak szép, de itt a szépség a legkevésbé fontos, ennek a képnek van története, illata, akkor, ha ezt hagyod, hogy működni kezdjen. Ehhez az kell, hogy sokkal kevesebb legyen fönt, most azt mondom, hogy akár két ujjnyit is levághatsz. (hegyi)
Bocsánat a minőségért, a telefonom frontális(?) kamerájával készült, egy reggeli napon
Nem vagy nagyon kegyes magaddal. Ugyanis ezek a lencsék ebből a távból erősen torzítanak. Kicsit mintha fogászati kezelés előtt lennél. Értem, és a fények szépek, de erre talán a mobil nem alkalmas, hogy kihozza azt a finomságot, amit keresel. Pedig volna értelme magaddal foglalkozni. (hegyi)
Munka után jók a lépcsőházi fények
Számos festő is próbálkozott azzal, hogy a természetet mint feladványt kezelte, és különféle módokon, a festő adott stílusától függően ezt megmutatta és azt gondolom, hogy ez a kép is azért izgalmas, mert miközben egy tükröződés játék, de a feladvány része is stimmel, és ezen felül azért a két világ formáit is össze kellett hozni, azaz még a komponálással sincs probléma. Jó munka, köszönet! (hegyi)
Majdnem megnyomtam
Minimalista és realista kép egyszerre, és színeiben is erős. A fény a csempén olvastam, hogy kérdést vet fel, engem annyira nem zavar, de azt ki lehet ilyenkor próbálni, hogy ha van segítő, akit megkérjünk, akkor az ablakhoz állítjuk, és akkor valamiféle sziluettszerű elmosással a fény útjába kerülve csökkenne ez a hatás, de ez nem mondom, hogy egyszerűen kivitelezhető, és adna egy másik ízt is, ki tudja, jó lenne-e, akár igen, de nem kötelező, hiszen akkor a minimalizmus veszne oda. (hegyi)
Kaptam egy új és szép orchideát még a régi helyett. Egyenlőre a konyhában a helye, ahol egészen szép reggeli fények simogatják. Valamiért nekem a ff megoldás tetszett meg, pedig még magam is furcsának tartok egy ff virág fotót
Éva, ez egy nagyon erős képed. Semmiségnek mondhatni, mert nincs rajta hátrabukfenc, viszont nagyon finoman bánsz a tónusokkal és a formákkal, és ez így előtér-háttér viszonylatban képpé áll össze. És nem csak ez. Hanem hogy ráadásul ez az egész kap egy harmadik, láthatatlan lényeget azáltal, hogy meghoztál egy döntést, hogy a virágot nem a szokványos reflektorfénybe helyezéssel mutatod meg, hanem árnyékban, sziluettel. Ez az eltartás egy üzenet is, egy kód, ami annak működik, aki időt szán rá, hogy nézegesse a képed. És még egy szinte észrevehetetlen réteg van, ez a függönyé, ami még egy ízt ad. Köszönet! (hegyi)
Csak kísérleteztem.
Lépésről lépésre lenne jó haladni abban, hogy mit kezdjünk a testtel. Nem kell egyből mindennek sikerülnie. Kisebb falatokban a dolog felépül és eléred azt a tapasztalati szintet, ahonnan már az önkifejezésben használni fogod tudni a test formáit. Kezdjük azzal, hogy aktnál fontos a hőmérséklet. Hidegben libabőr van, és ha nem azt akarod kifejezni, hogy valami mennyire hideg, rideg, embertelen, akkor kerülendő, mert a néződ kezd el fázni. A másik kérdés a világításé. A surlófény kiemeli a bőr struktúráját, ami jó lehet, de a bőrhibákat is, ezt retussal utómunkában kell akkor majd javítani, tehát mérlegelendő, mennyire viszed el a fényt érintőbe. De a legfontosabb, hogy egyelőre nem csinálnék színes aktot, mert az a lépés szerintem akkor lehet fontos, ha a FF már megvan. Ugyanis nehezebb a színesnél elérni, hogy ne legyen primer a közlés. Szeretném, ha folytatnád. Ja és a libabőrhöz még egy általános tanács, hogy aktfotó előtt a modellnek 20 perccel kb már le kell vetkőznie és olyan köpenyt venni, ami nem hagy nyomot a bőrön, a bugyi, a gatya gumija, a melltartó pántja, szóval ezek a nyomok nem jók, ha megmaradnak. (hegyi)
Vagy van, vagy nincs.
Az a gondolatiság, ami foglakoztat, érdekes, fontos, tehát nem adnám fel, mert hogy azt kell megtalálni, hogy mi az a fényviszony, ahol ez érdekessé válhat, azaz el kell venni azt a primer üzenetet, ami egy műtéti területre hajaz, ezt pedig fényekkel tudod megtenni, pontosabban a fény az jó, de az árnyék kevés, túl sok a környezet fényereje, ettől lapos, szóval ezt meg lehet csinálni, ha sokkal, legalább 3-4 fényértékkel kisebb a környezet. Ez a kéz anatómiájának is jót tesz. (hegyi)
Miközben esett az eső.
