Romokban
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy királylány. A királylány egy hatalmas kővárban éldegélt, és leginkább szomorúnak, boldogtalannak érezte magát. Gyakran kiült a vár fokára, a távolba meredt, mintha keresne valakit, vagy valamit...

Nagyon örülünk annak, hogy Noémi hosszú idő után ismét küldött leckét, és arra szeretném sarkallni, és azt a kérést hozzá eljuttatni, hogy folytassa a leckéket, küldje őket, mert nem rossz ez az irány, amit mutat. A kép egy önportré, egy külső környezetben, és ez a környezet is nagyon attraktív, hatásos, és a póz is nagyon jó, azaz azt mondhatnánk, hogy ez egy háromdisznós kép. Viszont egy disznót azért mégis visszatartunk, mert egy picit a kompozíciót pontosítani kellene, mert most a képkivágás, a képkeretünk elhelyezése olyan döntés, hogy a modell fejét helyezi a kép kvázi középpontjába, és ez több kompozíciós szabálynak ellentmond, és súlypontjában sem biztos, hogy itt kellene szerepelnie. A modell az egyik helyzetben határozottan tekint a kép bal oldala felé, jobbról balra néz félprofilban. Márpedig amerre a modell néz, arra mindig nagyobb teret mutatunk, ez az egyik szabály, amit persze fel lehet rúgni, és azon az oldalon veszek kisebb teret, amivel feszültséget teremtek, lezárom a tekintet útját, és ezzel fokozom a kép drámaiságát – de most a kettő között vagyunk, se nem több, se nem kevesebb, félúton megálltunk. A másik ilyen dolog a testtömeg elhelyezése; most a lábnál, féltérdnél van vágva a kép – ha itt még egy ujjnyival többet kapunk, akkor ez a testforma mint tömeg erősebben jelentkezne, azaz jobban fókuszálnánk a személyre a tájban. Itt ennek a kettőnek az aránya is billeg, hogy melyik az erősebb; azaz ez a két kompozíciós döntés az, amiben határozottabb döntést kellett volna hozni. Még valami, ami fontos jelzés a képen, az a szemüveg, aminek mindig van egy szerepe egy portrénál, ahol a néző egy szemkontaktust keres a modellel, vagy a szemet akarja megfigyelni, mert a szem teszi felismerhetővé az arcot, és jelentése van annak, ha egy szemüveggel eltakarjuk a szemet, az arcot. Itt kétféle helyzet van, az egyik az, amikor a szemüvegen átlátunk, és a szemüveg használatától függetlenül a modell szemét látjuk; a másik helyzet, mint itt a napszemüvegnél, ahol a foncsorozott felület visszatükrözi a fényt, ezáltal nem látjuk a modell szemét, csakhogy ekkor ennek a használata megint értelmezhető kell, hogy legyen. Pl. Leibowitznak van egy nagyszerű fotója Stevie Wonderről, ahol a vak énekes a jellegzetes szemüvegében van, és a szemüveg lencséjén visszatükröződnek a derítővásznak és ernyők, és ezzel egy humoros helyzetet mutat, másrészt meg jelentést ad annak, hogy egy vak embert látunk. Itt viszont a szemüveg nem szól semmi másról, mint arról, hogy nem mutatom meg magam, a gondolataimat nektek, védekezek, és ebben is egy fontos döntést kellene meghozni az alkotónak. Egyébként szerintem két disznót megér. Az a történet, ami a képhez kapcsolódik, ha van időd, és meg tudod nézni az estiskolások képeit, a közösséget, akik beszélgetnek, kommunikálnak egymással, akkor láthatod, hogy mindazokra a kérdésekre, gondokra itt fogsz tudni találni gyógyírt, és talán vizuálisan is meg tudod fogalmazni, és a képeken keresztül fogsz tudni másfajta útmutatást kapni arra az állapotra, ami a képből és a szövegen keresztül is átjön. Legyél bátor, és köszönjük, hogy ideérkeztél közénk, és hidd el, hogy a többiek is fognak segíteni, hogy képeken keresztül mesélj. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Az a baj, hogy a királylány maszkot hord. Napszemüveget és sötét árnyakat hord az arcán, így az arrajáró szegénylegények, királyfik és vándordiákok, akik nem szeretnek zsákbamacskát venni, elkerülik a tornyot. Több fény kéne az arcodra és kevesebb napszemüveg, sokat dobna a képen.

Drága királylány!Kihaltak már a megmentős királyfik.Vagy ha mégis van,hát én is felmászom érte a kővárba.

Sok mindenről beszélhetünk a "királylány" esetében, de királylányallűrökről biztos nem...Ez a királylány szerény, és szerényen szomorú.
Tomi! Tőled hasonló kommentet vártam:-)))

Egy vérbeli deus ex machina. :-)

... es egyszer a kiralylany a tavolban felfedezett egy apro mozgo feher pontot. Eloszor nem tulajdonitott neki tul nagy figyelmet, mert megeset mar maskor is, hogy fujdogallt a szel ezt azt. Azonban epp szelcsend volt, a kis feher pont pedig magatol mozgott es ahogy egyre nagyobbodott a kiralylanyt egyre jobban kezdte erdekelni. Feljebb emelte a fejet es varta, hogy mi bontakozik ki belole. A kiralylany nem akart hinni a sajat szemenek ezert inkabb behunyta, hogy ne is lassa, mert felt, hogy beleeli magat olyas valamibe amit csak almaiban latott eddig. Csukott szeme nem hagyta beken. A kivancsisag nagyobb ur! Kinyitotta, hat ismet a szemet es meg mindig nem akart hinni neki. Egy kiralyfi kozeledett feleje, gyonyoru feher lovon. Amikor odaert hozza, felmaszott hozza a var fokara, karjaiba kapta majd felultette maga moge a lovara es elvagtatott vele. Ekkor hallottak utoljara a szomoru szemu kiralylanyrol.

milyen szép, hogy én is ebben a cípőben járok. csak ugye egy király az nem ülhet ki......

Királylányallűrökkel marad a távolba merengés. Inkább szállj le a vár fokáról, és élj. A kép amúgy szuper, a tanácsot meg remélem megbocsátod nekem...

Álmodj, királylány...

Vedd le a napszemüveget, hátha akkor meglátod... : )

Új hozzászólás