Korántsem szeretnék tiszteletlen lenni az alkotóval, de szerintem nem fog megharagudni azért, ha azt mondom, hogy Iggy Popot látjuk a képen. Diane Arbust tudnám még idehozni példának, aki azért fontos és azért is mondjuk egyébként minden egyes táborban, hogy aki tudja, szerezze be a Fur című filmet (magyarul A szépség és a szőr címet kapta), akinek nincs meg, az valamilyen módon tegye fel a kezét, aztán majd valahogy megoldjuk, merthogy van ez a film, Diane Arbus életéről szól, ez nem egy konkrét életrajzi dráma, vagy életrajzi film, csak életrajzi ihletésű film, de nagyon-nagyon jól sűríti azt a fajta történetiséget, ami egy fotós életútja, vagy egy fotós útkeresése, és pontosan azért mondom őt is ide példának, mert neki vannak olyan képei, ahol ő egy olyan világot, az 50-es 60-as évek olyan szubkultúráját fotózta, ami ennél a képnél hasonlatos, és pontosan az a fontos ezekben, legalábbis hát Arbus képeiben az a fontos, hogy nem mond véleményt, nem tör pálcát, nem akar befolyásolni, hanem ábrázol. Keresetlen eszközökkel, néha torzított, objektív által torzított, néha a vaku által, furcsán világított helyzetekben, mégis egy nagyon fontos dokumentálásba fogott, és ez a dokumentálás ez nem állt meg a pillanatnyi dokumentálás szintjén, hanem el tudott jutni arra a pontra amikor a dokumentálásból személyiség és jellemrajzok ábrázolódtak, és a korról is egyfajta kritika, vagy egyfajta alkotói nézőpont megismerhető általa, úgyhogy én ezt nagyon szeretem ezt a képet minden egyes megmozdulásával. Tehát azzal, hogy egy ilyen hátteret választ, azzal, hogy vakuval ilyen fényviszonyt választ, hogy ilyen lámpával világít, az öltözettel, a make up-pal, mindennel együtt azt kell, hogy mondjam, hogy egy nagyon, nagyon erős kép. Zárójelben jegyzem meg, hogy még azt is mondhatnám, ezt már egy kicsit bátortalanabbul mondom, hogy ez akár divatfotóként is felfogható. Voltak ilyen stílusok vagy ilyen trendek a divatfotóban is. (szőke-hegyi)
értékelés:
egyébként mindenki ahogy szereti, tudja. Ugye?
Megtisztelő, köszönöm! Iggy Pop...:)