Az van, hogy abban, hogy milyen formákat párosítasz, neked kell döntést hoznod, itt több minden van összerakva, de ezek kioltják egymást. Lehetne a víz a kis levelekkel, lehetne a rönkkel, lehetne a tükröződés és a levelek, vagy a levelek és a növényszárak, szóval így most ez zavaros hatást kelt, kaotikus és ahogy a címet nézem, lehet, hogy még egy olyan értelmezési irány is van, hogy esik, de az már végképp nem tud érvényesülni. Egyszerűsíts, a kevesebb hatásosabb! (hegyi)
Egy kis napsütés, egy kis szellőztetés, egy kis tükröződés.
Jó a tükörjáték is, de nekem inkább a színek azok, amik izgalmasak és finomak, viszont ha innen közelítem meg, akkor fenn a második drótsáv az már sok a jóból, én a kilincs fölötti részt kihagynám. Úgy egyből beindulna az a térjáték, ami ezt az egészet izgalmassá teszi, jó dinamikai ellenpontként a színekre. (hegyi)
Egy ideje kísérletezek azzal, hogy direkt hosszabb expozíciós időre állítom a fényképezőgépet, és exponálás közben a gépet elforgatom.
Öröm látni, ha valaki kihívásokat keres magának, akár technikában, akár tartalomban, sőt, azt kell mondjam, hogy teljesen logikus és helyénvaló, ha valaki előbb a technikai, formai dolgokkal ismerkedik, hiszen csak ennek az ismeretnek a birtokában lehet elkezdeni majd azon gondolkodni, hogy adott eszköz mire alkalmas és mit lehet vele kifejezni. Itt van például a hosszú expozíció. Fontos, mert a befagyás ellen dolgozik, a mozgás élménye egyben azt is eredményezi, hogy úgymond időbeni mélysége lesz a képnek. Balla Demeter a portréi közül a Pilinszkyt ábrázoló képnél alkalmazta ezt a technikát, miközben a modell is mozgott, ő is mozgott vele együtt és ez egy különös térélménnyé állt össze. Tehát amit a kommentben ír Éva a szerencsefaktorról, az csak gyakorlás kérdése, persze nyilván a stabil állványos képekhez képest valóban több szerep jut a véletlennek, de úgy gondolom, hogy ez fontos pluszt is adhat. Ami ezt a képet illeti, inkább a szédülés élménye az erősebb, mint az őrjöngésé, a tanulmány jó, a későbbiekben ha ezt eleget gyakorlod és érzed majd, hogy mekkora mozgás az elegendő, jó lehet ezt áttenni más területekre is, portréra, csendéletre, akár enteriőrre is. Bátorítalak, hogy kísérletezz! (hegyi)
Mikolics Mariann képére való reflektálás.
Valamelyik nap mikor hazaértem a munkából, még a hűtőben várt egy sütemény. A cukrászdában nem bírtam megenni, így elcsomagoltattam, hazavittem. Gondoltam jó lesz munka után. Szóval hazaértem, kinyitottam a hűtőt, leültem és elkezdtem szépen lassan enni, csak így, papír tálcáról. Aztán valahogy beugrott ez a magányos sütizés dolog, meg a kép, és azt hiszem sikerült átélni azt, amit Mariann gondolt, vagy amit közvetíteni akart számunkra. Ettől függetlenül ez a kép pusztán egy dokumentum. Viszont a magányt nem éltem meg rossznak. Mondhatni a pozitív oldala többek között az volt, hogy nem kellett senkivel sem megosztanom a sütimet :P
Szerintem ez egy jó reflektálás, az ötlet nekem működik, a hangulat is rendben van, egy dolog, amire figyelni kell, hogy egy ennyire kevés képelemmel dolgozó, és emiatt ennyire mértani elosztású képnél a perspektíva torzulásait vagy ki kell küszöbölni, azaz a gép legyen merőleges, mert ha nem, akkor a papírtálca torz lesz, vagy olyan mértékben kell felrúgni, hogy ne is akarja a szemem a hibás oldalakat párhuzamba gondolni. (hegyi)
A Látszótér Alapítványt
banki átutalással
MagNet Bank
16200120-18524112
vagy PayPalon keresztül
Hozzászólások
Aureliano
2024. 12. 21. - 11:50
Jóska szeretettel konferálja az elköszönő műsorkészítő, Aureliano Első adását -Az idő illúzió, az…
Bach Viktória
2024. 12. 19. - 11:00
20:12:40 ‹Zsolt› kocek kb nálunk nőtt fel. 20:12:46 * miles quit (timeout) 20:12:58 ‹Pádi› én is a…
Aureliano
2024. 12. 18. - 22:06
Boch: -Ez jó volt, ez a teretlátok. Énekelni fogsz, gg? szeretnéd csak. Hegedül. Nem én hegedülök.…
Nagy Zoltán A.
2024. 12. 18. - 13:48
Szeretnénk Sándortól elkérni ezt a remek fotót a Látszótér Rádióban elhangzó búcsúadásunkhoz. Mert…
Hegyi Zsolt
2024. 12. 17. - 21:08
chat: - lesz ma kis turbulencia, mert lesz két zeneszám, de a szpíker azt mondja majd, hogy nem…